A Hyundai új villanyautó-gyárat épít Indiában
A Hyundai indiai leányvállalata csökkenő értékesítéssel és nyereséggel küzd, ezért a GM-től nemrég felvásárolt talegaoni üzemben azt tervezi, hogy az elektromos járművekre és a kizárólag exportra szánt modellekre fog összpontosítani.
A Hyundai Motor India nemrég közzétette az idei év második negyedévére vonatkozó eredményjelentését – ez az utolsó pénzügyi jelentés, amelyet a 2023 októberében az indiai tőzsdére való bevezetés óta az első „Vezérigazgatói Befektetői Nap” előtt tettek közzé. Annak ellenére, hogy India „nemzeti autómárkájaként” pozícionálja magát, a Hyundai teljesítménye a tőzsdei bevezetés óta visszaesett. A második negyedévben az indiai részleg mintegy 1,84 milliárd dollár bevételt jelentett, ami 4 százalékos csökkenést jelent a 2023-as harmadik negyedévhez képest. A nettó nyereség 1 százalékkal csökkent, míg mind a bevétel, mind az üzemi eredmény körülbelül 8 százalékkal esett vissza éves szinten.
A legnagyobb visszaesés az értékesítési volumenben következett be. A Hyundai körülbelül 180 ezer járművet adott el a negyedévben, a belföldi és az exportpiacokat együttvéve – ez 7 százalékos csökkenést jelent az IPO előtti szinthez képest. A vállalat az utóbbi időben először vesztette el második helyét az indiai személygépkocsi-piacon a helyi versenytárs, a Mahindra javára. Az agresszív diszkontálás, amely a lassú helyi eladásokat célozta, szintén rontotta a jövedelmezőséget.
Válaszul a Hyundai a maharashtrai Talegaonban található új üzemében bízik, mint az elektromos járművek és az export kulcsfontosságú termelési központjára. Tarun Garg, a Hyundai Motor India operatív igazgatója a hónap elején tartott eredménybeszámolójában elmondta, hogy a motorgyártás június közepén kezdődött az új üzemben, a teljes járműösszeszerelés pedig várhatóan a negyedik negyedévben veszi kezdetét.
A talegaoni üzem várhatóan kezdetben 120 ezer autót fog gyártani, a kapacitás pedig évi 250 ezer darabra fog bővülni. A teljes üzembe helyezést követően a Hyundai teljes indiai termelési kapacitása eléri az évi 1,1 millió járművet – ezzel a második helyen áll majd a Maruti Suzuki mögött, amely 2,25 millió darabot gyárt. A riválisok, a Tata Motors és a Mahindra 1 millió, illetve 580 ezer darabbal vannak lemaradva.
Garg megjegyezte, hogy az új üzemet elektromos járművek és exportorientált modellek gyártásának szentelik. Míg az elektromos járművek penetrációja Indiában továbbra is 1 százalék alatt van, a Hyundai lehetőséget lát a jövedelmezőség növelésére azáltal, hogy ezt a feltörekvő szegmenst célozza meg. A vállalat egy helyi akkumulátor-összeszerelő sor létrehozását is tervezi, ami versenyelőnyt biztosítana.
Idén februárban a Hyundai piacra dobta az Indiában kizárólagosan forgalmazott Creta EV modelljét, amelynek ára 20 millió won körül mozog. A vállalat 1 795 darab elektromos járművet értékesített a második negyedévben, amivel a negyedik helyre lépett az indiai elektromos járművek márkarangsorában.
Az exportszámok is fényesen alakulnak. A Hyundai 48 140 járművet exportált a második negyedévben, ami a teljes értékesítés mintegy 20 százalékát tette ki. Az összesített értékesítés visszaesése ellenére a vállalat exportvolumene a tőzsdei bevezetés után is tovább nőtt. A szomszédos országok, mint Pakisztán és Banglades – amelyek nagyjából 250 millió, illetve 170 millió embernek adnak otthont – ígéretes növekedési piacokat jelentenek.
Miközben az Egyesült Államok véglegesíti az autóipari importra kivetett vámokat termékkategóriánként, a globális autógyártók egyre inkább Indiát tekintik alternatív termelési bázisnak. India a világ harmadik legnagyobb autópiaca, évi mintegy 4,8 millió jármű eladásával, csak Kína és az Egyesült Államok előzi meg.
Forrás: pulse.mk.co.kr