A Hyundai csoport nyilvánosságra hozta tavalyi eredményeit és 2025-ös céljait

A Hyundai csoport két autógyártó vállalata, a Hyundai Motor és a Kia tavaly összesen 7 231 248 darab gépkocsit értékesítettek világszerte, amit idén mindössze 2 százalékkal 7 386 200 darabra kívánnak növelni. 

A Hyundai Motor bejelentette, hogy 2024-ben összesen 4 141 791 járművet értékesített világszerte, ami 1,8 százalékos csökkenést jelent a 2023-as eredményeihez képest. Eközben kisebbik leányvállalata, a Kia szintén nyilvánosságra hozta, hogy a tavalyi év során 3 089 457 járművet értékesít világszerte, ami 0,1 százalékos növekedésnek köszönhetően új globális éves értékesítési rekordot jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Összesített 7,23 milliós eredményeik így elmaradtak a 2024-re tervezett 7,44 millió darabos célszámtól.

Az elmúlt év során a Hyundai 3 436 781 járművet adott el Koreán kívül, ami az előző év azonos időszakához képest szinte változatlan teljesítményt mutat, míg Koreában 705 010 darabot értékesítettek, ami 7,5 százalékos csökkenést jelent az előző évi eredményhez képest. A speciális célú járműveket leszámítva a Kia 2024-es eladási eredménye a Koreán kívüli piacokon egy százalékkal, 2 543 361 darabra nőttek az előző évhez képest. Koreában 540 010 darabot értékesítettek, ami 4,2 százalékos csökkenést jelent. Így csoportszinten a két koreai autógyártó összesen 1 245 020 darabot szállított saját belső piacára, míg 5 980 042 darab a világpiacon került eladásra. 

2024 decemberében a Hyundai Motor 330 059 darabot adott el világszerte, ebből 268 736 darab a jutott el a globális piacokra, míg 61 323 jármű Koreában került értékesítésre. ugyanebben az időszakban a Kia globális havi eladásai 11,8 százalékkal nőttek 2023 azonos időszakához képest, 240 537 járműre. Csoportszinten tehát a két vállalat tavaly decemberben 570 596 autót értékesítettek. 

A bejelentések alapján a koreai autópáros az előrejelzések szerint tavaly már a harmadik egymást követő évben megőrizte harmadik helyét a globális autópiacon az eladási mennyiségét tekintve. A Toyota Motor és a Volkswagen csoport várhatóan megtartja az első és a második helyet, miután körülbelül 10 millió, illetve 9 millió darabot adtak el.

A kamatokkal és a globális inflációval kapcsolatos folyamatos bizonytalanság, valamint az autóiparban tapasztalható lassuló piaci várakozások ellenére a Hyundai Motor erős eladási lendületet ért el az észak-amerikai piacon. Emellett tavaly új modelljeivel is megerősítette termékösszetételét a globális piacokon.

A Kia 2024-es globális eladási ranglistáját a Sportage vezette, amelyből 587 717 darabot adtak el, ezt követi a Seltos 312 246 darabbal és a Sorento 280 705 darabbal. A vállalat eddigi legjobb éves eladásait a versenyképes új modellek, például a Kia EV3, valamint az új K4 limuzin és a Carnival hibrid modelljének piacra dobása, valamint a stabilizált ipari feltételek és a rugalmas üzleti műveletek is támogatták.

2025-ben a Hyundai Motor globális szinten 4,17 millió autót kíván értékesíteni, amibe a Genesis luxusmárkáját is bele kell érteni. A vállalat minden régióban optimalizálja termékportfólióját és járműellátási láncát, amivel 3,46 millió darab járművet kíván eladni a világpiacokon és 710 ezer jármű Koreában történő értékesítését célozza meg.

Ezen cél elérése érdekében a vállalat a villamosított modellek, köztük a hibridek és az akkumulátoros elektromos járművek értékesítésének bővítésével, valamint globális gyártóüzemei  helyi termelésének növelésével piaci versenyképességének erősítésére összpontosít. Emellett a Hyundai Motor továbbfejleszti proaktív problémakezelését és rugalmas gyártási rendszerét számos modell esetében, miközben üzleti tevékenységét nyereségesen tartja.

2025-ben a Kia 3 216 200 darab globális értékesítését célozza meg. Régiók szerint a márka 550 ezer darabot tervez Koreában és 2 658 ezer járművet tervez a világpiacon értékesíteni. Emellett a Kia 8 200 darab speciális célú jármű eladására is számít. A Kia azt tervezi, hogy megerősíti vezető szerepét az elektromos járművek terén és fenntartja értékesítési lendületét az elektromos járművek kínálatának bővítésével, sikeres stratégiai modellek bevezetésével és PBV üzletágának fejlesztésével.

Idén tehát a két koreai autógyártó együttesen 7 386 200 darab új autót kíván eladni Koreában, illetve a világpiacon. Ez 2,2 százalékkal magasabb a tavalyi összesített eredményüknél, viszont alacsonyabb a tavalyi célszámnál is.

A Hyundai Motor Group egyik illetékese elmondta, a vállalat arra fog összpontosítani, hogy megőrizze pozícióját a világ harmadik legnagyobb autóértékesítőjeként, miközben a prémium autók eladása révén javítja a jövedelmezőséget. A csoport emellett arra is törekszik, hogy felgyorsítsa az elektromos járművek, a szoftver által definiált járművek (SDV) és az üzemanyagcellás autók jövőbeli mobilitási technológiáinak fejlesztését.

Forrás: hyundai.com, .kianewscenter.com, kedglobal.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje