A Hyundai IONIQ 5 N eN1 versenyautója új korszakot nyit az elektromos autóversenyzésben

A Hyundai Motor a közelgő Hyundai N Fesztivál motorsport eseményen résztvevő csapatok hivatalos edzésén bemutatta az IONIQ 5 N eN1 versenyautót, amely. a díjnyertes IONIQ 5 N nagyteljesítményű elektromos modellen alapul és a fenntartható versenyzés új korszakának kezdetét jelzi.

Az IONIQ 5 N eN1 Cup versenyautó ugyanazt a teljesítményelektronikai (PE) rendszert használja, mint a sorozatgyártású IONIQ 5 N, amely erősebb hajtáslánccal és nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkezik, mint az IONIQ 5 alapmodellje. Az IONIQ 5 N az N sportmárka első nagyteljesítményű elektromos járműve, amely erőteljes dinamikával és akár 650 LE-ig terjedő nagy teljesítménnyel, valamint tartóssággal rendelkezik az intenzív körpályás használatra felkészülve. Az IONIQ 5 N egyesíti a Hyundai Motor Electric Global Modular Platform (E-GMP) csúcstechnológiáját, a robusztus akkumulátor-hőszabályozási rendszert és az erős regeneratív fékrendszert.

A jelenlegi Avante (Elantra) N1 osztályos versenyváltozatánhoz hasonlóan az IONIQ 5 N eN1 Cup modell is egy csúcskategóriás, slick abroncsokkal megnövelt körpályás teljesítménnyel rendelkező versenyautó az N1 osztályban versenyző professzionális pilóták számára. Az idén bemutatásra kerülő új eN1 osztály nyílt szabályozások alapján működik majd, így a csapatok különböző abroncstermékekkel versenyezhetnek anélkül, hogy egyetlen gyártóra korlátozódnának.

Az IONIQ 5 N eN1 versenyautó egy újratervezett karosszériakészlettel is rendelkezik. Az autó alacsony és széles sárvédőkkel, szélesebb kerékjáratokkal rendelkezik a jobb kezelhetőség érdekében, az első légterelők és a hátsó szárnyak révén megnövelték a leszorítóerőt, valamint jobb aerodinamikai képességekkel lett felvértezve. Könnyebb is lett, mivel a versenyautó alapsúlyának csökkentése érdekében eltávolították a felesleges alkatrészeket, valamint kovácsolt kerekeket, FRP motorháztetőt és polikarbonát ablakokat helyeztek el. A nézők élvezhetik az NGB overboost, a virtuális váltás (N e-Shift), valamint a megkülönböztetett és felerősített NAS+ (N Active Sound) által nyújtott izgalmas hangokat, amleyhez minden versenycsapat kifejlesztheti saját egyedi hangjait is.

A fokozott biztonsági intézkedések érdekében az IONIQ 5 N eN1 versenyautót olyan alapvető biztonsági elemekkel látták el, mint a bukóketrec, a verseny kagylóülések és a biztonsági övek. További biztonsági intézkedéseket vezettek be, beleértve a kizárólag elektromos tüzekhez használható tűzoltó készülékeket, a fojtásos tűzoltó készülékeket és a módosított töltőnyílások elhelyezését, hogy biztosítsák a legmagasabb szintű biztonságot az elektromos autók versenyein.

„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk az IONIQ 5 N eN1 versenyautót, ezzel is bizonyítva elkötelezettségünket a fenntartható autóversenyzés mellett” – mondta Till Wartenberg, az N Márka & Motorsport alelnöke és vezetője. „Ez az egyedülálló elektromos versenyautó a legmodernebb technológiánkat és az iránti szenvedélyünket mutatja be, amellyel azt a határt feszegetjük, amit az elektromos járművek a versenypályán képesek lehetnek elérni.”

A Hyundai Motor több mint 20 éve szponzorál és szervez különböző versenyrendezvényeket, kezdve a Hyundai Click Speed Fesztiváltól és a Korea Speed Fesztiváltól egészen a Hyundai N Fesztiválig, amely mára a legnagyobb, egy gyártmányra épülő márkasorozat lett a profi pilóták számára Dél-Koreában.

A meglévő Avante (Elantra) N1 osztályhoz hasonlóan az eN1 osztály kizárólag profi pilóták számára készült és csak versenyre alkalmas, közutakon nem használható versenyautókkal vehetnek rajta részt. Az eN1-ben szereplő „e” a versenyosztály villamosítására utal, kiemelve a Hyundai Motor fenntartható versenyzés iránti elkötelezettségét.

A következő szezon az elektromos autóversenyzés próbaidőszaka leszt, ezzel az elektromos autóversenyzés első bemutatkozását jelenti a Hyundai N Fesztiválon. Az eN1 versenyautót a Proto szakaszban zord motorsport-környezetben tesztelik és fejlesztik. Az idei szezonban a versenycsapatok, a versenyzők és a marsallok is lehetőséget kapnak, hogy megismerjék és továbbfejlesszék az elektromos autóversenyzést. Ezen túlmenően a próbaidőszak során a töltéssel kapcsolatos infrastruktúrát, a tűzvédelmi intézkedéseket és a katasztrófaelhárítást is továbbfejlesztik.

A Hyundai N Fesztivál április 27-én az Inje Speedium nyitófordulójával veszi kezdetét. Az eN1 osztály hivatalos edzése a nyitókörben lesz, majd az ötödik fordulóban 10 futam következik. A verseny formátuma változó lesz, beleértve az egy-egy kieséses futamokat és a hagyományos sprintversenyeket, lehetővé téve a különböző elektromos autóversenyzési módszerek átfogó megértését és tesztelését.

„Az eN1 osztályon keresztül végső célunk az, hogy a Hyundai Motort az elektromos motorsport-platform igazi vezető szereplőjévé tegyük, elősegítve Korea élénk motorsport-kultúrájának növekedését és fejlődését, miközben erőteljes hatást fejtünk ki globális szinten” – mondta Joon Park, az N márkamenedzsment csoport vezetője. „Az eN1 osztállyal készen állunk arra, hogy újradefiniáljuk a versenyzés jövőjét és kikövezzük az utat a felvillanyozó motorsport-eredmények új korszaka előtt.”

Forrás: hyundainews.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését