A Hyundai IONIQ 6 N még az IONIQ 5 N-nél is durvább sportautó lesz
A Hyundai N sportrészlegénél az első tisztán elektromos IONIQ 5 N megalkotta a mércét, amelyet a rövidesen megérkező IONIQ 6 N sportlimuzin még tovább emel és ezzel akár egy valódi Porsche Taycan riválissá is válhat.
A Hyundai N sportrészlegének műszaki tanácsadója, Albert Biermann a márka következő nagyteljesítményű elektromos modelljével kapcsolatban még nagyobb és jobb dolgokat ígért, amely minden jel szerint a Hyundai IONIQ 6 modelljéből készül és a vezető szavaival arra is utalt, hogy a Hyundai elérhetőbb árfekvésű Porsche Taycan riválisa a vártnál hamarabb megérkezhet.
Habár a Hyundai korábbi N-divíziójának kutatás-fejlesztési főnöke név szerint nem említette az IONIQ 6 N modellt, azt viszont elmondta, hogy a koreai autógyártó nagyteljesítményű járművekkel foglalkozó ága még nem volt abban a helyzetben, hogy egyedi modelleket hozzon létre, amelyek nem egy meglévő járműre épülnének – megerősítve ezzel azt, hogy az IONIQ 6 lehet a következő villamosított N sportautó alapja, mivel jelenleg ez az egyetlen másik Hyundai e-GMP architektúrán alapuló modellje a piacon.
„Ez a verseny a nagyteljesítményű elektromos járművekért még csak most kezdődik” – mondta Biermann a Hyundai IONIQ 5 N nagyteljesítményű crossover ausztráliai bemutatóján. „Folyamatosan fejlesztenünk és javítanunk kell a nagyteljesítményű elektromos járműveink technológiáit – és ez is történik –, hogy lépést tartsunk. Mivel most az IONIQ 5 N modellel egy nagyon erős referenciapontot állítottunk fel, bármit is teszünk ezután elektromos autók terén a Hyundai N részlegénél, természetesen az IONIQ 5 N-hez fogják viszonyítani. De nem elég, ha egyformák lesznek – muszáj jobbnak lennie, még ha csak egy-két évvel később mutatkoznak is be. Többet kell hozzátenni."
Biermann ezt a kihívást teherként és „szórakoztatóként” jellemezte, miközben a mérnökök arra törekednek, hogy továbbfejlesszék az elektromos járműveket. „Vannak ezek az őrült N mérnökeink, akik csak ezekre az új, extra kihívásokra várnak, hogy a jobb autót alkossanak és a következőt még jobbá tegyék” – mondta. „Ez a szórakoztató része az N szériás autók készítésének.”
Az IONIQ 6 N koncepciója először 2022-ben jelent meg a Hyundai RN22e „guruló labor” bemutatásával, amely egy teljes mértékben vezethető autó volt és bemutatta az akkor készülő IONIQ 5 N összes újítását, miközben természetesen az IONIQ 6 sportváltozatának lehetséges dizájnját is előrevetítette.
Amellett, hogy nagyobb teljesítményt nyújt, mint az IONIQ 5 N, Biermann elmondta, hogy az IONIQ 6 N számos olyan funkcióval és újítással érkezik, amelyek nem kerültek be az elektromos crossoverbe, akár a fejlesztési ütemterv, akár az ár, vagy a megcélzott közönség miatt. „Három héttel ezelőtt teszteltem a következő elektromos N szériás autót Svédországban – és elmondhatom, hogy nagyon jó lesz” – mondta magabiztosan.
Aligha kétséges tehát, hogy a négyajtós IONIQ 6 N felülmúlja majd crossover testvérét a teljesítmény, a dinamika és a hatótávolság tekintetében, ami a Hyundai N portfólió zászlóshajójává teheti, miután a Genesis-szel rivális csúcsmodell megvalósítását Biermann az ár és az elérhetőség miatt kizártnak tartja.
Ugyanakkor azt is teljesen kizártnak tartja, hogy a Hyundai N kínálatában az IONIQ 5 N modellnél is nagyobb nagyteljesítményű modell, pl. IONIQ 9 N érkezne, legalábbis a csoport IMA platformjának megjelenéséig. „Mindig jó márkaformáló autót készíteni” – mondta. „Tehát ha valami egzotikus dologról van szó, mint amilyen egy N Vision 74, kérdés, hányan fogják megvenni és hány vásárló fogja élvezni ezt az autót minden nap, hányat fogunk látni ebből az utakon – mi vagyunk a Hyundai N, nem gyártunk kirakatautókat."
Biermann így folytatta: „Mi fiatal srácoknak és rajongóknak akarunk autókat gyártani, ezért megfizethetőnek, pályanapokra alkalmasnak kell lenniük – ha van ez a 200, 300, 400 ezer dolláros autód vagy bármi, akkor vajon mennyire fogod nyomni a versenypályán? Szeretném látni az N-autóinkat az utakon, a lehető legtöbb baby-blue versenyautót – erre van szükségünk az úton és nem a címlapon keveseknek, akik a garázsuk mélyére süllyesztik azokat.”
Az N Vision 74 egy menő kinézetű koncepcióból és valós prototípusból az egyik legbonyolultabb autóipari drámává fejlődött az elmúlt években, ahogy a Hyundai különböző részlegei és azok szereplői mérlegelik a hidrogén üzemanyagcellás sportautó gyártásának valószínűségét. Nyilvánvaló, hogy Biermann nem támogatója a programot, ellentétben Till Wartenberggel az N széria globális főnökével, aki „személyes kívánságaként” jelölte meg, hogy „a közeljövőben az utcán lássa ezt az autót”.
Forrás: carsales.com.au