A Hyundai a visszaesés ellenére is új hidrogénes autót fejleszt

Habár a hidrogén üzemanyagcellás járművek értékesítése 2023-ban 30 százalékkal visszaesett, a Hyundai Motor továbbra is bízik az üzemanyagcellás ágazatban és jövőre egy vadonatúj Nexo modell bemutatására készül. 

Az SNE Research piackutató cég adatai szerint 2023 januárja és decembere között a hidrogénüzemű járművek összesített eladási száma elérte a 14 451 darabot, amely szám 30,2 százalékos éves csökkenést jelent. Ez volt az első olyan év 2020 óta, amikor a hidrogénüzemű járművek értékesítése lelassult. A visszaesés nagyrészt a Hyundai Motor eladásai visszaesésének köszönhető, amely 5.012 darab Nexo hobbiterepjáró és ElecCity busz értékesítésével a második helyen végzett, de önmagához képest 55,9 százalékos visszaesést mutatott az egy évvel korábban értékesített 11 354 darabos példányszámhoz képest. 


Ezzel szemben a China Commercial 2023-ban 5 362 hidrogénüzemű járművet adott el, beleértve a hidrogénüzemű haszonjárműveket is, ami 2,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, megelőzve a Hyundait és 37,1 százalékos piaci részesedéssel az első számú szereplővé vált. A japán Toyota 26,6 százalékra, 3,9 százalékkal 3 839 darabra növelte piaci részesedését.

Országonként tekintve a hidrogénüzemű járművek értékesítését és a hidrogénüzemű haszonjárműveket nem számítva 5 600 darab (38,8 százalék) kelt el Kínában, 4 631 darab (32,0 százalék) Dél-Koreában, 2 992 darab (20,7 százalék) az Egyesült Államokban, 773 darab (5,3 százalék) Európában, Japánban pedig 424 darab (2,9 százalék) került értékesítésre. A koreai 4 631 darabos eladás 55,2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, míg Kínában 2,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 10,5 százalékkal több üzemanyagcellás autó fogyott. Eközben Európában és Japánban 39,5 százalékkal, illetve 49,9 százalékkal esett vissza a hidrogénüzemű járművek eredménye.

Fenti adatokból egyértelműen látszik, hogy a Hyundainak nagy szüksége van egy új generációs Nexo bemutatására, amit az idén januárban Las Vegasban megrendezett CES kiállításon be is jelentettek. A vállalat a kiállítást arra használta, hogy megnyugtassa a világot, a hidrogénhajtás továbbra is életképes megoldásnak számít számos szektorban, beleértve a nem autóipari felhasználásokat és személygépjárműveket is.

Az autógyártó azt is megerősítette, hogy a következő generációs Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáró előkészületben van és ugyan a technológiai fejlesztés akadályai miatt egy kissé késik, de 2025-ben mindenképpen meg fog megjelenni a gyártó kínálatában. A második generációs Nexo legfontosabb részletei még mindig kevésbé ismertek; az új Nexo modellt ábrázoló, nagyfelbontású vázlatok azonban 2022 szeptemberében kerültek az internetre. Ezek ugyan egyelőre nem megerősített rajzok, de jól mutathatják az autó jövőbeli formavilágát. 

Az új Tucson és a hamarosan érkező IONIQ 7 formáit egyesítő rajzokon jól kivehető a teljes szélességében húzódó LED menetfény-füzér, amivel jól illeszkedik az új Sonata, Staria, illetve Kona által meghatározott irányba. Alattuk helyezkednek el a fényszórók, amely megoldással szintén találkozhattunk már az elmúlt évtized Hyundai crossoverein és limuzinjain egyaránt. Oldalt az atletikus megjelenést lebegő D oszloppal párosították, míg hátul szintén egy LED csík köti össze a D oszlopba integrált függőleges lámpatesteket.  

Az üzemanyagcella specifikációi még nem ismertek, de annak paramétereit jelentősen javítani fogják a jelenlegi generációhoz képest. A mostani Nexo három egyforma tartállyal rendelkezik, amelyekben egyenként 52,2 liter hidrogén található, 161 lóerős (120 kW) teljesítménnyel és 395 Nm forgatónyomatékkal, valamint 380 mérföldes (611 kilométeres) EPA által hitelesített hatótávolsággal. A jelentések szerint az új autó hatótávolsága 497 mérföldre (800 km-re) fog növekedni.

A Nexo lényegében a hidrogénüzemű hobbiterepjáró-piac egyeduralkodója. A BMW üzemanyagcellás iX5-öse jelenleg fejlesztés alatt áll, amely mellett ott van a Toyota Mirai limuzin is, de ez egy kis szegmens, ahol sok szakértő még mindig úgy látja, hogy a hidrogén veszélyes út a személyautók számára, mivel kevés az üzemanyagtöltő állomás.

Forrás: carscoops.com, businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését