Előkészületben a Hyundai IONIQ 3 N?
Sportos, aerodinamikus kiállásával, hátsó légterelőjével az IONIQ 3 előfutáraként bemutatott Concept THREE szinte kiált egy N verzióért, aminek előkészületeit a bemutatón a Hyundai dizájnfőnöke nem is tagadott.
A Hyundai képviselői határozott utalásokat tettek arra, hogy a Hyundai IONIQ 3 N már fejlesztés alatt áll, miután a Concept THREE A 2025-ös müncheni IAA Mobility kiállításon bemutatkozott. A tanulmány, amely az érkező IONIQ 3 kompakt ferdehátú modellt vetíti előre, számos sportos formai elemet tartalmaz, amelyek arra utalnak, hogy egy nagyteljesítményű, N márkájú változat is a láthatáron lehet.
A müncheni kiállításon a Hyundai európai vezetője, Xavier Martinet utalt a kompakt elektromos autó teljesítménypotenciáljára: „A koncepció meglehetősen sportos és nyilvánvalóan van már bizonyos örökségünk az N sportmárkával. Szerintem ez egy jogos téma, amelyet érdemes megfontolni.”
A jövő nyáron gyártásba kerülő IONIQ 3 kompakt ferdehátú várhatóan egy kisebb, megfizethetőbb elektromos autóval bővíti a Hyundai tisztán elektromos járműkínálatát. A Concept THREE formai jellemzői – beleértve a kiszélesedő kerékíveket és a szélesebb kiállást – azonban egyértelműen utalnak az IONIQ 5 N-nél látott kezelésre, ami sejteni engedi, hogy a Hyundai már egy N-hangolású változatra is készül.
A Hyundai vezetői elismerték a forró ferdehátúak, azaz a hot hatch-ek piaci jelentőségét Európában. Martinet feltette a kulcskérdést: „A kérdés mindig az, hogy van-e vásárlói igény? Van-e piac? Hogyan tehetjük az autónkat olyanná, amelyet a vásárlók meg akarnak vásárolni? Az érzelmek kiváltása alapvető fontosságú.”
Ez az érzelmi vonzerő kritikus fontosságú lesz, mivel az elektromos autókat gyakran kritizálják a benzinüzemű hot hatch-ek zsigeri izgalmának hiánya miatt. Ennek megoldására a Concept THREE egyedi, dupla kipufogócsőként álcázott hangszórórendszerrel rendelkezik, amelynek célja, hogy „érzelmi élményt nyújtson a hangon keresztül” – állítja Eduardo Ramirez, a Hyundai Design Europe vezető tervezője.
Miközben a Hyundai hivatalosan még nem erősítette meg az IONIQ 3 N érkezését, Simon Loasby, a formatervezés vezetője elismerte, hogy a vállalaton belül aktív a vita: „Nem N-nek hívjuk, mivel még nincs jóváhagyva. De azt hiszem, a vállalatnál mindenki felismeri, hogy mire van szüksége Európának, és ezek a kompakt hot hatch-ek, szóval ez egy vitatéma.”
Forrás: thekoreancarblog.com