A Hyundai a Toyotával rendezett közös versenyfesztivált
A Hyundai Motor és a Toyota Motor vállalatok sikeresen összefogtak és a koreai Yongin Speedway versenypályáján megrendezték az első közös „Hyundai N x TOYOTA GAZOO Versenyfesztivált”.
A Hyundai N és a TOYOTA GAZOO Racing mindketten a rali-világbajnokságban (WRC) versenyző csapat, amelyek egy eseményre összeálltak azért, hogy közösen bemutassák a Hyundai és a Toyota nagyteljesítményű szériagyártású és versenyzésre kialakított autóit. A teltházas rendezvény kiemelte közös elkötelezettségüket Dél-Korea motorsport-kultúrájának fellendítése és az ügyfelek elkötelezettségének fokozása iránt.
A Hyundai Motor Group elnöke, Eui-sun Chung és a Toyota Motor elnöke, Akio Toyoda mindketten aktívan részt is vettek az eseményen. Chung csatlakozott Toyodához, aki egy Yaris WRC- pilótájaként, Morizo-ra jellemző intenzív teljesítményt nyújtott, beleértve a fánkokat a nézők vastapsa közepette. A fellépés után a két férfi együtt ment fel a színpadra, a közelben lévő rajongókat köszöntve, akikkel kezet fogtak és megosztották egymással gondolataikat.
„Nagyteljesítményű N márkánkkal elköteleztük magunkat amellett, hogy izgalmakat biztosítsunk és minden autórajongó igényét kielégítsük”- mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke. „A Toyota mellett mi továbbra is tovább törekedni fogunk a motorsportban arra, hogy minél többen élvezhessék a vezetés izgalmát. Amikor találkoztam Akio Toyoda elnökkel az év elején felfedeztük a versenyzés iránti kölcsönös szenvedélyünket, így nagyon örültem, hogy megtarthattuk ezt az eseményt.”
„Az év elején szerencsém volt találkozni Chung elnökkel Japánban, ahol ez a csodálatos ötlet formát öltött” – tette hozzá Akio Toyoda, a Toyota Motor elnöke. „És most itt vagyunk, mindössze 10 hónappal később, hogy valóra váltsuk ezt a hihetetlen eseményt! Szeretném kifejezni szívből jövő hálámat mindenkinek, aki segített életre kelteni ezt az eseményt. A Toyota és a Hyundai összefognak egy jobb társadalom megteremtése és a mobilitás jövőjének kialakítása érdekében.”
A két vezető bemutatóját követően a Hyundai N márka dinamikus bemutatókkal kedveskedett a rajongóknak, az i20 N Rally 1 hibriddel, két i20 N Rally 2 versenyautójával a vásárlói motorsport részéről, illetve a sorozatgyártású, nagyteljesítményű N termékpalettával – beleértve az IONIQ 5 és Elantra N, valamint az IONIQ 5 N Drift Spec modelleket. A Hyundai N bemutatóinak pilótái között volt Thierry Neuville, aki jelenleg vezeti a 2024-es WRC-világbajnokságot, Dani Sordo, Andreas Mikkelsen és Mikel Azcona, a túraautó-világkupa 2022-es bajnoka.
A Toyota dinamikus bemutatókörökön mutatta be nagyteljesítményű termékkínálatát, amelyen a márka GR YARIS Rally 1 HYBRID, GR Yaris Rally 2, GR Supra és GR86 modelljei is szerepeltek. A pilóták között volt Takamoto Katsuta, a jelenlegi Toyota WRC-pilóta, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala és Norihiko Katsuta, a Japán Rally kilencszeres bajnoka, Takamoto Katsuta apja.
A fesztivál számos rajongói programot tartalmazott, ahol az ügyfelek első kézből szerezhettek tapasztalatokat, beleértve a pályanapi rendezvényt, amelyen 30 Hyundai N-modell tulajdonosa és 30 TOYOTA GR jármű tulajdonosa vezethette saját nagyteljesítményű járművét a Yongin Speedway versenypályán. Ez a lehetőség lehetővé tette számukra, hogy egy professzionális szintű pályán is közvetlenül megtapasztalják autóik teljesítményét.
Az egyéb különleges programok közé tartozott a „WRC Taxi”, ahol az ügyfelek lehetőséget kaptak arra, hogy egy valódi WRC versenyautóba ülhessenek be, hogy testközelből szemtanúi legyenek lenyűgöző rali stílusú manővereknek, valamint a „WRC Pálya Taxi”, ahol mindkét autógyártó pilótái – köztük a mesterpilóta „Morizo” maga is – nagysebességű körútra vitte az utasokat a pályán, bemutatva az egyes márkák WRC járműveinek képességeit.
Az eseményen egy „Gymkhana verseny” is szerepelt, ahol a Hyundai N és a TOYOTA GAZOO Racing professzionális pilótái az ügyfelekkel együtt versenyeztek a Hyundai Avante N és a Toyota GR86 modelljeinek volánjánál. Ezenkívül az esemény „Show & Shine” sarkában a résztvevők egyéni átalakított járműveit mutatták be, ezzel ünnepelve a mindkét márkát körülvevő tuningkultúrát.
Az esemény csúcspontja egy „Parádé kör” volt, amelyben 66 Hyundai N és TOYOTA GAZOO Racing járművet vezettek az ügyfelek. Ezt Chung ügyvezető elnök és Toyoda elnök vezette fel. A Hyundai Motor és a Toyota Motor az esemény során saját standjain is bemutatta új generációs, nagyteljesítményű járműveit.
A Hyundai N standján a vállalat két „Guruló Labor”-t mutatott be: az RN24-et, egy új tesztjárművet, amely a Hyundai N új, nagyteljesítményű vízióját testesíti meg és az N Vision 74-et, egy hidrogén üzemanyagcellás hibridet, amely a Hyundai Motor hidrogén innováció iránti elkötelezettségét hangsúlyozza.. Kiállításra került a Pikes Peak-et meghódító IONIQ 5 N TA Spec és a rajongók kedvence, az Elantra N is.
A Toyota standján több innovatív modellt is bemutattak. Ezek közé tartozott az ORC ROOKIE GR Corolla H2 Concept, az AE86 H2 koncepció – a Toyota Sprinter Trueno alapú, hidrogénes belsőégésű motorral hajtott járműve. Ezek mellett a nagyteljesítményű modellcsalád koncepcióautói is bemutatásra kerültek, köztük a GR Supra és a GR86 is.
A további látványosságok közé tartozott a „WRC Game Zone”, ahol a résztvevők gyakorlatilag a Hyundai N és a TOYOTA GAZOO Racing járműveket vezethették a versenyszimulátorban. Ehhez csatlakozott a „Versenyautó-szerviz”, ahol a fesztiválozók pontosan úgy nézhették meg a versenyautó szervizelését, ahogy az egy WRC szakaszon is történne.
Az eseményen a Hyundai Motor és a Toyota Motor közösen bejelentette, hogy a jegyeladásokból befolyt teljes összeget a Koreai Autóverseny-szövetség (KARA) javára fordítják, hogy hozzájáruljanak a koreai autókultúra fejlesztéséhez és az autósport terjeszkedéséhez.
A „Hyundai N x TOYOTA GAZOO Versenyfesztivál” a Hyundai Motor dél-koreai motorsport-kultúra fejlesztésére irányuló kezdeményezéseinek hosszú sorának legújabb erőfeszítése. Az elmúlt több mint 20 évben a Hyundai megrendezte a „Hyundai Click Sebeségfesztivált” (2003-2010), a „Korea Sebességfesztivált” (2011-2018) és a „Hyundai N Fesztivált” (2019-től) is.
Ezen túlmenően, amióta 2012-ben bejelentette, hogy visszatér a WRC-be, a Hyundai Motor számos motorsport eseményen vett részt, tapasztalatokat gyűjtött és olyan innovatív technológiákat fejleszt, mint például a nagyteljesítményű járműfelfüggesztések és fékrendszerek. 2015-ben a vállalat bevezette nagyteljesítményű márkáját, a Hyundai N-t, és nagyteljesítményű, motorsport-alapú technológiával felszerelt járműveket dobott piacra. A Hyundai N modelljei továbbra is a vezetés örömét nyújtják az ügyfeleknek, fokozva a Hyundai járművek általános technológiai versenyképességét azáltal, hogy kiterjesztik a nagyteljesítményű járműtechnológiák alkalmazását a többi járműmodellre is.
A Hyundai Motor úttörő szerepet tölt be a nagyteljesítményű, környezetbarát járművek új területén azáltal, hogy ezt a megközelítést a technológiai innovációra olyan járműveknél is alkalmazza, mint például az IONIQ 5 N, amely vezetési élményt nyújt a villamosítás korszakában is.
A jövőre nézve a Hyundai World Rally Team és a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team dinamikus teljesítményt fog nyújtani a FORUM8 Rally Japan versenyen, az FIA Rali-világbajnokság 2024-es versenysorozatának utolsó fordulóján, amit november 21-től november 24-ig rendeznek meg a japán Aichi és Gifu prefektúrákban.
Forrás: hyundai.com