A Hyundai vámcsökkentést élvez a japánok által dominált Fülöp-szigeteken
Dél-Korea és a Fülöp-szigetek közötti kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodás idén januártól lépett életbe, amivel a Hyundai Motor Group készen áll arra, hogy sikeresen versenyre keljen a délkelet-ázsiai piacokat jelenleg uraló japán versenytársakkal.
A szabadkereskedelmi megállapodás értelmében Korea és a Fülöp-szigetek az importtermékek 94,8 százalékára, a Fülöp-szigetek pedig 96,5 százalékára törlik el a vámokat. A legfontosabb kereskedelmi tételek közül haladéktalanul eltörlik a koreai gyártmányú tehergépjárművek és belsőégésű motorral hajtott személygépjárművek 5 százalékos vámját. A környezetbarát járművek – például az elektromos és hibrid autók – tarifáit a következő öt évben fokozatosan megszüntetik.
Iparági szakértők szerint a két ország közötti szorosabb gazdasági kapcsolatok jótékony hatásúak lehetnek a Hyundai Motor Group számára a Fülöp-szigeteki jelenlétének kiterjesztésében, ami összességében megváltoztathatja a versenyhelyzetet a délkelet-ázsiai piacokon. „Bár a Hyundai Motor Group értékesítési volumene viszonylag kicsi a Fülöp-szigeteken (a többi feltörekvő piachoz képest), a vámelvonás növekedési lendületet adhat a vállalatnak" - mondta egy névtelenséget kérő forrás.
A CarGuide.PH piackutató adatai szerint idén januártól szeptemberig a Fülöp-szigeteken a hét legnagyobb értékesítési pozícióból hatot japán autógyártók töltöttek be és a Ford Motor az egyetlen nem japán márka a legkeresettebbek között. A piacot a Toyota vezette 159 088 eladott járművel, ami a piaci részesedés 46,2 százalékát zsebelte be, ezt követi a Mitsubishi 19,2 százalékkal. A Nissan, a Suzuki, az Isuzu és a Honda együttesen a piaci részesedés 17,3 százalékát szerezték meg, 59 487 eladott járművel.
Ugyanebben az időszakban a Hyundai Motor és kisebb testvérmárkája, a Kia szerezte meg a nyolcadik, illetve a 10. helyezést, 8 690 és 4 381 értékesített járművel. A két vállalat együttesen 3,8 százalékos piaci részesedést szerzett. A Hyundai Motor Group szerint a Hyundai legkelendőbb modelljei a Stargazer kisbusz, a Staria és a Custo, míg a Kia vezető járművei a Yi Pao (Stonic) SUV, a Pegas limuzin és a Carnival voltak.
Amennyiben a Hyundai Motor az 5 százalékos vámtarifának megfelelő összeggel csökkenti legkelendőbb járművei árát, akkor árelőnyre tehet szert az azonos szegmensben lévő konkurens japán modellekkel szemben. Például a vállalat körülbelül 1 millió pesóra (kb. 6,8 mFt) csökkentheti a Stargazer árát egy 1,5 literes benzinmotorral, amely jelenleg 1,07 millió Fülöp-szigeteki pesótól (kb.7,3 mFt) indul, így jelenleg a rivális Toyota Avanza kisbusz árával szinte azonos szinten kínálja egy hasonló 1,5 literes benzinessel, melynek ára 1,06 millió pesó (kb. 7,2 mFt).
„A délkelet-ázsiai autópiacot régóta a japán vállalatok uralják, amelyek az 1960-as évek elején vetették meg itt a lábukat, és nagy kihívás elé állította a Hyundai Motort a piacra való behatolás terén” – mondta Hang-koo Lee, a Jeonbuk Intézet Autóipari konvergencia technológia szakának vezetője. „A Fülöp-szigeteki vámok hatályon kívül helyezése után azonban a Hyundai aktívan bővítheti értékesítéseit a délkelet-ázsiai régiókban. Ez a stratégia segíthet diverzifikálni a Hyundai értékesítési struktúráját, amely erősen támaszkodott az észak-amerikai és európai piacokra, a feltörekvő piacok kiaknázásával.”
A délkelet-ázsiai tevékenységének felgyorsítása érdekében stratégiai lépésként a Hyundai Motor a még tavaly év végén bejelentette, hogy 458 millió dollár (kb. 181 mrd Ft) befektetését tervezi a malajziai járműtermelés 2025-ről 2030-ra történő felfuttatására. A vállalat nemrégiben ígéretet tett arra is, hogy 2025-ben 100 ezer darabbal növeli a pekingi vegyesvállalatának exportját a feltörekvő piacokra, köztük Délkelet-Ázsiába.
Az autóipari óriás 2022-ben fejezte be autógyárának építését Indonéziában, ami az első ilyen létesítménye volt a délkelet-ázsiai régióban, amelybe 2030-ig mintegy 1,5 milliárd dollár befektetését tervezi. A létesítmény jelenleg több mint 100 ezer autót gyárt, köztük a Creta kisterepjárót, a Stargazer kisbuszt, a Santa Fe hobbiterepjárót, az IONIQ 5 tisztán elektromos crossovert és a Kona tisztán elektromos változatát. Ezeket a járműveket több mint 70 országba exportálják, köztük Délkelet-Ázsiába, a Közel-Keletre, Afrikába és Latin-Amerikába.
Forrás: koreaherald.com