Első képeken a Kia elektromos pickup kisteherautójának prototípusa

Még 2022-ben, a Kia befektetői napján jelentette be a dél-koreai autógyártó, hogy egy elektromos pickup kisteherautót készül piacra dobni, amely modell első, EV9-re épülő tesztpéldányát most a kaliforniai tesztelés során sikerült lencsevégre kapni.  

A két évvel ezelőtti befektetői napon a Kia elnöke, Ho-sung Song bejelentette, hogy az elektromos járművek mennyiségének bővítése érdekében négy fő piacon speciális elektromos járművek gyártását tervezi. A már kapható EV9 mellett két platós kisteherautó megjelenését is bejelentették, amely egyike elektromos járműplatformra, míg a másik belsőégésű motoros architektúrát használ majd.

Ez utóbbiról, vagyis a hamarosan érkező Tasman modellről már hivatalos gyári előzetes is tudósított, de nem ez lesz a márka egyetlen pickup kistehherautója a piacon. Ezzel szemben az előbbit várhatóan az észak-amerikai piacra fejlesztik és ezt az információt támasztják immár alá a legelső képek a prototípusról.

A Kia betörése az elektromos pickupok piacára teljesen időszerű. A fenntarthatóbb és sokoldalúbb járművek iránti kereslet növekedésével a hagyományos platós kisteherautók továbbfejlődnek. A Kia új elektromos modellje azt ígéri, hogy ötvözi a pickup kisteherautók masszív vonzerejét az elektromos járművek környezetbarát jellegével és technológiai vívmányaival.

A Kia elektromos pickup teherautója nemcsak a kiváló megjelenésről és kényelemről szól; erős ajánlat lesz a kategóriában. A kétmotoros elrendezéssel a teherautó összkerékhajtása egyértelmű, lehetővé téve a különféle tereppel és időjárási körülményekkel való megbirkózást. A becsült hatótáv egy töltéssel versenyképes és több mint 480 kilométeres értékével ígéri túl magát riválisain.  

A hasznos teher és a vontatási kapacitás úgy lesz hangolva, hogy a vásárlók igényeihez igazodjon, vagy meg is haladja a piacon meglévő pickupok által meghatározott szabványokat. Ezzel nemcsak személyszállításra, de komoly terhek szállítására, üzleti célokra is életképes választás lesz, így széles vásárlóközönség számára lehet vonzó.

Miközben az elektromos platformra épülő Kia platós kisteherautó konkrét számadatait és a megjelenés várható időpontját még homály fedi, addig a belsőégésű motoros Tasmanra épülő villany-pickupról vannak már konkrétabb adatok. A vállalat évi 65 ezer benzines Tasmant kíván gyártani a koreai Autoland Hwaseong üzemében, de az elektromos változatról ilyen adat még nem ismert. 

A benzines Tasman változat várhatóan robusztus hajtásláncot kínál majd, amely a négykerék-meghajtást automata sebességváltóval kombinálja. A motorválasztékban 2,5 literes benzines turbó és 2,2 literes dízelmotor is megtalálható lesz. Ezenkívül a Tasman kétféle konfigurációban lesz elérhető: egykabinos egysoros üléssel és egy duplakabinos kétsoros üléselrendezéssel.

A Kia közép- és hosszú távú villamosítási stratégiájához igazodva a Tasman elektromos változata is fejlesztés alatt áll. Ez a változat várhatóan nagykapacitású, több mint 100 kWh-s akkumulátorral rendelkezik majd, amely több mint 400 km-es hatótávot biztosít. A Kia leginkább Ausztráliát célozza meg a Tasman modelljével, de más nagy piacokon is vizsgálja a terjeszkedés lehetőségeit, beleértve az Egyesült Államokat és Európát, ahol jelenleg álcázás alatt tesztelik a Tasman modelleket a minőség biztosítása érdekében.

Nem ez az első alkalom, amikor arról lehet hallani, hogy a Kia piacra dobhat egy pickup kisteherautót. Sok évvel ezelőtt, még 2004-ben a Kia bemutatta a KCV-4 vagy Mojave pickup koncepcióját, amely aztán végül soha nem került sorozatgyártásra. Ehelyett a Kia piacra dobott egy létravázas alváz alapú nagyterepjárót, piactól függően Borrego/Mohave néven, amely szinte észrevétlen maradt a piacon.

A Kia elektromos kisteherautójának bevezetése felkavarhatja a hagyományos pickupok piacát, amelyet hagyományosan az amerikai gyártók uralnak. Egyben jelentős szereplővel bővíti az elektromos teherautók feltörekvő szegmensét, ahol már olyan cégek is hullámokat vernek, mint a Tesla, a Rivian és a Ford.

A Kia elektromos kisteherautója jelentős előrelépést jelent az autóipar fejlődésében. Élvonalbeli technológiájával, lenyűgöző teljesítményadataival és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével a Kia nemcsak felzárkózik a trendhez, hanem az elektromos forradalomban is vezető szerepet kíván betölteni. Ahogy egyre több részlet derül ki, az iparág és a fogyasztók egyaránt kíváncsian várják, hogyan fog teljesíteni ez a jármű a piacon. A Kia elektromos pickupjának sikere nagyon jól meghatározhatja az autóipar jövőbeli irányát, egy fenntarthatóbb és innovatívabb út felé terelve azt.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését