A Hyundai IONIQ 3 Törökországban készül majd

A Hyundai Motor Türkiye bejelentette, hogy 2026-tól Törökországban tervezi gyártani az IONIQ 3 elektromos modellt és ezzel a vállalat lesz a második márka, amely első külföldi autógyártóként elektromos járműveket gyárt az országban.

A müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon a török állami média tudósítójának nyilatkozva Murat Berkel, a Hyundai Türkiye vezérigazgatója jelentette be a vállalat stratégiai lépését az elektromos járművek gyártása felé. „Ez lesz a Hyundai első elektromos járműve, amelyet Törökországban gyártanak Európában. A Hyundai lesz a második márka, amely elektromos járműveket gyárt Törökországban, és az első a külföldi autógyártók között” – mondta Berkel.

Berkel kiemelte a globális elektromos járműpiac erőteljes növekedését, megjegyezve, hogy az év első nyolc hónapjában az eladások meghaladták a 10,5 millió darabot, ami a teljes piaci részesedés 18 százalékát tette ki. „Ma már több mint 500 féle elektromos modell létezik világszerte. 2030-ra ez a szám várhatóan meghaladja az ezret. Az elektromos járművek globális szintű növekvő trendje egyértelmű” – jelentette ki.

Európában az elektromos járművek értékesítése meghaladta az 1,2 millió darabot, míg Törökország továbbra is rekordnövekedést produkál az ágazatban. Törökország Európa 4. legnagyobb elektromos járműpiacaként jelenik meg. Az elektromos járművek értékesítése Törökországban az öt évvel ezelőtti 1 százalékról mára 15 százalékra ugrott és a várakozások szerint 2030-ra meghaladja a 30 százalékot.

Berkel hangsúlyozta a török piac exponenciális növekedését, az országot Európa negyedik legnagyobb elektromos járműpiacaként pozícionálva. „Jövőre megkezdjük az IONIQ 3 modellünk gyártását. Ez lesz az első elektromos jármű, amelyet a Hyundai elsőként Európában, Törökországban gyárt. Ez lesz az első olyan elektromos jármű is, amelyet a török TOGG után Törökországból exportálnak Európába” – magyarázta Berkel. A modellt az izmiti gyárban fogják összeszerelni, elsődleges piacai között szerepel az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország.

Az IONIQ 3 modell az Elektromos Globális Moduláris Platformra (E-GMP) építették, ami jelentős mérföldkő a törökországi autóipar számára. „Az E-GMP-nek köszönhetően számos elektromos modell gyártható, az A-szegmenstől az E-szegmensig, ugyanazon az infrastruktúrán. A Hyundai lesz az első olyan külföldi gyártó, amely ezt a technológiát Törökországba hozza” – jegyezte meg Berkel.

A Hyundai üzeme évi 245 ezer darabos termelési kapacitással rendelkezik, jelenleg az i10, i20 és Bayon modelleket gyártják itt. 2027-ben az i20 és Bayon modellek teljesen megújult modellgenerációját, valamint azok hibrid változatait is bemutatják.

A töltőinfrastruktúrával kapcsolatos aggályokra reagálva Berkel kiemelte a törökországi elektromos járműtöltő hálózat jelentős fejlesztéseit. „Jelenleg több mint 30 ezer töltőpont található Törökországban. Ez 50 százalékos növekedést jelentett a tavalyi évhez képest. Európához képest nagyon jó helyzetben vagyunk az egy járműre vetített töltőpontok számát tekintve. A töltőállomások elérhetővé váltak mind a városi használatra, mind a távolsági közlekedésre” – mondta.

A vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy az elektromos járművek viszonteladási értékével kapcsolatos aggodalmak csökkentek, a kereskedők most már magabiztosan vásárolnak és adnak el használt elektromos autókat, ezáltal másodlagos piacot teremtve és enyhítve az értékcsökkenéssel kapcsolatos félelmeket. Berkel megfigyelte, hogy a török fogyasztók előítéletei az elektromos járművekkel szemben gyorsan csökkennek, a töltéssel, a hatótávolsággal és az viszonteladási értékkel kapcsolatos aggodalmak már nem sokáig maradnak fenn.

Forrás: turkiyetoday.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV