Százmillió Hyundai 57 év alatt

A Hyundai Motor szeptember utolsó napján jelentette be, hogy a vállalatcsoport járműgyártó zászlóshajója az 1967-es alapítás után 57 évvel elérte a 100 milliós kumulatív legyártott darabszámát. Az elmúlt 57 év legjelentősebb eseményeit érdemes újra felidézni.

A Hyundai Motor ezen a napon egy ünnepséget rendezett az Ulszan Gyártóbázis Kiszállítási Központjában, ahol vezetők és alkalmazottak vettek részt, köztük Dong-seok Lee, a Hyundai Motor hazai gyártási és civil szervezeti részlegének vezetője, valamint Yong-moon Moon, a szakszervezeti részleg vezetője emlékeztek meg az elért 100 milliós globális járműgyártásról. A százmilliomodik járművet közvető IONIQ 5 modellt egy 20 év körüli vásárlónak szállították ki, aki első saját autójaként választotta az IONIQ 5-öt.

Pontosan 57 évvel korábban, az 1960-as évek második felében Ju-yung Chung elnök 1967 decemberében megalapította a Hyundai Motor vállalatot, miután a koreai nemzeti újjáépítés és a belföldi úthálózat-bővítés előmozdítása érdekében szövetségi megállapodást kötött az amerikai Ford Motorral. A következő évben, 1968-ban a Hyundai Motor összeszerelő üzemet épített Ulszanban és megkezdte a Ford második generációs Cortina modelljének sorozatgyártását.

Az összeszerelés gyártási módszerének korlátaival szembesülve a Hyundai Motor Chung korábbi elnök döntésére saját modell kifejlesztése mellett döntött és 1975-ben, körülbelül három évvel a projekt kezdete után megkezdte a Pony modelljének sorozatgyártását. 1976-ban a Pony volt az első koreai személygépkocsi, amelyet külföldre, köztük Ecuadorba exportáltak, 1986-ban pedig megkezdték a Pony Excel, az első koreai elsőkerék-meghajtású személyautót forgalmazni az Egyesült Államokban is.

A Hyundai Motors agresszíven bővítette globális gyártóbázisait és megteremtette az alapjait annak, hogy globális autóipari vállalattá váljon. A külföldi üzemek közül a leghosszabb múltra visszatekintő törökországi üzem 1997-es üzembe helyezése óta a vállalat gyártóüzemeket hozott létre szerte a világon, beleértve az indiai üzemet (1998), az alabamai gyárat az Egyesült Államokban (2005), a cseh üzemet, (2008), a brazil gyárat (2012) és az indonéz üzemet (2022). A Hyundai jelenleg összesen 11 gyárat üzemeltet nyolc országban, amelyek globális éves gyártási kapacitása mára körülbelül 5 millió darabra tehető.

A Hyundai Motor folyamatosan bővíti termelési létesítményeit a globális üzleti helyszíneken, beleértve a georgiai „HMGMA (Hyundai Motor Group Metaplant America), az „Ulszan elektromos járművekre szakosodott gyártóüzemet és az indiai Pune üzemet, amivel további 1 millió darabbal bővíti éves gyártási kapacitását.

A Pony kompakt kisautót követően a Hyundai Motor 1983-ban dobta piacra második független személyautómodelljét, a Stellart, majd bemutatta a Sonata első generációját (1985), a Grandeurt (1986), majd az Elantra modelljét (1990). Számos próbálkozás és kudarc leküzdése után a vállalatnak 1991-ben sikerült kifejlesztenie az Alpha motorját, az első koreai gyártású motort, majd 1994-ben bemutatkozott az Accent, az első olyan autó, amelyet a platformtól az erőátvitelen át a motorig teljes egészében hazai koreai technológiával fejlesztettek ki.

1996-ban megalakult a Namyang fejlesztőközpont, a Hyundai Motor Kutatás-Fejlesztési bölcsője. A Namyang fejlesztőközpont egy átfogó technológiai kutatóintézet, amelynek telephelye 3,47 millió m2 és amely rendelkezik a technológiai fejlesztéshez, tervezéshez, fejlesztéshez, teszteléshez és értékeléshez szükséges összes alapvető kutatási lehetőséggel. A Hyundai Motor vezető szerepet tölt be a Hyundai Motor új autókkal és új technológiákkal kapcsolatos kutatásában és technológiai fejlesztésében, valamint technológiai kutatóintézetekkel rendelkezik szerte a világon, beleértve az Egyesült Államokat, Európát, Indiát és Kínát.

Ezeknek az erőfeszítéseknek köszönhetően a Hyundai Motor vállalat globális összesített járműgyártási teljesítménye 1986-ban haladta meg az 1 millió darabot, 10 évvel később, 1996-ban pedig már elérte a 10 millió darabot. Azóta a rekordciklusok fokozatosan lerövidültek: 2013-ban érték el az 50 milliót, 2019-ben már 80 millió legyártott autónál tartottak, 2022-ben pedig már megvolt a 90 milliomodik jármű, amelyet követően 2024 szeptemberében a termelési számláló elérte a 100 milliós rekordot.

A Hyundai Motor vállalatnak az alapítása óta eltelt 57 év után sikerült elérni a 100 millió darab kumulatív járműgyártási darabszámot, ami a leggyorsabb a nagy globális autógyártók között. A Toyotánál 60 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy összesített termelés mennyisége elérje a 100 milliót, míg a Volkswagennek 68, a Fordnak pedig 74 év kellett ugyanehhez az eredményhez, ami nagyrészt a robusztus tengerentúli eladásoknak tudható be, 1967 és 2024 augusztusa között a Hyundai legnagyobb darabszámban eladott járműve az Elantra (hazai piacán Avante) volt 15,37 milliós darabszámával, ezt követi az Accent 10,25 millió darabbal, a Sonata 9,48 millió darabbal, a Tucson 9,36 millió darabbal, valamint a Santa Fe 5,95 millió darabbal.

Mong-koo Chung, a hyundai Motor jelenlegi tiszteletbeli elnöke, aki 1999-ben lépett elnöki hivatalába, a „minőségirányításon” keresztül hangsúlyozta, hogy a járművek minősége a vállalat alapvető versenyképessége és ez közvetlenül összefügg az ügyfelek biztonságával és elégedettségével. 2001-ben a Yangjae központban „minőségi helyzetszobát” hoztak létre, és a világ minden tájáról érkező ügyfelek minőséggel kapcsolatos panaszait a nap 24 órájában valós időben fogadták és dolgozták fel, és az összegyűjtött adatokat megosztották az összes területen dolgozó alkalmazottal.

A Genesis egy olyan márka, amelynek teljes folyamatát Eui-sun Chung alelnök vezette már a kezdeti tervezési szakasztól kezdve. A 2015-ben létrejött önálló Genesis prémiummárka összesített eladása mindössze 7 évvel bevezetése után, 2023 augusztusában meghaladta az 1 millió darabot, amelyben a tengerentúli piacok adják a teljes értékesítés több mint 40 százalékát. Az első modell, az i30 N 2017-es bemutatása óta idén augusztusig összesen 135 373 N szériás nagyteljesítményű jármű kelt el világszerte, köztük a Veloster N, i20 N és Elantra N.

A hidrogénüzemű járművek piacán, amely a villamosítás két fő tengelyének egyike, a Hyundai Motor érte el a legmagasabb kumulált eladásokat a hidrogénüzemű járművek szektorában. 2013-ban a világon elsőként a Hyundai gyártotta sorozatban az „ix35 Fuel Cell” hidrogénüzemű hobbiterepjáró modellt, 2018-ban pedig bemutatta a Nexo dedikált üzemanyagcellás személygépkocsit. A Nexo-ból hamarosan érkezik a második generációs modell, még jobb és fejlettebb termékminőséggel. Az Xcient Fuel Cell a Hyundai Motor által gyártott első sorozatgyártású, nagyméretű, hidrogénnel működő teherautó a világon, amely 11 országban lépett piacra, köztük Németországba, Svájcba, Izraelbe és az Egyesült Államokba.

2023-ban a Hyundai Motor Szingapúrban megalapította a HMGICS (Hyundai Motor Group Singapore Global Innovation Center) létesítményét, egy új koncepciójú intelligens városi mobilitási központot. Az itt kutatott és ellenőrzött innovatív gyártási platformot és fejlett technológiákat, például mesterséges intelligenciát, robotokat és intelligens gyárak koncepcióját aktívan be fogják illeszteni a jövőben elkészülő gyártóüzemekbe, így például a georgiai HMGMA és az „Ulszan villanyautó-gyárba is.

Forrás: motorgraph.com, koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését