Már épül a Hyundai gigaprése

A Hyundai Motor már megkezdte új gigaprés üzemének építését a dél-koreai Ulszanban, ahol több mint 6 ezer tonna nyomás kifejtésére alkalmas karosszériaformázó gépek kerülnek elhelyezésre. 

A Hyundai legújabb építési projektje gyorsan halad előre a vállalat és az ulszani önkormányzat közötti szoros együttműködésnek köszönhetően, amely drasztikusan, mindössze két hónapra lerövidítette a tipikusan egy évre is elnyúló építési engedélyezési folyamatot. Ezt az együttműködést mintapéldának tekintik arra vonatkozóan, hogy a vállalkozások és az önkormányzatok közös erőfeszítései hogyan javíthatják a vállalati versenyképességet a fejlett gyártólétesítmények építésének felgyorsításával.

Szeptember elején a Hyundai benyújtotta építési dokumentációit az Ulszan Buk-gu irodának, jelezve, hogy az új gigaprés üzemhez szükséges összes adminisztratív eljárás befejeződött. A járműkarosszéria-szerkezeteket gyártó üzem egy 710 ezer négyzetméteres területen épül majd fel Ulszan államban. A háromszintes létesítmény körülbelül 9670 négyzetméteren fog terülni. Az építkezés várhatóan a jövő hónapban veszi kezdetét olyan előmunkákkal, mint az ideiglenes építmények felállítása, a feltárás és a talajkiegyenlítés. A gyárban végül több mint 6000 tonna nyomás kifejtésére alkalmas gépek kapnak helyet.

A gigaprés, vagy hiperöntés (hypercasting) egy fejlett gyártási technika, amely magában foglalja az alumínium egy nagy öntőformába fecskendezését és annak intenzív nyomását, amivel egy jármű karosszériáját hozzák létre. A hagyományos több fémlemez összehegesztéséhez és összeszereléséhez képet a hiperöntés növeli a termelés hatékonyságát. Az autó karosszériájához szükséges alkatrészek számának csökkentésével emellett kiküszöböli a hegesztési és összeszerelési folyamat során esetlegesen felmerülő minőségi problémákat is. A hasonló „gigacasting” módszert alkalmazó Tesla a hírek szerint 40 százalékkal csökkentette gyártási költségeit és a hegesztő- és összeszerelő robotok kiiktatásával 20 százalékkal csökkentette a gyártáshoz szükséges területet.

A projekt egyik kiemelkedő szempontja a gyorsított építési engedélyezési eljárás. A Hyundai először február 22-én kérelmezte az építési engedélyt, a jóváhagyást pedig április 17-én adták meg – kevesebb mint két hónappal később. Az ehhez hasonló nagyszabású projektek általában egy évet is igénybe vehetnek a szabályozások összetettsége és a több osztály és ügynökség közötti koordináció miatt. A Hyundai gigaprés üzeme azonban a helyi önkormányzat proaktív adminisztratív támogatásában részesült.

Az Ulszan Buk-gu Iroda szorosan együttműködött a Hyundai-jal a késések minimalizálása és az engedélyezési folyamat egyszerűsítése érdekében. A helyi önkormányzat felismerte, hogy az ehhez hasonló fejlett gyártólétesítmények nemcsak a regionális gazdaság élénkítéséhez szükségesek, de annak gyors felépítése elengedhetetlen a Hyundai versenyképességének erősítéséhez az elektromos járművek piacán. A Hyundai meglévő ulszani üzemeinek többsége több mint 30 éves, ezért sürgősen új, modern létesítményeket kell építeni, amelyek képesek új generációs járművek, például elektromos autók gyártására.

A Hyundai azt tervezi, hogy 2025 augusztusára fejezi be a gigaprés üzem építését, a karosszériák sorozatgyártását pedig 2026-ban kezdik meg. Az autógyártó elsősorban elektromos járműveinél kívánja alkalmazni a módszert, amelynek célja, hogy könnyebb, jobb energiahatékonyságú autókat állítsanak elő, megnövelt hatótávval. A Hyundai ulszani elektromos járműveket gyártó üzeme várhatóan 2026 első negyedévében kezdi meg a Genesis GV90 zászlóshajó szériagyártását. A GV90 lehet az első olyan modell, amely gigaprés technológiával fog készülni, bár a Hyundai még nem erősítette meg hivatalosan. mely modellek esetében alkalmazzák az új eljárást.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését