A Hyundai bemutatta a villanyautók hatékonyságának legújabb megoldásait

A Hyundai csoporthoz tartozó Mobis vállalat bemutatta azon legújabb megoldásait, amelyekkel a jövő elektromos járművei még szebbek, hatékonyabbak és kényelmesebbek lehetnek. 

Az élesedő globális verseny az elektromos járművek korszakának hajnalán magával hozza az elektromos fogyasztási hatékonyság (ECE) javításának szükségességét is. Az akkumulátorteljesítmény növelésének alapvető kihívása mellett a gyártók számos más megközelítést is folyamatosan vizsgálnak és figyelmet kapnak az aerodinamikai teljesítmény javítása a légellenállás csökkentése érdekében. A Hyundai Mobis kifejlesztett egy „Integrált Front Modult”-t, amely megtartja a hagyományos hűtőrács kialakítást, miközben csökkenti a légellenállást és biztosítja a dizájn változatosságát. 


A Hyundai Mobis különféle csúcstechnológiát épített be ebbe az integrált modulba, beleértve a légellenállást csökkentő és az ECE-t javító aerodinamikai rendszert. A figyelemre méltó jellemzők közé tartozik a LiDAR, amely a formaterv és az érzékelő védelme érdekében csak menet közben bukkan elő, valamint egy automatikus töltő-visszatekerő funkció, amely a töltés befejezése után visszaveszi a töltőt. Ezt a következő generációs elektromos járművek technológiáját a tervek szerint teljes csomagként építik be a jövő autóiba.

A rendszer legjellegzetesebb jellemzője az a funkció, amely automatikusan nyitja és zárja az olyan részeket, mint a hűtőrács és a motorház, nagy sebességű haladás közben csökkentve ezzel a légellenállást, és javítva a hatékonyságot. Ez a rendszer, amely lehetővé teszi a külső levegő beszívását és a hőcsere utáni levegő távozását, javítja az akkumulátor hűtési hatékonyságát és szabályozza a légáramlást is. Ez a kombinált aerodinamikai rendszer hozzávetőleg 20 km-rel bővíti az elektromos járművek hatótávját.

Az elektromos járművek általában olyan áramvonalas kialakítást kapnak, amely a hűtőrács teljes megszüntetésével a légellenállás csökkentésére összpontosít, ami némileg egységes megjelenést eredményez az elektromos személygépjárművek között. A Hyundai Mobis azzal tűnik ki, hogy megtartotta a hagyományos hűtőmaszk kialakítását, miközben javította az aerodinamikai teljesítményt. Ezenkívül a dizájnelemek, például a LED-világítás integrálása javítja a rendszer piacképességét is. Ez a technológia különösen előnyös az elektromos hobbiterepjárók és crossoverek esetében, ahol a jármű magasságának csökkentése kihívást jelent.

A technológiát a formatervezési kohézió javítására is felhasználták azáltal, hogy megakadályozzák a külső szennyeződés felhordását és azok érzékelőkre gyakorolt negatív hatását. A használaton kívüli hűtőrácson belül elrejtett LiDAR csak menet közben tűnik elő, így a LiDAR védelmet jelent és a jármű frontdizájnjának piacképességét is javítja.

Egy további kiemelkedő funkció a félautomata töltőrendszer. A töltő egyszerű csatlakoztatása elindítja a folyamatot, amelyet követően a teljes töltés után automatikusan megtörténik a töltő visszacsévélése és a töltőcsatlakozás fedelének lezárása. Ez a funkció a felhasználók kényelmetlenségét csökkenti a töltéssel kapcsolatos manuális befejezéssel kapcsolatban, miközben a töltőrobotoknál költséghatékonyabb alternatívát kínál.

A Hyundai Mobis az ügyfelek igényeire szabott „Mobilitási Megoldás-szolgáltatójaként” újra feltalálja önmagát a jövő mobilitási alaptechnológiáira összpontosítva, amelyeket a villamosítás, az autonóm vezetés és az IVI (Beépített jármű infotainment) képvisel. A vállalat tavaly 9,22 milliárd dollár értékben kapott megrendeléseket a globális autógyártóktól, a jövőben pedig fokozza rendelésállományának bővülését, felgyorsítva ezzel hosszú távú növekedési stratégiáját.

Forrás: mobis.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését