A Hyundai Motor bemutatta merész 2030-as vízióját és terméktervét

A Hyundai Motor a vállalat első alkalommal Dél-Koreán kívül megrendezett vezérigazgatói befektetői napján bemutatta eddigi legambiciózusabb növekedési stratégiáját .

Az esemény platformként szolgált a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának bemutatására a befektetők és az érdekelt felek részére, kihangsúlyozva a forradalmi termékbővítés, a gyártási kiválóság és a technológiai innováció iránti elkötelezettségét. José Muñoz vezérigazgató New Yorkban felvázolta a Hyundai Motor globális mobilitási vezetővé válásához vezető útját a stratégiai termékbővítés, az áttörést jelentő villamosítási technológiák és a szoftveresen definiált képességek révén, amelyek újraértelmezik az autóipari élményt.

„Egy példátlan átalakulással szembesülő iparágban a Hyundai egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy megnyerje a meggyőző termékek, a gyártási rugalmasság, a technológiai vezető szerep, a kiemelkedő kereskedői partnerek és a globális méret páratlan kombinációját” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. „Átfogó elektromos portfóliókat kínálunk minden szegmensben, a termelést kulcsfontosságú piacokra lokalizáljuk és áttörést jelentő technológiákat alkalmazunk a szoftveresen definiált járművektől a következő generációs akkumulátorokig. Gyors alkalmazkodóképességünk, a Hyundai Motor Group több mint 50 leányvállalatának erejével és az ügyfelek iránti rendíthetetlen elkötelezettségünkkel ötvözve lehetővé teszi számunkra, hogy továbbra is hatalmas értéket teremtsünk érdekelt feleink számára. Nagyszerű alkalom ez a Hyundai vállalattal való együttműködésre.”

A Hyundai Motor megerősítette elkötelezettségét amellett, hogy 2030-ra 5,55 millió darabos globális járműértékesítési eredményt érjen el. Erre a lendületre építve ekkorra az elektromos járművek várhatóan a teljes értékesítés 60 százalékát teszik ki, elérve a 3,3 millió darabot, jelentős növekedéssel Észak-Amerikában, Európában és Koreában.

A vállalat 2030-ig több mint 18 modellre bővíti ki hibrid kínálatát, beleértve a Genesis hibrid modellek 2026-tól kezdődő bevezetését is. A vadonatúj Hyundai Palisade Hybrid a következő generációs TMED-II technológiát is bemutatja, amely fokozott teljesítményt és üzemanyag-hatékonyságot kínál.

A Hyundai Motor még 2030 előtt piacra dobja első középkategóriás pickup kisteherautóját Észak-Amerikában, az iparág egyik legnagyobb szegmensét megcélozva. A Santa Cruz 2021-es bevezetése óta a vállalat értékes tapasztalatokra és márkajelenlétre tett szert, ami erősen pozícionálja magát ahhoz, hogy bővítse elérhetőségét az amerikai piac szívében.

A Hyundai Motor villanyautó-stratégiája regionálisan testreszabott, meghatározott piacokra tervezett termékeket tartalmaz. Az IONIQ 3 kiemeli a Hyundai Motor azon célját, hogy a következő generációs infotainment rendszerekkel célozza meg az európai tömegpiaci ügyfeleket. India megkapja az ország első, kifejezetten a helyi autósok számára tervezett elektromos járművét, miközben a piac a lokalizált ellátási láncból is profitálhat. Kína megkapja a helyben gyártott Elexio hobbiterepjárót és a C-szegmensű elektromos limuzint, ami fontos mérföldkő a Hyundai Motor kínai piaci elkötelezettségében. Ezek a termékek kiegészítik a meglévő elektromos járműkínálatot – beleértve az IONIQ 5, az IONIQ 6 és az IONIQ 9 modelleket –, teljeskörű lehetőségeket kínálva a vevők számára a különböző piacokon.

A 2027-ben piacra kerülő, megnövelt hatótávolságú elektromos járművek (EREV) nagyteljesítményű akkumulátorokat és motorokat használnak majd, hogy elektromos járművekhez hasonló vezetési élményt nyújtsanak és az optimalizált akkumulátor-motor integráció révén több mint 960 km-es hatótávolságot érjenek el. A hagyományos EREV modellekkel ellentétben a Hyundai saját fejlesztésű, nagyteljesítményű akkumulátorokat használ, így a teljes elektromos teljesítmény kevesebb mint felével éri el az akkumulátorkapacitást, javítja a hozzáférhetőséget, miközben kivételes hatótávolságot és teljesítményt tart fenn és kiküszöböli a hatótáv miatti szorongást.

A nagyteljesítményű N sportmárka modellcsaládja 2030-ra több mint hét modellre bővül és több mint 100 ezer darabos globális értékesítési eredményt céloz meg. A vadonatúj IONIQ 6 N új paradigmát vezet be a nagyteljesítményű elektromos járművek terén, három hőmérséklet-optimalizálási üzemmóddal és az N modellek jellegzetes érzékszervi interakciós technológiáival.

A haszongépjármű-szegmensben a Hyundai Motor bővíti portfólióját az észak-amerikai piacon. Ez magában foglalja a meglévő Xcient üzemanyagcellás teherautókat és a Hyundai Translead pótkocsikat, valamint tervben van az elektromos nagyméretű furgonok piacára való belépés is. Ez a kínálat a vállalat meglévő haszongépjármű-gyártó központjait fogja kihasználni a fenntartható logisztikai megoldások támogatására.

A Hyundai Motor Group augusztusban bejelentett beruházási tervének részeként a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) a hibrid és elektromos járművekre összpontosítva 2028-ra eléri az 500 ezer darabos teljes termelési kapacitást. Ez a bővítés 3 ezer közvetlen és közvetett munkahelyet teremt Georgiában és három év alatt 2,7 milliárd dolláros beruházást igényel. A Hyundai Motor célja, hogy 2030-ra az Egyesült Államokban értékesített járművek több mint 80 százalékát helyben gyártsa, az ellátási lánc aránya pedig 60 százalékról 80 százalékra emelkedjen.

Globálisan a vállalat 2030-ig 1,2 millió darabbal tervezi növelni termelési kapacitását. Ez magában foglalja a HMGMA további 500 ezer darabját csakúgy, mint az indiai Pune-i többmodelles exportközpont 250 ezer darabját, valamint az ulszani villanyautó-gyár 200 ezer darabját is. A HMGMA várhatóan 10 hibrid és elektromos modellt fog gyártani, míg az új ulszani villanyautó-gyár akár 12 féle elektromos modellt is gyárthat fejlett robot alapú automatizálási rendszerek segítségével, amelyek lehetővé teszik a prediktív karbantartást, a digitális szimulációt és az öndiagnosztikát is.

Ezenkívül a szaúd-arábiai, vietnami, észak-afrikai és más országokbeli CKD-üzemek várhatóan további 250 ezer darabbal járulnak hozzá a globális termeléshez. Ezek közül a szaúd-arábiai üzem, amely várhatóan 2026 negyedik negyedévében kezdi meg működését, a „Saudi Made” kezdeményezés keretében a következő generációs robotikát és lokalizált gyártást fogja alkalmazni, 50 ezer darabos gyártási kapacitással.

A gyártási kiválóság a mennyiségi növekedésen túlmutatva az átfogó szoftveresen definiált gyári megvalósításokat mutatja be. A Hyundai Motor Group Szingapúr Innovációs Központ (HMGICS) továbbra is áttörést jelentő technológiákat fejleszt a globális üzemekhez, mérhető javulást elérve a termelési rugalmasságban.

A Boston Dynamics integrációja fejleszti az alapvető robotikai technológiákat, az intelligens automatizálás és az ember-robot együttműködés révén javítva a működési kiválóságot. Ez a gyártáson túl kiterjed a logisztikára, az intelligens infrastruktúrára és a jövőbeli mobilitási alkalmazásokra is.

Az akkumulátor-innováció továbbra is a Hyundai Motor egyik fő fókusza. A vállalat az ügyfélközpontú tervezési filozófia révén továbbra is fokozza az akkumulátorok tartósságát, költséghatékonyságát és biztonságát. Ezek a fejlesztések aláhúzzák a vállalat vezető szerepét az akkumulátortechnológiában, valamint elkötelezettségét a megbízható és biztonságos elektromos járművek gyártása iránt.

A Hyundai Motor akkumulátorstratégiája 2027-re iparágvezető fejlesztéseket eredményez: 30 százalékos költségcsökkentés, 15 százalékkal nagyobb energiasűrűség és 15 százalékkal rövidebb töltési idő, ami drámaian fogja erősíteni az elektromos járművek versenyképességét. A vállalat több mint 50 ezer IONIQ 5 jármű tartóssági adatait elemezte, beleértve a több mint 400 ezer km-t megtett példányokat is, és azt tapasztalta, hogy a legtöbb jármű akkumulátora megőrizte kapacitásának több mint 90 százalékát.

A fejlett biztonsági technológiák közé tartoznak az iparágvezető akkumulátorkezelő rendszerek (BMS), amelyek valós idejű prediktív diagnosztikát végeznek működés, töltés és pihenőidő alatt. 2026-tól a felhőalapú BMS a járművek különböző környezeteiből gyűjt adatokat, a gyorsabb és pontosabb diagnosztika érdekében saját fejlesztésű fejlett modellezést alkalmazva. A több exkluzív biztonsági réteg közé tartoznak az elválasztó gátak, az ultrabiztonsági relék, a tűzálló védőpajzsok és a biztonsági szellőzőnyílások, amelyek megakadályozzák a hőmegfutást és védik az autót a tűz kialakulásától.

A Hyundai Motor az üzemanyagcellás technológia terén is vezető szerepet tölt be, összesen 73 ezer üzemanyagcellás elektromos jármű értékesítésével. A vállalat fejleszti a következő generációs üzemanyagcellás rendszereket kizárólag kereskedelmi célú felhasználáshoz, nagy hatékonyságot, tartósságot és teljesítményt kínálva a jövő mobilitási igényeinek kielégítésére.

A Hyundai Motor átállást egy átfogó technológiai csomag révén felgyorsítja a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való, amely a számítási és bemeneti/kimeneti tartományalapú E&E architektúrára (CODA) összpontosít. Ez egy egyszerűsített hardverarchitektúra, amely a fejlesztési hatékonyság és skálázhatóság maximalizálása érdekében elválasztja a szoftvert a hardvertől. Ezt a struktúrát egy nagyteljesítményű járműszámítógép (HPVC) és a zónavezérlők támogatják, amelyek csökkentik a kábelezés bonyolultságát és kiküszöbölik a további hardvervezérlők szükségességét.

A vállalat SDV stratégiájának középpontjában a Pleos, egy járműbe épített elosztott operációs rendszer áll, amely lehetővé teszi a gyors szoftverfrissítéseket, a személyre szabott funkcióbővítéseket és a biztonságosabb, rugalmasabb vezetési élményt. A hardver és a szoftver elkülönítésével a Pleos egy rendkívül rugalmas plug-and-play környezetet biztosít, amely támogatja a különféle hardvermegoldásokat és felgyorsítja a biztonsági és funkciófrissítések bevezetését.

A Hyundai Motor a jövő év második negyedévében kezdi meg a Pleos Connect, a következő generációs infotainment rendszerének bevezetését. A főbb funkciók közé tartozik a többablakos funkció, a felhasználói profilon alapuló személyre szabhatóság és a járműbe épített piactér harmadik féltől származó alkalmazások számára, új szolgáltatásalapú bevételi lehetőségeket teremtve ezzel. A mesterséges intelligencia technológiái szintén kritikus szerepet játszanak a Hyundai Motor SDV-víziójában. Az Atria AI lehetővé teszi részletes térképek nélküli önvezető autózást, a Gleo AI intuitív hangalapú interakciót kínál, a Capora AI pedig nagyméretű adatelemzés révén javítja a flottakezelést.

A Genesis, a Hyundai Motor luxusmárkája figyelemre méltó eredményekkel ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A márka kevesebb mint nyolc év alatt elérte az egymillió összesített eladási eredményét és több mint 20 globális piacon kétszámjegyű profitmarzsot tart fenn, megszilárdítva pozícióját, mint a legfelső kategóriás prémium autóipari márka. A Genesis célja, hogy 2030-ra elérje az évi 350 ezer darabos eladási eredményt, kibővítve jelenlétét az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten, Koreában, Kínában és a feltörekvő piacokon. 

A márka termékvíziója magában foglalja a luxus hobbiterepjárókat, mint például az X Gran Equator és a Neolun tanulmányautókat, az érzelmekre ható modelleket, mint az X Gran Coupe Concept és a Magma Halo, valamint az ultra-egyedi járműveket, amelyek emelik a márka luxus pozicionálását. A Genesis Magma Racing 2026-ban debütál az FIA World Endurance Championship, majd 2027-ben az IMSA SportsCar Championship bajnokságon, a versenyzési technológiai áttöréseket beépítve a teljes Genesis portfólióba. A márka célja, hogy akár 20 európai piacon is bővítse jelenlétét, miközben megerősíti fő piaci jelenlétét az amerikai gyártás és az EREV modellek bevezetésével. A következő generációs platform a CODA architektúrán keresztül támogatja a több energiaforrással rendelkező konfigurációkat és az SDV intelligenciát, miközben megőrzi a márka szilárd és agilis vezetési jellemzőinek DNS-ét.

A Hyundai Motor transzformatív szövetségek révén felgyorsítja a piaci penetrációt és a technológiafejlesztést is. A Waymoval kötött együttműködés magában foglalja az IONIQ 5 prototípusokat, amelyek átestek az ellenőrzésen és idén közúti tesztelésre kerültek az Egyesült Államokban. Ezek a járművek a Waymo teljesen autonóm vezetési technológiájával rendelkeznek, ami jelentős mérföldkövet jelent a Hyundai Motor autonóm mobilitási stratégiájában.

A General Motors vállalattal kötött stratégiai szövetség öt közösen fejlesztett járművet foglal magában, amelyek már 2028-ban piacra kerülnek. A Hyundai Motor arra számít, hogy ezeknek a modelleknek az éves értékesítési eredménye meghaladja a 800 ezer darabot, amint a gyártás teljes mértékben beindul. A kínálat elektromos haszongépjárműveket foglal magában az észak-amerikai piac számára, valamint kompakt járműveket, kompakt hobbiterepjárókat és kompakt és középkategóriás teherautókat Közép- és Dél-amerikai piacok számára, kihasználva a GM szakértelmét és a Hyundai Motor gyártási kapacitásait.

A Hyundai Motor és az Amazon Autos együttműködése növeli a márkaismertséget, fokozza az értékesítési konverziót és az Amazon magas ügyfél-elégedettségét kihasználva új közönségeket ér el. Az együttműködés az új finanszírozási lehetőségek, a tartozékkínálat és a fokozott offline értékesítési láthatóság révén a kereskedők jövedelmezőségét is javítja. Ez a kezdeményezés támogatja a vállalat azon célját is, hogy modernizálja az ügyfélélményt és bővítse jelenlétét az online autóipari piacon.

„Mi nem csupán alkalmazkodunk a változáshoz – élen járunk benne” – zárta Muñoz. „A villamosítás iránti elkötelezettségünkkel, a szoftveresen definiált járművekbe történő befektetéseinkkel, a gyártási kiválóságra való összpontosításunkkal és azzal az elkötelezettségünkkel, hogy minden ügyfelünket megbecsült vendégként kezeljük, a jövő mobilitási vállalatát építjük.”

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt