A Hyundai elektromos sportautójával tér vissza a Pikes Peak felfutásra

Az IONIQ 5 N új generációs vásárlói számára a Hyundai a 2024. június 23-án megrendezésre kerülő Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) 102. futamán arra készül,  hogy két 641 lóerős IONIQ 5 N járművel az Elektromos Széria SUV/Crossover mezőnyében új rekordot állítson fel. 

Az Elektromos Széria SUV/Crossover rekordra készülő IONIQ 5 N autókat Paul Dallenbach és Ron Zaras vezeti majd. Dallenbach tizenegyszeres PPIHC-győztes és 1993-ban rekordot is döntött itt. Zaras a PPIHC újonca és a csapat legújabb tagja. Médiaszemélyiségként és a Hoonigan korábbi vezetőjeként Zarast nemrégiben választották ki arra, hogy egy igazi motorsport-rajongó történetét mutassa be, aki a Pikes Peaken versenyzés hatalmas kihívására készül.

„A ralisport egész életen át tartó rajongójaként nekem a Pikes Peak International Hill Climb bakancslistás esemény, amióta először megnéztem a Climb Dance című filmet” – mondta Zaras. „Tehát az első alkalommal itt versenyezni egy IONIQ 5 N-tel – a Hyundai kiváló csapatainak támogatásával – hihetetlen megtiszteltetés. Örülök, hogy megoszthatom az utam fiatal nézőből az első versenyzésig; bármennyire is kihívást jelent ez az út.”

Ezenkívül a Hyundai a módosított specifikációjú IONIQ 5 N-t bemutatja, hogy a PPIHC versenyt megelőzően a május 30-i ADAC RAVENOL 24 órás Nürburgring versenyen is részt vegyen. A további IONIQ 5 N autók közül kettőt Dani Sordo és Robin Shute fog vezetni. Shute négyszeres összetett győztes és a hegy királya cím birtokosa a Pikes Peaken, míg a spanyol Sordo a Hyundai Motorsport rali-világbajnokságának egyik pilótája.

A Hyundai azért választotta az IONIQ 5 N modelljeit PPIHC Elektromos Széria SUV/Crossover rekordjának megdöntéséhez, mert ez minden N nagyteljesítményű jármű versenypályás képességét megtestesíti. Az IONIQ 5 N sportautót extrém hőmérsékleteken és helyszíneken tesztelték és kifejezetten a Nürburgring Nordschleife versenypályáján fejlesztették és hangolták a fokozott versenypálya-képesség elérése érdekében. Az autót olyan technológiák támogatják, mint a szerkezeti fejlesztések, a rali-világbajnokság által inspirált integrált hajtótengelyek, a fokozott hőkezelés, az N-hangolású fékek és az iparágban vezető, 0,6 G-os fék-visszatáplálási erő.

„Erősebben térünk vissza a hegyre, mint ahogy elhagytuk, egy kategóriavezető elektromos hobbiterepjáróval, az IONIQ 5 N formájában” – mondta Till Wartenberg, az N márka and Motorsport vezetője. „A Hyundai új technológiáinak és termékeinek bemutatása a Pikes Peaken egészen 1992-ig nyúlik vissza és az IONIQ 5 N ezt a koncepciót a nagyteljesítményű elektromos autók kategóriájával is kiegészíti. Az IONIQ 5 N szériaspecifikációja megmutatja, mit várhatnak el a vásárlók járműveiktől.”

A hagyományos IONIQ 5 N szigorú tesztelési folyamata miatt a mérnökök ezúttal csak kisebb frissítéseket hajtottak végre annak érdekében, hogy biztonsági szempontból megfeleljenek a szabályoknak. A vezetőülést Recaro Pro Racer SPA Hans ülésre cserélték, a biztonsági övek Sabelt hatpontos HANS kompatibilisek. A hátsó üléseket eltávolították, bukókeretet és tűzoltó rendszert szereltek fel. Minden más szempontból a Pikes Peak-re készülő IONIQ 5 N egy hagyományos, futószalagon készülő IONIQ 5 N. A jövőben a vörös fényezést egy új, szemet gyönyörködtető Hyundai N színe cserélik.

Forrás: hyundainews.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését