Első kémfotókon a Hyundai Nexo új generációja
Miután néhány hete megjelentek az első elképzelések a Hyundai új üzemanyagcellás zászlóshajó modelljéről, a vállalat koreai fejlesztőközpontja közelében meg is jelent a Nexo új generációjának első prototípusa.
A Hyundai még az év elején megrendezett CES kiállításon megerősítette azt, hogy egy vadonatúj generációs Hyundai Nexo modell van készülőben. Ezt a közleményt most a Healer TV munkatársai első alkalommal tudják megerősíteni, akik a Hyundai koreai központio Namyang dejlesztőközpontja közelében tudták lencsevégre kapni az autó fejlesztés alatt lévő prototípusát.
A Nexo, amely először 2018-ban mutatkozott be, megjelent a koreai, az Egyesült Államok és az európai piacokon és a nem megfelelő töltési infrastruktúra ellenére már 2018-ban 827 darabot sikerült értékesíteni (az előd ix35-ből a korábbi évek során sem sikerült 1 000 darabot eladni). Az értékesítési mennyiség 2019-ben 4 823, 2020-ban 6 459, 2020-ban pedig 9 721 darab volt, 2022-ben pedig először haladta meg a 10 ezres határértéket.
Az alábbi fotók ugyan nem a legjobb minőségben tudják megmutatni az álcázott tesztjármű kikandikáló részleteit, ám arra mindenképpen alkalmasak, hogy meglegyen az első benyomás az autóról. Az autó frontrészén feltűnik a kockaszerű lámpatest, amellyel a Nexo a már megjelent Santa Fe modellre emlékeztet, míg oldat feltűnő az alsó ablakvonal lendületes emelkedése. Hátul a lámpatestek hasonlóan szögletesnek tűnnek, így az autó általános megjelenése nem igazán hasonlít a korábbi elképzelésekhez.
A Hyundai Motor számos visszaesés után a közelmúltban megkezdte a második generációs Nexo Fuel Cell hidrogénüzemű jármű fejlesztését. A Hyundai azt tervezi, hogy 2024 végére befejezi a jármű fejlesztését 2025. első negyedévében elindítja az autó sorozatgyártását és forgalmazását Dél-Koreában és külföldön, beleértve az Egyesült Államokat és Európát is.
A Hyundai Motor a hosszú távú pozitív piaci kilátások alapján agresszív célt tűzött ki, például a piacképesség javítását a hidrogén üzemanyagcellás rendszer hatékonyságának erősítésével, valamint a töltési infrastruktúra és az exportvolumen bővítésével. A Hyundai gyártási célja az új Nexo esetében háromszor magasabb lesz, mint a jelenlegi, hatótávja pedig várhatóan 500 mérföld vagyis 800 km felett lesz.
Érdekes lesz megfigyelni azt is, hogy az új Nexo fejlesztésével vajon a Hyundai kibővíti-e a hidrogénüzemű személyjárműveinek kínálatát. Kezdetben a Hyundai Motor vizsgálta a Staria kisbuszának és egy Genesis hobbiterepjárón alapuló hidrogénüzemű jármű kifejlesztésének és sorozatgyártásának lehetőségeit, de a végső termelési ütemtervet a 3. generációs hidrogénrendszer fejlesztésének leállítása miatt korábban felfüggesztette.
„A Hyundai Motors várhatóan jelentősen javítja majd a piacképességet, például a teljesítményt és a tartósságot, amelyekben hibák merültek fel az új Nexo fejlesztése során" – mondta egy iparági szakértő, majd hozzátette: „Mivel a csoport fejlesztési képességeit a Hyundai Motorra összpontosítja, a korábbi tervezett 3. generációs hidrogén üzemanyagcellás rendszer fejlesztése is felgyorsul.”
Forrás: thekoreancarblog.com