A Kia a nehézségek ellenére 2030-ra évi 1,6 millió villanyautó eladásával számol

Az autógyártó vezérigazgatója szerint a Kia felgyorsítja a villanyautós üzletágra átállását, amelyre a lassuló kereslet miatt az elektromos modellkínálatának bővítésével, célalapra épített (PBV) járművek bevezetésével készül.

A Kia által nemrég megrendezett Befektetői Nap alkalmával az autógyártó bemutatta azon terveit, amely szerint idén 3,2 millió járművet kíván értékesíteni a globális piacon, amely darabszámot 2027-re 4 millióra, 2030-ra pedig 4,3 millióra növelne a Kia. Ezen belül a tisztán elektromos járművekből és a hibrid járművekből idén várhatóan 761 ezer darabot fognak értékesíteni, ami a teljes értékesítés 24 százalékát teszi ki, ezt pedig 2030-ra 2,48 millió darabra kívánják emelni, ami a teljes értékesített mennyiség 58 százalékát tenné ki. Céljuk továbbá, hogy idén 307 ezer, 2030-ra pedig 1,6 millió tisztán elektromos Kia személyautó kerüljön piacra.

A Kia vezérigazgatója, Ho-sung Song elmondta, hogy az autógyártó rugalmasan reagál a piaci változásokra és aktívan kezeli az erősödő verseny és a bővülő geopolitikai nehézségek közepette jelentkező kockázatokat. „A márka 2021-es újraindítása óta a Kia számos változáson ment keresztül az egész üzletágban, beleértve az úttörő elektromos autókínálatát és az ügyfélközpontú mobilitási jövő bemutatását” – mondta a Kia vezérigazgatója a vezérigazgatói befektetői napon Szöulban. „Célunk, hogy olyan márkává váljunk, amely hatékonyan reagál a piaci változásokra és kézzelfogható közép- és hosszútávú stratégiát valósít meg azért, hogy támogassuk ügyfeleinket, hozzájáruljunk a közösségekhez, valamint a globális társadalomhoz és a környezethez."

A Hyundai Motor Group legnagyobb leányvállalata arra számít, hogy 2026-ig lassulni fog a globális elektromos járműpiac növekedési üteme a gyengülő gazdaság, az elektromos járművek támogatásának csökkenése és a töltési infrastruktúra hiánya miatt.

Az áttörés érdekében a vállalat a hibridmodellek kínálatának erősítésével és olcsóbb tisztán elektromos modellek bevezetésével ellensúlyozza az elektromos járművek iránti kereslet lassulását. A vállalat azt is tervezi, hogy a termékek versenyképességének javítása, a PBV modellek piacra dobása és a kínai gyárai révén új kereslet megteremtése révén birkózik meg a kínai márkák globális terjeszkedésével.

A Kia azt tervezi, hogy legtöbb kulcsfontosságú modelljében hibridváltozatokat fog bevezetni, köztük pl. a tavaly bemutatott Carnival népszerű kisbuszának hibridverzióját, amit 2024-ben hat, 2026-ban nyolc, 2028-ban pedig kilenc hibridmodell követ. A kulcsfontosságú piacokon, például Dél-Koreában Észak-Amerikában és Európában a vállalat összesen hat megfizethető elektromos modell bevezetését tervezi, elsőként az EV3, majd az EV2, az EV4 és az EV5 típusokkal. Az autógyártó emellett az Autópályás Vezetéstámogató Rendszer (HDA) fejlesztésén is dolgozik, és 2026 körül tervezi a városi haladásra alkalmas autonóm vezetési szoftverek kínálatának bővítését.

Az irányítás szempontjából a Kia azt is elárulta, hogy továbbra is végrehajtja részvényesi megtérülési politikáját a részvényesi érték maximalizálása érdekében, hozzátéve, hogy osztalékfizetési arányát a nettó bevétel 20-35 százalékán tartja. Ezenkívül a Kia a következő öt évben évente 500 milliárd von (370 millió dollár) értékű részvény visszavásárlását tervezi a tőkehatékonyság növelése érdekében.

Forrás: koreatimes.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését