A Hyundai egy Indiára szabott elektromos kisautót fejleszt
A Hyundai egy olyan vadonatúj elektromos meghajtású kis crossover modellt tervez piacra dobni Indiában, amely lényegesen eltér majd a vállalat nemrég Koreában bemutatott Casper EV, illetve Inster modelljeitől és a feltörekvő ország vásárlóinak egyedi igényeihez igazodik.
Az Autocar Professional magazin legújabb információi szerint a Hyundai egy új „HE1i” kódnevű elektromos autó bevezetését tervezi, amely a Tata Punch.ev-vel fog versengeni Indiában. A dél-koreai autógyártó a Venue kis szabadidő-autó és a Grand i10 Nios városi kisautó tisztán elektromos változatának bevezetését is fontolóra veszi.
A vállalat belső kódrendszeréből levezethető, hogy a Hyundai a HE1i modelljét sem a benzinmotoros Exterből (amelynek gyári kódneve: AI3 SUV) sem a tisztán elektromos Insterből (kódnév: AXE EV) származtatja, amint azt az eltérő kódnév is jelzi. A cég állítólag az E-GMP (K) platformon alapuló, kizárólag elektromos autók platformjára építi a készülő új elektromos kisautót, amelyet valószínűleg kétféle akkumulátorcsomaggal is kínálni fognak.
A Hyundai a HE1i modelljét az India déli részén, a Tamil Nadu államban található Sriperumbudurban lévő gyárában tervezi sorozatgyártani, ahol évi 65 ezer darabos termelést céloz meg, ebből egy jelentős részt az exportpiacokra szánva. A dél-koreai autógyártó a HE1i-hez szükséges akkucsomagot nagy valószínűséggel helyi beszállítótól, az Exide Energy Solutions Limited (EESL) vállalattól vásárolja majd, amely az Exide Industries 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalat.
A Hyundai azt tervezi, hogy az LFP prizmatikus cellákat az EESL-től szerzi be – mondta Arun Mittal vezérigazgató az Exide Industries 2024. év negyedik negyedéves üzleti konferenciáján. Az EESL a Hyundai autógyárától mintegy 300 km-re keletre, a Karnataka államban elterülő Bengaluruban építi India első, 12 GWh éves termelési kapacitású giga akkumulátorcella üzemét. A vállalat az első évben – 2025-ben – 50 százalékos kapacitással tervez működni és a termelést egyenlő arányban osztja fel az NCM és az LFP cellák között. A Hyundai azonban azt nem közölte, hogy az EESL-től is kíván-e NCM-cellákat beszerezni.
A beszámoló azt sugallja, hogy a Hyundai az Inster egyes dizájnelemeit a HE1i modellben is felhasználja majd. Előbbihez pixelgrafikus, elöl és hátul kétfunkciós lámpák, rejtett hátsó ajtókilincsek és 17 colos, négyküllős könnyűfém keréktárcsák tartoznak. Belül a vállalat olyan felszereléseket kínál, mint a 10,25 colos digitális műszercsoport, a 10,25 colos érintőképernyős infotainment rendszer, a pixel témájú grafikával ellátott fűtött kormánykerék és a fűtött ülések.
A Hyundai azt tervezi, hogy az Inster modellt a világ számos piacán értékesíti, beleértve az európai, a közel-keleti és az ázsiai-csendes-óceáni országokat. Előfordulhat, hogy a tervezett HE1i modellben ezen funkciók összessége nem lesz elérhető az indiai vásárlók számára azért, hogy ezzel megfizethetőbbé tegye az elektromos kisautót a szélsebb rétegek számára. Ilyen például az ülések és a kormánykerék fűtési funkciója, ezenkívül a vállalat egyes berendezéseket, például a műszercsoportot is átalakíthatja, hogy ezzel is egyszerűbbé, elérhetőbbé tegye az autót.
A Hyundai 2026-ra tervezi a HE1i piacra dobását, és valószínűleg a Tata Punch.ev-hez fogja beárazni, ami 1.098 999 rúpiába (kb. 4,7 mFt) kerül az alapkivitelben. Ezt megelőzően 2025 januárjában pedig azt tervezik, hogy India legkelendőbb modelljének – a Cretának – a tisztán elektromos változatát is bemutatják.
Forrás: electrive.com