Első részletek a Kia EV2 elektromos kisautójáról
A Hyundai csoport hamarosan két új modellel lép be az elektromos városi kisautók újraalakuló szegmensébe, amelyek közül most a Kia EV2 néhány technológiai részlete látott idő előtt napvilágot.
A Kia új EV2 kisautójával kívánja újradefiniálni az elektromos városi kisautó-piacot, amely a hírek szerint kifejezetten az európai vásárlók igényei szerint készül, akik kompakt, mindenre alkalmas járműveket keresnek. A 2025-ben érkező újdonság Európára szabott tulajdonságaival jelentős mérföldkövet fog jelenteni a Kia számára.
Az EV2, amelyet előzetesen a Kia elektromos járművek elnevezési hagyományai alapján nevezünk így, stratégiai válaszként jelenik meg olyan óriásvállalatok modelljei ellenében, mint a Volkswagen (ID.2), a Renault (4, 5) és a Peugeot. A 20 és 30 ezer euró közötti árkategóriájával az EV2 az eddigieknél is szélesebb demográfiai csoportot vonzhat, beleértve az első autóvásárlást tervező fiatalokat és a praktikumot előnyben részesítő idősebb generációkat.
Ez a belépőkategóriás elektromos mini crossover (CUV) tökéletes mérettel fog rendelkezni az ideális városi forgolódáshoz. Az autó teljes hossza eléri a 4 métert (4000 mm), így 300 mm-rel rövidebb lesz, mint a Kia még idén megjelenő EV3 modellje, míg a 2 555 mm-es tengelytávjával biztosítja a mozgékonyságot és a könnyű manőverezhetőséget városi környezetben.
A legfrissebb hírek szerint az új EV2 kétféle akkumulátorméret-opciót kínál a különböző igények és pénztárcák kielégítésére: az alap egy 42,0 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor lesz, míg emellett a kisautó egy 62 kWh kapacitású triamon (NCM) akkumulátorral is választható lesz. Ezek az opciók nemcsak a jármű megfizethetőségét, hanem a hatékonyságát is javítják. Az LFP akkumulátort legalább 300 km hatótávra tervezték, míg az NCM akkumulátor körülbelül 440 km-re növeli a hatótávot, így ideálissá teszi az autót a hosszabb ingázásokhoz, kirándulásokhoz is.
A Kia állítólag már döntött arról is, hogy az EV2 kisautót az Európában legfontosabbnak számító szlovákiai gyárában készíti majd, ahol a gyártási cél évi 80 ezer darab. Ez a stratégia nemcsak a Kia európai piac iránti elkötelezettségét hangsúlyozza, hanem a fenntartható gyakorlatokhoz is igazodik azáltal, hogy csökkenti a járművek nagy távolságú szállításához kapcsolódó logisztikai lábnyomot.
Az EV2 készen áll arra, hogy belépjen egy olyan versenypiaci szegmensbe, amelybe jelenleg többek között a Volkswagen a soron következő ID.2-es modelljével tart. A Volkswagen belépő szintű elektromos autója várhatóan hasonló hatótávolságot és agresszív árat kínál majd, ami tovább hangsúlyozza a Kia stratégiai árképzésének és lokalizált gyártási taktikájának fontosságát.
A korábbi kémfotók alapján a Kia új EV2 kisautója nagyban hasonlít a Hyundai hamarosan bemutatkozó Casper EV modelljére, így várhatóan a Hyundai elektromos kisautója hasonló specifikációkkal érkezik meg, valószínűleg szintén európai (csehországi) gyártásból.
Forrás: thekoreancarblog.com