Rajt-cél győzelemmel indult Michelisz Norbi idei szezonja

Michelisz Norbert és az új csapattársa, Néstor Girolami fantasztikusan kezdték szezonjukat a BRC Hyundai N Squadra Corse 2024-es Kumho FIA TCR World Tour Olasz nyitóhétvégéjén, ahol mindkét versenyen Hyundai pilóta állhatott a dobogó legfelső fokára.

Ugyanazon a Vallelunga versenypályán, ahol a Hyundai Motorsport Ügyfélversenyzési Részlege által támogatott csapat az előző szezonban 1-2. helyezéses eredményt ért el, Michelisz Norbi a pole-pozícióból indulva túljutott a vizes pálya nehéz rajtján, majd sikerült megelőznie Yann Ehrlachert és megnyerte az első futamot – így lenyűgöző módon kezdte meg a TCR World Tour bajnoki címének védelmét.

A tapasztalt TCR versenyzőtársa, Nestor Girolami, aki első alkalommal versenyzett a Hyundai Motorsport színeiben és általuk épített versenyautóval, túljutott az első futam rajtjának csalódásain azzal, hogy a második futamon az élre állva döntő győzelmet szerzett, első alkalommal megmutatva a megújult Hyundai Elantra N TCR képességeit.

Csapattársa, a 2022-es FIA WTCR győztes Mikel Azcona mindkét versenyen helytállt, két negyedik helyezést érve el. Azcona az első futamon Marco Butti büntetése miatt léphetett előrébb a negyedik helyre, majd újra egy büntetésből profitálhatott – ezúttal Esteban Guerrieri büntetéséből –, hogy ugyanazt az eredményt érje el a második futamban.

A BRC Hyundai N Squadra Corse sikerét a hazai versenyükön a csapat legjobb szezonkezdését jelentette és egyben a harmadik olyan alkalom volt, hogy a Hyundai Motorsport ügyfelei tiszta győzelmet arattak a korábbi eredmények, 2018-ban Ningbo és 2022-ben Bahrein után.

„Tökéletes hétvége volt, mert már a kvalifikáció során Norbi állt az első helyre és sikerült Néstort a tízedik helyre pozicionálni a második futam fordított rajtrácsán” – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport Versenypálya Projektmenedzsere. „Szombaton nehéz versenyünk volt, Norbinak nehezen sikerült a rajt, mert a pálya vizes oldalán volt, de sikerült felzárkóznia és végig az első helyen vezetnie a mezőnyt. Vasárnap Néstorral sikerült megerősítenünk az eredményeket, aki első helyről rajtolva hihetetlen versenyt futott annak ellenére, hogy a biztonsági autó is beavatkozott néhányszor. Nagyon bíztató hétvégén vagyunk túl, először versenyeztünk a megújult Elantra N TCR modellel a World Tour-on. Megmutattuk az autó potenciálját, most pedig fokozott önbizalommal készülünk a következő versenyre Marrákesben.”

„Nagyon nagy kihívást jelentett a szezon kezdete a vegyes körülmények miatt az első futamban” – mondta Azcona. „Sajnos problémáim voltak a rajtnál, ami miatt néhány helyet vesztettem és ott volt az ütközés is [Marco] Buttival. Elkezdtem felzárkózni, megvolt a tempó és a kocsi is jól működött. Voltak pillanatok [Thed] Björkkel, amikor szerintem talán túl sokat védekezett, de sikerült megelőznöm és elégedett voltam a megszerzett pontokkal. A második futam egyfajta túlélőverseny volt, de mivel még hosszú út áll előttünk a szezonban, jó volt pontokat szerezni. Pozitív évkezdés volt, így elégedett vagyok.”

„Jól sikerült a rajtom az első futamban, annak ellenére, hogy a rajtpozícióm az árnyékos oldalon volt, így sok víz volt a pályán” – mondta Michelisz Norbi. „Yann [Ehrlacher] nagyon jó rajtot vett és megelőzött, de éreztem az erőmet és képes voltam követni őt. Tanulmányoztam az íveit, majd vártam a megfelelő pillanatra, az autó pedig egyszerűen fantasztikus volt. Utána végig nyomtam, mert kezdett felzárkózni. A legjobbat adtam, így nagyon szép volt ezzel kezdeni a szezont. A 10. helyről indulva a cél az volt, hogy pontokat szerezzünk, amit sikerült elérni. Ez nem jelenti azt, hogy könnyű verseny lett volna, mert két alkalommal jött be biztonsági autó mások ütközése miatt, így azon voltam, hogy ne legyen baj. Sikerült ezt elérnem, így végül nagyon boldog vagyok az eredménnyel és a pontokkal.”

„Nagyon szomorú voltam, hogy nem sikerült rendesen elrajtolni az első futamban, mert sokat gyakoroltunk, de jelentős kerékcsúszást tapasztaltam – meg kell néznünk az adatokat” – mondta Girolami. „De így is sikerült visszajönnöm és ugyanott befejeznem a 10. helyen, ahol elkezdtem. Ez számunkra kármentés volt. A második futam igazán szép volt. Tudtam, mennyire fontos a rajt, de kezdettől fogva kellett nyomnom, különösen minden biztonsági autós incidens után. Sikerült két másodperces előnyt szereznem. Az autó nagyon jó volt, a csapat nagyszerű munkát végzett és úgy éreztem, hogy uralom a versenyt.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei