Kívül-belül meglesték a Kia EV4 elektromos limuzinját

A Kia egy olyan középkategóriás limuzint készít, amely képes lehet akár a Tesla model 3-asával is versenyre kelni, miközben alacsonyabb árfekvésével megfizethetőbb lehet, mint az EV6 crossovere.

A Kia készülő EV4 limuzinjának prototípusait már egyre több alkalommal sikerült lencsevégre kapni a világ számos pontján, ám ezúttal a kémfotósoknak nemcsak a külsőről sikerült felvételeket készíteniük, de a Tesla Model 3 új rivális modelljének utasterébe is bepillantást engedtek.  

Az európai hegyvidéki utakon elcsípett EV4 limuzin tesztpéldánya külső megjelenésének látható elemeivel minden bizonnyal hozza a kroábban már K4 néven megjelent, belsőégésű motorokkal felszerelt középkategóriás Kia sajátosságokat. Ezek közé tartoznak az EV9-nél és az EV3-nál már alkalmazott függőleges első és hátsó lámpatestek, az aerodinamikus felnik, illetve a hátsó szélvédő két oldalán lévő apró légterelő idomok. 

Sokkal fontosabb, hogy az eddig mindig féltve őrzött és takart műszerfalra is vethetünk végre egy-két pillantást a fotósoknak köszönhetően. Ezek azonban nem mutatnak be nagy meglepetést, hiszen az eddigiekhez hasonló hatalmas és széles digitális műszeregyüttest láthatunk, pont olyat, mint amilyet a Kia újkori villanyautó-családjánál, legújabban az EV3 crossovernél láthatunk.   

A mérnökök a vezetőoldaltól egészen a középkonzol túloldaláig húzódó széles, vékony üvegpanel mellé az EV9-hez hasonlóan egy apró, 5,3 colos klímaberendezés-kijelzőt is beillesztettek a 12,3 colos digitális műszercsomag közé, azonos méretű érintőképernyős médiarendszerrel. Az EV3 ChatGPT AI hangvezérléssel rendelkezik, így sokféle kérdést feltehetünk neki, jó eséllyel megértve azt és feltételezhetjük, hogy az EV4 is ugyanazt a technológiát fogja megkapni. A vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto is része lesz a csomagnak.

A lebegő képernyő alá egy vezérlőpanel is került, amely érintésérzékeny gombokat tartalmaz a Hyundai/Kia modelljein már megszokott főbb parancsikonokhoz, beleértve a Kezdőlap, a Térkép és a Média parancsikonokat, alatta pedig egy billenőkapcsolós hangerőszabályzó található, mindkét oldalán szellőzőnyílásokkal.

Az EV4 a beltér képernyőtechnológiáján kívül többet is megoszt az EV3 crossoverrel. A limuzin is ugyanarra a Hyundai Motor Group E-GMP elektromos platformra épül, amelyen az EV3, EV6, EV9, valamint több Hyundai és Genesis autó is alapul. Ám ezek közül az EV3 az egyetlen, amely 400 voltos feszültséggel rendelkezik, nem pedig fejlettebb 800 voltos elektromos rendszerrel. Nem világos, hogy az EV4 milyen feszültséggel fog érkezni, de ha tippelni kéne, az alacsonyabb költségek miatt inkább az EV3 400 voltos rendszerével fog rendelkezni. 

Az EV3 és EV4 közötti nagyobb szinergia azt i feltételezi, hogy a szedánhoz is 58,3 kWh és 81,4 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok, valamint egyetlen 204 lóerős (150 kW) villanymotorral szerelt alapmodelleket választhatnak a vásárlók. Egy erősebb, összkerékhajtású, kétmotoros változat is megtalálható a tervek között.

A vásárlóknak azonban nem csak az akkumulátorok és a motorok között kell majd választaniuk. Azt is el kell dönteniük, hogy milyen karosszériaformát válasszanak. A mostani képek az EV4 limuzinváltozatáról készültek, ám a korábbi kémfotók alapján biztosak lehetünk benne, hogy a Kia azt is tervezi, hogy kompakt elektromos autóját 5 ajtós ferdehátú kivitelben is kínálni fogja, amikor jövőre piacra dobja új EV4 modellcsaládját.

Forrás: carscoops.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését