Két év múlva érkezik a Kia Stinger elektromos utódja

A Kia vállalat 2026-ban tervezi bemutatni a Stinger sportlimuzin tisztán elektromos utódját, amely „GT1” kódnéven nemrég feltűnt a vállalat szakszervezetének termelési ütemtervében. 

Korábban már nyilvánosságra került, hogy a Kia „GT1” munkanév alatt dolgozik egy olyan Stinger-utódon, amely tisztán elektromos meghajtású lesz. Ezt most az a tény is megerősíti, hogy a típus „GT1” kódneve megjelent a Kia új járműtermelési ütemtervén is, amelyet a vállalat szakszervezetének dokumentációjában szúrtak ki. Ezen ütemterv alapján a Kia Stinger elektromos utódja 2026-tól kerül gyártásba a vállalat Hwaseong 3-as üzemében. 

A GT1 lesz a Kia első olya tisztán elektromos járműve, amelyet a Hyundai csoport E-GMP-t (a KIA EV6, EV9, Hyundai IONIQ 5 és IONIQ 6, a Genesis pedig a GV60 modellek esetében használt) leváltó új generációs, kizárólag elektromos járművekhez készült eM platformra építi fel és a Genesis GV90 modelljével 2025-ben mutatkozik be. Ez a modell a klasszikus kategóriáknak megfelelően az E-szegmensnek felel meg és hivatalosan a Kia K8 utódjaként fog debütálni.

Mivel a K8 elektromos utódjáról van szó, a vélhetően EV8 néven érkező újdonságról már számos adat és specifikáció látott napvilágot, így ismerjük a tervezett akkumulátorméretet és motorteljesítményeket is. Akkukapacitás tekintetében a Kia EV8 modellbe a vállalat eddigi legnagyobb akkucsomagja kerül, amelynek mérete 113,2 kWh, vagyis 13,4 kWh-val nagyobb, mint az EV9-ben jelenleg használt 99,8 kWh-s egység. Ezzel az akkumérettel a Kia új EV8 sportlimuzinja egy feltöltéssel 700-800 km megtételére lesz képes.

A Kia „GT1” maximális teljesítménye 450 kW, azaz 612 lóerő lesz, ami a 200 kW-os első és egy 250 kW-os hátsó motor kombinációjának köszönhető, így erősebb lesz, mint az EV6 GT (amelynek összteljesítménye 430 kW/585 LE). A Kia a belépő és a közepes felszereltségű modellváltozatokhoz más konfigurációkat is fog alkalmazni. A belépőszintű modell egyetlen hátsó villanymotorja 160 kW-os (218 LE-s) lesz, míg az összkerekes AWD-modell egy további 160 kW-os frontmotorral 320 kW vagyis 435 lóerős teljesítményszintű lesz.

Ahogy arról fentebb is szó esett, a Hyundai Motor Group a közeljövőben a Genesis márka soron következő modelljeivel (Genesis GV90 nagy hobbiterepjáró és Genesis GV80 második generációs modelljével is megosztja ezt az új platformot és motorokat. Ezek a fejlesztési stádiumban lévő új járművek várhatóan 2025 végétől egymást követően jelennek meg a piacon.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei