A Hyundai teljes hibridkínálattal támadja az USA piacát
A Hyundai Motor Group tervei szerint bővíti hibridkínálatát teljes amerikai kínálatában azért, hogy tompítsa az amerikai vámok okozta nyereségesség-csökkenését, miközben reméli, hogy ezzelegyütt csökkentheti a lemaradást a piacvezető Toyota Motor vállalattal szemben.
Iparági források és médiainformációk szerint a Hyundai Motor az év későbbi szakaszában tervezi bevezetni a vadonatúj Palisade hibridváltozatát az Egyesült Államokban, ami a vállalat első belépését jelenti a teljes méretű hibrid hobbiterepjárók szegmensébe. Az új hibridváltozatot a Hyundai Motor saját fejlesztésű, következő generációs hibrid rendszere hajtja, amely a kombinált teljesítményt 334 lóerőre növeli a benzinmotoros elődmodell 295 lóerejével szemben.
A források szerint testvérmárkája, a Kia vállalat várhatóan jövőre követi a példát a következő generációs Telluride hibrid kivitelével, amely egy kizárólag az Egyesült Államokban kapható teljes méretű hobbiterepjáró, ami mellett bevezetésre kerül a teljesen új generációs kompakt Seltos hibrid változata. A Hyundai azt is fontolgatja, hogy a Koreában és Európában is már forgalmazott Kona hibridet is exportálja, vagy egy hibrid változatot készít az eddig csak benzinmotoros változatban árusított Venue modellhez.
A bővítésekkel a koreai autógyártó csoport 2026-ban első alkalommal rendelkezne teljes hibrid kínálattal az összes jelentősebb amerikai szegmensben. Jelenleg az autógyártó csoport a kisebb kategóriában a Niro, a kompakt szegmensben a Sportage, a Tucson, az Elantra, a középkategóriában a Santa Fe, a Sonata, a Sorento és a kisbuszok között a Carnival hibrid változatait kínálja.
Az Egyesült Államokban a Hyundai hibrid terjeszkedése akkor következik be, amikor az országban továbbra is erős a hibrid autók iránti kereslet. Az év első felében a világ második legnagyobb autópiacán a hibrid autók eladásai 42 százalékkal ugrottak meg az előző év azonos időszakához képest, elérve az 1,01 millió darabot. A Hyundai Motor és a Kia az év első hét hónapjában együtt 164 913 darab hibrid autót értékesített a piacon, ami 45,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az élénk eladások a hibrid autók részesedését az összes amerikai autóeladásukban 15,7 százalékra emelték az ugyanekkor mért 11,8 százalékról.
Mivel az amerikai kormány az új elektromos járművek vásárlására és lízingjére adott 7 500 dolláros adójóváírása szeptember 30-án lejár, a fogyasztói kereslet várhatóan az elektromos járművekről a hibridekre fog átterelődni, ami jó előjel a hibrid eladások szempontjából. A hibridek magasabb hozamot ígérnek, mivel jellemzően körülbelül 10 százalékkal drágábban kelnek el, mint a benzinmotoros társaik. Tekintettel arra, hogy az Egyesült Államokban a nagyméretű hobbiterepjárók a vezető modellek, a drágább, teljes méretű hibrid változatok megjelenése várhatóan segíteni fog a koreai autógyártónak enyhíteni a Washington által az importált autókra kivetett 15 százalékos adó okozta veszteségeket.
A Hyundai Motor öt év alatt először jelentett kétszámjegyű nyereségcsökkenést a második negyedévben, annak ellenére, hogy rekord második negyedéves eladásokat könyvelt el, amelyeket az amerikai kormány áprilisban bevezetett, külföldi gyártású autókra kivetett vámjai sújtottak. Ezzel a lépéssel a koreai autóóriás az amerikai hibrid piacon is emeli a tétet, amelyet a Toyota ural 54,9 százalékos részesedéssel.
A Toyota már szinte minden szegmensben kínál hibrideket, a kisautóktól a nagyméretű hobbiterepjáróokig és a pickupokig. A tavalyi évben az Egyesült Államokban eladott 922 ezer hibrid autóból 330 ezer darab, azaz 33 százalékuk olyan nagyméretű jármű volt, mint például a Toyota Highlander és a Tundra pickup. Májusban a Toyota még egy új, kizárólag hibrid változatban is piacra dobta RAV4 modelljét.
A szilárd hibrid kereslet kiaknázása érdekében a Hyundai Motor felülvizsgálja azt a tervet, hogy hibrid modelleket is készítsen amerikai üzemeiben, beleértve a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) nevű első elektromos járműgyártó zászlóshajó üzemét az Egyesült Államokban. Márciusban a koreai autógyártó csoport megnyitotta az üzemet a georgiai Ellabellben – ez a koreai autógyártó legnagyobb amerikai beruházásának és az állam történetének legnagyobb gazdaságfejlesztési projektjének része. Az új üzem, amely több mint 11,8 millió négyzetméteren terül el, a következő néhány évben évi 500 ezer darabos termelésre bővül.
A Hyundai mára az Egyesült Államok négy legnagyobb márkája közé tartozik, globálisan pedig a 3. helyen áll. A Hyundai Motor Group 2024-ben 1,71 millió járművet értékesített az Egyesült Államokban – ebből 910 ezer darabot a Hyundai, 800 ezret pedig a Kia –, ezzel a negyedik helyen állva a General Motors (2,69 millió darab), a Toyota (2,33 millió) és a Ford (2,07 millió) mögött.
Forrás: kedglobal.com