Megkezdődött a Kia EV5 forgalmazása Dél-Koreában
A Kia szeptember első napjaiban bejelentette, hogy az EV6, EV9, EV3 és EV4 után piacra dobja az EV5 villanyautót Dél-Koreában, amely így a vállalat ötödik E-GMP platformra épülő, kifejezetten elektromos járműnek tervezett modellje.
Won-jeong Jung, a Belföldi Üzletág alelnöke a szeptember 2-án, a szöuli Gangnamban tartott EV5 Médianap rendezvényen kijelentette: „Az EV5 egy különleges modell, amely kiegészíti a Kia elektromos kínálatát”, hozzátéve: „Be fogja tölteni az elektromos járművek piacán hiányzó, autentikus középkategóriás hobbiterepjárók hiányát és új mércét állít fel az elektromos járművek népszerűsítésének korszakában Dél-Koreában.”
A Kia hangsúlyozta, hogy az EV5 egy családi autónak szánt elektromos jármű, autentikus hobbiterepjáró felépítéssel. Elmagyarázták, hogy az autó tágas belső térrel, teljesen vízszintes második soros ülésekkel, asztalkás háttámlákkal és középkonzollal, valamint számos családbarát kényelmi funkcióval rendelkezik. Az EV5 4 610 mm hosszú, 1 875 mm széles és 1 675 mm magas, tengelytávja pedig 2 750 mm, így nagyobb belső teret kínál a meglévő kompakt elektromos járművekhez képest. A második üléssor 1 041 mm-es lábtere a kategóriájában a legjobb.
Az EV5 egy 81,4 kWh kapacitású NCM (nikkel-kobalt-mangán) akkumulátorral, egy 160 kW-os (218 LE) elsőkerék-meghajtású motorral és egy hátsó többlengőkaros felfüggesztéssel van felszerelve. A modell maximális nyomatéka 295 Nm, elektromos fogyasztása pedig 20,0 kWh/100 km, így egyetlen feltöltéssel 460 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. Egy 350 kW-os töltővel az akkumulátor 10-ről 80 százalékra töltése körülbelül 30 percet vesz igénybe.
Az akkumulátort a kínai CATL akkumulátorgyártó szállítja. A Kínában piacra dobott EV5 változathoz képest az a különbség, hogy a koreai változatba NCM akkumulátort építettek az LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor helyett. A Kia azt is elmagyarázta, hogy azért használ kínai akkumulátorgyártó termékét koreai helyett, mert lehetőségeket keres az ellátási láncok diverzifikálására és minősége alapján a CATL vállalat termékét választotta a Kia EV5 akkumulátor-beszállítójának.
A Kia számos fejlett vezetéstámogató rendszert épített be az EV5-be. A figyelemre méltó funkciók közé tartozik a gyorsuláskorlátozó asszisztens és a pedálhiba-biztonsági asszisztens. A gyorsuláskorlátozó asszisztens, amelyet először alkalmaztak egy Hyundai Motor Group által készített járműben, egy felugró üzenettel és hangüzenettel figyelmezteti a vezetőt a műszerfalon, és korlátozza a gyorsulást, ha a vezető mélyen és hosszan nyomja a gázpedált 80 km/h alatti sebességnél. Az EV5 további olyan kényelmi opciókkal is rendelkezik, mint a háziállat üzemmód, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy egy okostelefon-alkalmazáson keresztül optimális beltéri hőmérsékletet tartsanak fenn, amikor háziállatokat hagynak az autóban.
Az EV5 eladási ára alap Air felszereltségi szinten 48,55 millió von (kb. 11,8 mFt), az Earth felszereltségi szintért 52,3 millió vont (kb. 12,6 mFt), míg a GT-line-ért 53,4 millió vont (kb. 13 mFt) kell fizetni. Figyelembe véve a kormányzati és helyi önkormányzati elektromos járműtámogatásokat, az alapfelszereltségű Air mintegy 40 millió vonos (kb. 9,7 mFt) árkategóriától vásárolható meg.
A Kia EV5 modellt 2023 novemberében mutatták be Kínában, ezzel a koreai márka első olyan tisztán elektromos járműve lett, amely Kínában debütált és ott is készül. A Kia kínai közös üzemében, a Jiangsu tartománybeli Jancsengben gyártott Kia EV5 exportja tavaly júniusban kezdődött meg a feltörekvő piacokra, például Thaiföldre, Ausztráliába és Indonéziába.
A vállalat az EV5 modelljét a Kia AutoLand Gwangju fogja gyártani a koreai piac számára, a modellt az év második felében pedig Európába, jövőre pedig Kanadába is exportálják majd. A Kia közölte, hogy a vállalat a vámok és az inflációcsökkentési törvény ösztönzőivel kapcsolatos bizonytalanságok miatt úgy döntött, hogy egyelőre nem dobja piacra a járművet az Egyesült Államokban.
Forrás: businesskorea.co.kr, koreaherald.com, koreatimes.co.kr