Első kémfotókon a Hyundai IONIQ 6 N

A Hyundai IONIQ 5 N karaktere hamarosan a laposabb, aerodinamikusabb IONIQ 6 limuzinba is beköltözik, amely még több teljesítménnyel jövőre érkezhet meg a szalonokba. 

Miután korábban már megjelentek hírek a közelgő Hyundai Ioniq 6 N sportváltozatáról és maga Albert Biermann, az N sportmárka korábbi főnöke is megerősítette, a kémfotósoknak sikerült megörökíteniük ennek a nagyteljesítményű elektromos autónak a korai prototípusát. Az IONIQ 5 N limuzin megfelelőjeként várhatóan még nagyobb parádét fog kínálni, kihasználva alacsony cseppsziluettjét és a Hyundai N részleg fejlesztőinek szakértelmét.

A tesztöszvért épp Németországban sikerült lencsevégre kapni tesztelés közben, amelynek során láthatóvá váltak a szélesebb nyomtávok és ideiglenes sárvédő-hosszabbítások is. Emellett a koreai tesztpéldány új fekete könnyűfém keréktárcsákat is kapott vörös féknyergekkel, ami továbbfejlesztett fékrendszerre utal. Ezenkívül a felső hátsó légterelő kis meghosszabbítása jelzi, hogy a Hyundai aerodinamikai fejlesztéseken is dolgozik.

A lökhárítókat borító fekete álcázás és az emblémát takaró ragasztószalag ellenére nyilvánvaló, hogy a prototípus a sorozatgyártású Hyundai IONIQ 6 karosszériáját kapja meg. A szériagyártású IONIQ 6 N azonban várhatóan egy ennél jóval agresszívebb karosszériacsomaggal lesz felszerelve, amely megjelenésében az IONIQ 5 N sportmodellen látott formákhoz lesz hasonló.

Az sem lenne meglepő, ha a Hyundai formatervezői merész formákat alakítanának ki, amelyhez az R22e koncepcióból merítenének ihletet, hiszen az szintén az IONIQ 6 limuzinra épült. Ezenkívül a modellbe beleillene a Hyundai új aktív légterelő szoknyáinak alkalmazása is, tovább javítva ezzel az aerodinamikát.

Az IONIQ 6 N várhatóan az 5 N hajtásláncát örökli majd. Az utóbbi kettős villanymotorral rendelkezik, amelyek együttes teljesítménye 609 lóerő és 770 Nm nyomatékkal rendelkezik. A kimenő teljesítmény azonban az N Grin Boost bekapcsolásával ideiglenesen 650 lóerőre növelhető, legfeljebb 10 másodpercig. Az energiát egy 84 kWh kapacitású akkumulátor szolgáltatja, amely a közelmúltban a Hyundai IONIQ 5 modellfrissített termékcsaládba is beköltözött.

Akárcsak az IONIQ 5 N-ben, az IONIQ 6 N modellben is számos olyan N-specifikus fejlett elektronika kap majd helyet, amelyet úgy terveztek, hogy javítsa a vezetési élményt a versenypályán és azon túl is. Ide tartozik az N e-shift funkció, amely a motor nyomatékát úgy szabályozza, hogy azt a rántást utánozza, amit egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó váltásai között tapasztalhatunk. Az N Active Sound+ üzemmóddal párosítva, amely a Hyundai 2,0 literes N szériás turbófeltöltős motorjának jellegzetes hangzását reprodukálja, ezek a funkciók ígéretesen hozzájárulnak a hagyományos meghajtású járművekre emlékeztető, magával ragadó vezetési élményhez.

Ugyan a Hyundai egyelőre nem erősítette meg hivatalosan az IONIQ 6 N fejlesztését, az Európában (és valószínűleg Dél-Koreában) tesztelt prototípusok jelenléte azt sugallja, hogy a típusváltozat valamikor 2025-ben debütálhat. Addig pedig az elkövetkező hónapokban valószínűleg még több fotó és információ jelenhet meg erről az elektromos sportmodellről.

Forrás: carscoops.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését