Elindult a Hyundai amerikai üzemanyagcellás teherszállítmányozási projektje

A Hyundai Motor hivatalosan is elindította NorCAL ZERO Projektjét, amely a vállalat hidrogén-üzemanyagcellás technológiáját használja fel a zéróemissziós teherszállításhoz a San Francisco-öböl térségében.

Az oaklandi FirstElement Fuel hidrogéntöltő állomásán megtartott ünnepélyes ceremónián a Hyundai Motor találkozott projektpartnereivel, köztük a Közlekedési és Környezetvédelmi Központtal (CTE), a GLOVIS America vállalattal (GLOVIS America), az East Bay Önkormányzati Közműkörzettel, a FirstElement Fuel vállalattal. (FEF), Papé, a Kaliforniai Egyetem, Oakland kikötője, Oakland városa és a West Oakland Environmental Indicators Project (WOEIP) által képviselt nyugat-oaklandi közösséggel. Jelen voltak még az Alameda Megyei Közlekedési Bizottság (ACTC), a Bay Area levegőminőség-irányítási körzet (BAAQMD), a California Air Resources Board (CARB) és a California Energia Bizottság (CEC) képviselői, akik valamennyien támogatást nyújtottak a projekt megvalósításához.

A NorCAL ZERO Projekt – más néven üzemanyagcellás elektromos teherautóra épülő Zéró Kibocsátású Regionális Teherautó-műveletek – részeként a Hyundai Motor 30 darab 8. kategóriás Xcient üzemanyagcellás teherautót helyezett forgalomba Kaliforniában 6x4-es hajtótengely konfigurációval, amely tavaly óta kapható az Egyesült Államokban. Ez az átadás a 8-as osztályú hidrogénüzemű üzemanyagcellás elektromos teherautók eddigi legnagyobb mennyiségű forgalomba helyezése az Egyesült Államokban.

„Az oaklandi NorCAL ZERO Projekt jelentős előrelépést jelent a Hyundai globális hidrogéntársadalomról alkotott víziójának megvalósításában" – mondta Ken Ramirez, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és globális haszongépjárművek és hidrogén üzletágának vezetője. „A projekt megmutatja, hogyan a szállítási energia átállás már ma is elérhető és a Hyundai dekarbonizációs kezdeményezéseinek egyik építőköveként fog szolgálni világszerte.”

A Hyundai Motor kulcsfontosságú partnereivel együttműködve átfogó hidrogénmobilitási ökoszisztémát épít ki Észak-Amerikában, biztosítva ezzel hidrogénüzemű teherautói sikeres forgalmazását és üzemeltetését. Tavaly a Hyundai Motor 30 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót szállított le a G.E.T Fuvarozási vállalatnak, a GLOVIS America teherautókra épülő árufuvarozási üzletágának. Logisztikai hálózatát és képességeit kihasználva a kereskedelmi üzletág tavaly óta működik, amelynek során Oakland kikötőjéből konténereket szállítanak, míg Richmond kikötőjéből járműveket fuvaroznak. A Hyundai Capital America ehhez versenyképes lízing- és finanszírozási szolgáltatásokat nyújt a GLOVIS America számára.

A teherautók azon a FirstElement Fuel nemrégiben épített hidrogén-töltőállomásán tölthetők fel üzemanyaggal, amelyet napi 200 nehéz teherautó üzemanyaggal való feltöltésére terveztek. A Papé, a nyugati régió egy speciális tehergépjármű-szolgáltatója, a kaliforniai San Leandróban található telephelyén járműkarbantartást és szolgáltatásokat nyújt a gépkocsikhoz. Konzorcium partnereivel együttműködve a Hyundai Észak-Amerikában felgyorsítja az átmenetet egy fenntarthatóbb közlekedési jövő felé, amelyben a hidrogén ökoszisztémája kulcsszerepet játszik.

„Ezen teherautók észak-kaliforniai forgalomba helyezése áttörő lehetőséget kínál az üzemanyagcellás teherautók kivételes teljesítményének bemutatására egy olyan iparág számára, amely hagyományosan a tradicionális dízel- és CNG-meghajtású járművekre támaszkodott” – mondta Dan Raudebaugh, a CTE ügyvezető igazgatója. „Alig várjuk, hogy részesei lehessünk egy új korszaknak a teherszállításban az Egyesült Államokban – egy olyan korszakban, amelyet a zéró károsanyag-kibocsátású járművek jellemeznek, amelyek nem kényszerítik a flottákat a teljesítmény kompromisszumára.”

A CTE előrejelzése szerint a NorCAL ZERO flotta jelentős pozitív hatást gyakorolhat a régió levegőminőségére, mivel a dízelmotoros járművekhez képest több mint 24 ezer tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.

„A Hyundai hihetetlenül büszke arra, hogy részese lehet a 8. kategóriás üzemanyagcellás teherautók valaha volt legnagyobb mennyiségű bevezetésének Észak-Amerikában” – mondta Jim Park, a Hyundai Motor North America haszonjárművek és hidrogénüzletág fejlesztési részlegének alelnök vezetője. „Az oaklandi közösség élen jár a tiszta, fenntartható teherszállításban és mintaként szolgál még sok további projekthez az Egyesült Államokban.”

A Hyundai Motor Xcient Fuel Cell teherautója a világ első szériagyártású, nagy teherbírású, hidrogénnel hajtott teherautója. Az első alkalommal 2020-ban bevezetett Xcient Fuel Cell nyolc országban került bevezetésre, köztük az Egyesült Államokban, Svájcban, Németországban, Új-Zélandon, Ausztráliában, Koreában, Izraelben és Szaúd-Arábiában. A 2024-es CES kiállításon a Hyundai Motor bejelentette a HTWO víziójának kiterjesztését – az üzemanyagcellától a hidrogén értéklánc jövőképévé fejlődve, amely a termeléstől és a tárolástól a szállításig és hasznosításig a teljes hidrogénipart lefedi.

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését