A Kia bemutatta a frissített EV6 első részletfotóit

A Kia koreai honlapján és közösségei felületein bemutatta a megújult EV6 villanyautója első és hátsó lámpák kialakítását, miközben azt is megerősítették, hogy a bemutatóra még májusban sor kerül. 

A Kia formatervezői az EV6 ráncfelvarrásakor leginkább arra összpontosítottak, hogy az autó menetfényeiben a vállalat Csillagkép (Starmap) családi megjelenése is visszatükröződjön, amellyel dinamikusabb és egyben futurisztikusabb megjelenést kölcsönözzenek az autónak. Ezen keresztül várhatóan változik az új EV6 első kialakítása, így a lökhárító, de az előzetes képeken a külső türkök formája is kicsit eltér az eddigiektől.  

Az új EV6 hátsó kialakítása hasonló az eddigiekhez. Maga a fényhíd formája maradt a régi, ám az eddigi szaggatott rajzolatú LED vonaltípustól eltérően vékony felületű egybefüggő fénykibocsátó módszerre cserélték. A hátsó lámpatest vékony vonalként indul, majd középen megvastagodik, ezzel egyben a karcsúságot hangsúlyozzák ki és az egyhangúságot is megtörik.  Ehelyett a lámpa vastagságát középen változtatták az egyhangúság csökkentése érdekében, a végeit pedig hegyessé tették, mint a kalligráfia, hogy hangsúlyozzák a karcsúságot.

Ellentétben az IONIQ 5 ráncfelvarrásánál, amelynek során egy hátsó ablaktörlőt „fejlesztettek” az autóhoz, úgy tűnik, hogy az EV6 nem kapott ilyen extra szolgáltatást. Egyébként a tapasztalatok azt mutatják, hogy erre nincs is szükség, hiszen az EV6 „kacsafarok” stílusú kialakítása kellően hatékonyan távol tartja a vizes, saras környezetben a koszt a hátsó szélvédőtől.

A 2021 augusztusában bemutatott EV6 a Kia első olyan dedikált elektromos modellje, amely a Hyundai Motor Group E-GMP villanyautóplatformjára épült. A most kapható modell 58, illetve 77,4 kWh kapacitású akkumulátorokkal rendelkezik, de a ráncfelvarrás során várhatóan ezeket is átdolgozzák majd. Az IONIQ 5-höz hasonlóan az EV6 is megkaphatja a nagyobb, 84 kWh-s akkucsomagot. Ezzel leginkább a hatótávolság növekedhet, amennyiben a Hyundaihoz hasonlóan a Kia is megkapja az SK On vállalattal együttműködésben kifejlesztett, 4. generációs magas nikkeltartalmú akkumulátorcsomagját. 

Az EV6 különösen fontos a koreai márkának, hiszen ez lett az első olyan koreai típus, amely kivételes formaterve és kiváló villamosítási jellemzői miatt 2022-ben elnyerte az Európai Év Autója címet. Emellett az EV6 GT, az EV6 nagyteljesítményű változata 2023-ban elnyerte a „Világ Év Autója” választáson a „Világ Év Nagyteljesítményű Autója” címet is amellett, hogy az EV6 különféle díjakat és kedvező értékeléseket kapott versenyképességéért a globális villanyautó-piacon.

„Az EV6, amelyet az elektromos járműveknek szánt E-GMP platformre építve fejlesztettünk ki, számos díjat és kedvező értékelést kapott a globális régióban" – mondta a Kia egyik képviselője, majd hozzátette: „A Kia továbbra is arra törekszik, hogy differenciált termékekkel és szolgáltatásokkal elégítse ki az ügyfelek változatos igényeit." 

A Kia várhatóan még ebben a hónapban közzéteszi a konkrét termékinformációkat, többek között az új EV6 formatervét és részletes specifikációit.

Forrás: hyundai.co.kr, motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését