A Kia év végén megkezdheti a villanyautók gyártását Szlovákiában
A Kia kezdetben csak hagyományos belsőégésű motoros autókat gyártott Szlovákiában, amelyhez néhány éve hibrid és plug-in hibrid modellek is csatlakoztak. A vállalat azonban a hírek szerint még az év vége előtt megkezdi a tisztán elektromos autók gyártását is.
Marc Hedrich, a Kia Europe elnök-vezérigazgatója szerint a Hyundai Motor Group kisebbik leányvállalata, a Kia az idei év végén megkezdi az elektromos járművek európai gyártását szlovákiai gyártóüzemében. „Nagyon jó találkozóm volt Denisa Sakova szlovák gazdasági miniszterrel és Vladimir Simonak államtitkárral” – írta Hedrich LinkedIn-bejegyzésében. „Lehetőségem volt megvitatni azokat a kihívásokat, amelyekkel az autóiparnak szembe kell néznie, és arról, hogy a Kia hogyan fogja ezeket leküzdeni a zsolnai üzemünkbe történő hatalmas beruházással, ahol a következő hónapokban megindul a BEV (akkumulátoros elektromos járművek) gyártása.”
A Kia illetékese nem erősítette meg a gyártás kezdetének pontos dátumát, de jelezte, hogy a művelet hamarosan megkezdődik. Júliusban a Kia 150 milliárd vont (109,9 millió dollárt) fektetett be a Szlovákia észak-nyugati részében található zsolnai autógyárába azért, hogy elektromos járműgyártó létesítményeket hozzon létre. Amint ez megkezdi működését, az üzem a pletykák szerint a Kia új EV modellcsaládját fogja készíteni, amelybe beletartozik az új EV3 crossover, az EV4 ötajtós és lépcsőshátú kompakt, az EV5 hobbiterepjáró, valamint a Niro EV crossover is.
A Kia szlovákiai gyára az autógyártó egyetlen stratégiai bázisa Európában. A termelés 2006-os megkezdése óta idén júniusig több mint 5 millió jármű hagyta már el a Kia Slovakia zsolnai gyártóbázisát, ahol a cég jelenleg Sportage szabadidőjárműveket, a Ceed kompakt ötajtós és kombiváltozatát, valamint az XCeed crossover modelleket készíti és exportálja olyan nagy európai országokba, mint az Egyesült Királyság, Németország, Svédország és Spanyolország.
A megújított elkötelezettséggel az iparági szakértők szerint a Kia arra fog törekedni, hogy leküzdje a második legnagyobb globális piacán tapasztalható értékesítési visszaesést. Idén augusztusban a Kia európai eladásai 13 százalékkal, 45 147 darabra csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Hyundai Motor 25 százalékos visszaesést tapasztalt, 35 461 darabbal ugyanebben az időszakban.
„A Kiának lesz némi tere, hogy kiterjessze tevékenységét az európai piacon, mivel az EU a közelmúltban beleegyezett, hogy súlyos vámokat vet ki a Kínából származó elektromos járművek importjára" – mondta Ho-geun Lee, a Daeduk Egyetem autómérnök professzora. „Miközben a kínai riválisok az árelőnyük elvesztésével küzdenek, a vállalatnak fel kellene lendítenie a kis- és közepes méretű akkumulátoros járművek, vagyis az európai piacon elfogadott autómodellek értékesítését."
Október 4-én az EU megszavazta a végleges, akár 45 százalékos vámok bevezetését a Kínában gyártott elektromos járművekre, ami további több milliárd dollárba kerülhet a kínai autógyártóknak, amelyek a 27 EU-tagállamban kívánják értékesíteni akkumulátoros autóikat. A javasolt korlátozások a tervek szerint a következő hónaptól öt évre lépnek hatályba.
Eközben a Hyundai Motor a kelet-csehországi Morva-Szilézia régióban, Nosovicében található autógyárában is felpörgeti az elektromos járművek gyártását, ahol jelenleg az Európában népszerű kompakt crossover, a Kona Electric második generációját készítik. A tervek szerint a Kona mellé hamarosan bevezetik a koreai Casper kisautó tisztán elektromos változatának összeszerelését is, amely Inster néven még idén debütál Európában.
Szeptemberben a nosovicei üzemben tett látogatása során a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung kijelentette: „Nem fogjuk visszatartani az (az autók) minőségének és biztonságának javítását célzó befektetéseinket. Az elektromos járművek piacának közelmúltbeli változása ellenére továbbra is erősítjük erőfeszítéseinket az innováció és a fenntartható növekedés érdekében.”
Forrás: koreaherald.com