Spanyolországban tesztelik a Hyundai i20 új generációját

A Hyundai már készíti népszerű kompakt Hyundai i20 kisautójának következő generációját, amelynek prototípusait legutóbb magas hőmérsékleti teszteken figyelhették meg Spanyolországban. 

Debütálása óta a Hyundai i20 erős hírnevet szerzett Európában, mint a Volkswagen Polo, a Ford Fiesta és a Renault Clio praktikus, mégis stílusos kihívója, méltó alternatívája. A következő generáció célja, hogy ezt a pozíciót élesebb formatervezéssel, továbbfejlesztett funkciókkal és fokozott vezetési dinamikával erősítse. Az új modell, amely várhatóan 2026 végén debütál és 2027-es modellévű járműként kerül piacra, továbbviszi a Hyundai legújabb formatervezési filozófiáját, a korszerűsített technológiát és a hagyományos belsőégésű motorokra való folyamatos összpontosítást.

Miközben a globális autóipar sietve elindult a villamosítás irányába, a Hyundai megerősítette, hogy az új i20 megtartja a belsőégésű motorral elérhető opcióit. Ez a lépés biztosítja, hogy a kompakt kisautó továbbra is széles közönség számára maradjon elérhető, különösen azokon a piacokon, ahol az elektromos töltési infrastruktúra még fejlesztés alatt áll.

Habár a Hyundai szokás szerint erősen álcázta az i20 új generációjának prototípusát, annyi azért mindenképpen megfigyelhető, hogy a jármű a vállalat legújabb formatervezési filozófiáját követi szögletes lámpatestekkel, amelyek szélén a LED nappali fények a takaróburkolatok alatt akár össze is érhetnek. Felettük a motorházttő laposabb szögben áll, míg az ablakkeretek felfelé ívelése sokkal dinamikusabbá teszi az autót a jelenlegi modellgenerációnál. Hátul nem sok mindent látni a lámpakivágáson kívül, de a kipufogócső egyértelműen belsőégésű motoros kivitelről árulkodik. 

A belső térről egyelőre nincs fotó, így csak általánosságban beszélhetünk róla. A Hyundai eddigi gyakorlatából kiindulva a kormány mögött egy digitális kijelzőegyüttesre lehet számítani, akár pl. a Kona esetében, egybefüggő 10, vagy akár 12,3 colos műszeregyüttesre és multimédiás rendszerre, amely a vállalat legújabb, legfrissebb fedélzeti technológiáit fogja tartalmazni.  

A motorizáltság tekintetében várható a mostani generáció egyliteres T-GDI turbómotorjának továbbfejlesztése, akár többféle teljesítményszinttel, sőt akár egy teljesen új fejlesztésű, teljes értékű, azaz fullhibrid rendszer beépítése is lehetséges lehet a szigorodó emissziós normák betartása érdekében. Ezzel együtt az autó a legújabb vezetéstámogató és asszisztens rendszereket is megkapja majd, amelyekkel újra kategóriájának élére kerülhet. 

Iparági szakértők szerint a Hyundai 2026 második felében mutatja be az új i20 modelljét, az értékesítés pedig röviddel ezután kezdődik meg 2027-es modellévű kompakt kisautóként. Ez az ütemterv összhangban van a márka tipikus autógyártási ciklusával.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja