A Hyundai új hibridrendszert fejleszt kompaktjaihoz
A legfrissebb iparági források szerint a Hyundai csoport a piaci igények változására reagálva új, kifejezetten a kis és kompakt modelljeihez szánt hibridrendszert fejleszt.
A Hyundai csoport is felismerte a környezetbarát járműpiacon bekövetkezett piaci trendet, amely szerint az utóbbi időszakban a tisztán elektromos járművek iránti kereslet lelassult, míg a benzines és elektromos motort egyaránt használó hibridmodellek iránt egyre inkább fokozódik az érdeklődés. A vállalatcsoport éppen ezért igyekszik megerősíteni a környezetbarát modellpalettáját azzal, hogy még több szegmensben kíván hibridváltozatokat bemutatni.
A Hyundai Motor legutóbbi közleménye szerint Seung-jo Lee, a tervezési és pénzügyi részleg vezetője a 2024 első negyedévi üzleti teljesítményét értékelő konferenciabeszélgetésén azt mondta: „Csupán a közép- és nagyméretű modellekben van jelenleg hibrid hajtáslánc, jelenleg viszont fejlesztés alatt áll egy olyan hibridrendszer, amit kisautókba fogunk beépíteni.” – majd hozzátette: „Azt tervezzük, hogy lesz egy olyan rendszerünk, amely képes a paletta összes modelljét hibridrendszerrel kiegészíteni.”
Ahogyan arról már korábban is volt szó, a Hyundai egy vadonatúj hibridrendszert fejleszt nagyméretű járműveihez, amely a 2.5 literes T-GDI turbómotorra fog épülni. Ezt az új motort a vállalat a hírek szerint a Hyundai Palisade nagyterepjáró következő generációs modelljében tervezi bemutatni. A pénzügyi vezető mostani bejelentése megerősíti, hogy a dél-koreai autógyártó kisebb modelljeihez is fejleszt hibrid hajtásláncot.
Jelenleg a Hyundai csoport hibrid hajtáslánc rendszere többnyire az 1.6 literes benzines T-GDI turbómotorra épül. Modelltől függően eltérő az elektromos motor vagy az akkumulátor mérete, így azok összteljesítménye vagy nyomatéka is változó. Például a középkategóriás Tucson Hybrid hobbiterepjáró és a Staria Hybrid kisbusz ugyanarra az 1-6-os turbófeltöltős benzinmotorra épül, bár a rendszer összteljesítménye eltérő.
A Hyundai csoport emellett továbbra is használja az alap 1.6 literes szívó benzinmotorját villanymotorral kombinálva. Ezt a rendszert anno még a Hyundai Ioniq és a Kia Niro modellekben vezették be 2015-ban, jelenleg pedig az Ioniq kihalása után a Kia Niro, a Hyundai Elantra vagy a Kona modellekben használják és az akkumulátor lemerülését követő alacsony teljesítmény miatt kritizálják, mivel ezekben a kompakt járművekben az 1.6-os motor mindössze 100 lóerővel rendelkeznek.
Ezen új hibrid hajtásláncnak köszönhetően a Hyundai még több hibridképes modellt dobhat piacra, például a Kona és az Elantra frissített modellváltozataiban, vagy olyan új modellekbe is bemutatkozhat, mint a KIA K4, Seltos és így tovább. Habár konkrét teljesítményadatok még nem állnak rendelkezésre, azt biztosan kijelenthetjük, hogy az új hajtáslánc az eddigieknél várhatóan még hatékonyabb, erősebb, kompaktabb és kisebb súlyú lesz.
Az idei év első negyedévében a Hyundai globális szinten 98 ezer darab hibridjárművet értékesített, ami 17 százalékos növekedést jelent éves szinten. A hibridek eladási számainak növekedésével a jövedelmezőség is javul. Az elektromos járművek jövedelmezősége eddig elmaradt a belsőégésű motorokétól, de a hibridek jövedelmezősége is hasonló szintre emelkedett. Az átlagos eladási ár is körülbelül 15-20 százalékkal magasabb, mint a belsőégésű motorok esetében és a hibridvásárlók nagyobb arányban választják a legmagasabb felszereltséget is.
Forrás: thekoreancarblog.com