A Hyundai török autógyára 2025 után megkezdi villanyautók gyártását

A Hyundai csoport egyik koreai partnerének bejelentése nyomán derült fény arra, hogy a koreai autóóriás 2025 után nemcsak csehországi és szlovákiai, hanem a törökországi Izmitben található gyáregységében is megkezdi villanyautók összeszerelését.

A POSCO Group hivatalosan bejelentette, hogy a csoporthoz tartozó POSCO International vállalat kibővítette az elektromos járművekhez készülő saját motormagjainak piacát Európával azáltal, hogy véglegesítette a szállítási megállapodását a Hyundai Motor Group törökországi és szlovákiai elektromos járműgyáraival. Az üzlet várhatóan megerősíti a vállalat stratégiai piaci terjeszkedését Európában és szélesebb körben azt a célt, hogy növelje gyártóbázisait világszerte annak érdekében, hogy elérje az elektromos motorok magjához tartozó globális piac 10 százalékát.

A legújabb megállapodás értelmében a POSCO 2025-től 2034-ig összesen több mint egymillió motormagot fog szállítani: 550 ezer darabot a csoport törökországi és csehországi, míg 480 ezer darabot pedig egy másik, szlovákiai üzemébe. Mielőtt az alkatrészeket az üzemekbe szállítanák, először a Hyundai Mobis szlovákiai gyárában található villamosítási üzemen haladnak keresztül. Az alkatrészek a globális gyártóóriás újonnan 2025 és 2034 között bemutatkozó elektromos járműveibe kerülnek bele.

Az ügyletre azután került sor, hogy a POSCO tavaly júniusban egy befektetési vállalatot alapított Lengyelországban azzal a céllal, hogy egy helyi elektromos jármű motormag-gyárat építsen. A Brzegben megépülő üzem az ország délnyugati határrégiójának szomszédságában található és Németországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot szegélyezi, ahol számos globális autómárka gyártóüzeme található. A jövő évre elkészülő üzem 2030-ig évente 1,2 millió elektromos motormagot fog tudni gyártani és szállítani.

Az állórészből és a forgórészből álló motormag az villanymotorok hatékonyságát meghatározó egyik lényeges elem. Az elmúlt év végére a POSCO befejezte a Kína déli Csiangszu tartományban fekvő Szucsouban lévő üzemét, amely évente 900 ezer elektromos motormagot képes előállítani. A vállalat tavaly októberben megkezdte első üzemének működését Mexikóban és az idei év első felében egy másik helyi üzem építését is tervezi.

"Világszerte bővítjük gyártóbázisainkat azért, hogy csökkentsük az elektromos járművek kereskedelmi akadályainak kockázatát és így gyorsabban szállíthassuk alkatrészeinket a globális autógyártó vállalatok számára" – mondta a POSCO International illetékese. „Motormagunk középpontjában a nem orientált elektromos hiperacél áll, egy olyan technológia, amely kizárólag nálunk elérhető Dél-Koreában. Ez a technológia javított a hagyományos elektromos acélok energiaveszteségi problémáin."

A Hyundai Motor Group Európában három gyártóbázissal rendelkezik: az EU területén Csehországban, Nosovice mellett a Hyundai az i30, Kona Electric és a Tucson különböző változatait gyártja, míg tőle 100 kilométeren belül, a szlovákiai Zsolnán a Kia üzemében a Ceed kompakt és a Sportage hobbiterepjáró készül. Ezen két üzemről a Hyundai csoport már korábban kijelentette, hogy előbb-utóbb villanyautók gyártására fogják átalakítani, amelynek első lépése volt a Kona elektromos változatának bevezetése volt. 

Törökországban a Hyundai 1997 óta készít különböző járműveket: kezdetben az Accent, a H-1 és a Matrix modelleket gyártották itt, később a Hyundai deklaráltan az európai piacokra fejlesztett kisautóinak, az i10, az i20, illetve 2021-től a Bayon gyártási helyszíne lett. Amennyiben a POSCO valóban erre a helyszínre is szállítja motormagjait, ez esetben egyértelmű, hogy a Hyundai ebben az üzemben is hamarosan megkezdheti egy vagy akár több, kisméretű kompakt elektromos modell összeszerelését. 

Természetesen arról még semmit nem lehet tudni, hogy milyen Hyundai modellhez fogják a POSCO motoralkatrészeit felhasználni, az azonban egyre biztosabb, hogy a koreai vállalat hamarosan bemutatja a Casper minire épülő tisztán elektromos modelljét, amelyet Európában is forgalmazni fognak. Egyes hírek szerint a motormagokat egy kompakt méretű crossoverhez fogják felhasználni. Viszont a szerződött mennyiségből és az időtávból az is látható, hogy a Hyundai nem egyik napról a másikra áll át a tisztán elektromos modellek gyártására, az a 2035-ös céldátum előtt fokozatosan fog megtörténni.       

Forrás: koreatimes.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését