A Hyundai és a Samsung együttműködhet az önvezető chipek terén
A legnagyobb dél-koreai autógyártó, a Hyundai Motor a jövőben valószínűleg a Samsung Electronics részlegére bízza az önvezető járműveihez készült chipek gyártását.
A Hyundai az autógyártó által jelenleg fejlesztés alatt álló autonóm vezetési chipek tömeggyártásához érdeklődését fejezte ki a Samsung azon autóipari félvezető gyártósora iránt, amely az 5 nanométeres SF5A eljárást alkalmazza, – közölték nemrég az ügyben jártas emberek, akik azt is elárulták, hogy a két vállalat komoly megbeszéléseket folytat az ügyben.
Iparági források úgy fogalmaztak, ha a két vállalat megegyezik az együttműködés részleteiben, az mindenki számára előnyös helyzetet teremthet. A Hyundai számára a Samsunggal való együttműködés stabil ellátási láncot biztosít az autonóm vezetési félvezetők számára saját hazájában ahelyett, hogy külföldi szerződéses chipgyártókra, mint például a Taiwan Semiconductor Manufacturing, ismertebb nevén TSMC vállalatra kellene támaszkodnia. Az autógyártó várhatóan a költségeit is csökkenti, ha egy koreai vállalattal tud együttműködni.
A Samsung számára a Hyundai jelentős ügyfélként történő megszerzése megerősíti pozícióját az autonóm chipek piacán, amelynek értéke 2030-ra várhatóan 29 milliárd dollárra emelkedik. Ez az együttműködés egyúttal megnyithatja az utat a Samsung számára további nagyszabású megrendelések megszerzéséhez is – mondták források.
Az autógyártók önállóan fejlesztett autonóm vezetési chipjeiket a Tesla vezette és mára az autóiparban is elterjedni látszik. A paradigmaváltás igazodik a járművek „szoftver által definiált járművekké” történő továbbfejlődéséhez, amelyek olyan fejlett funkciókkal vannak felszerelve, mint a csúcskategóriás infotainment rendszer, valamint a teljesen autonóm vezetési technológia.
Egyre több autógyártó dolgozik autóipari chipek tervezésén és fejlesztésén a teljesítmény maximalizálása érdekében. A Hyundai Motor, a Hyundai Motor Group egysége, amely magában foglalja a Kia vállalatot és a legnagyobb koreai autóalkatrész-gyártót, a Hyundai Mobist is, 2023 óta erősíti félvezető-fejlesztési képességeit. A Hyundai várhatóan már 2026-ban elindítja a saját autóipari chipekkel felszerelt járműveit.
A Samsung már több neves chip-tervezőt és autógyártót szerzett az 5 nm-es autóipari chip-eldolgozó ügyfelei sorába. 2023 júliusában a Samsung beleegyezett abba, hogy a Tesla következő generációs Full Self-Driving (FSD) chipjeit a vezető amerikai elektromos autógyártó Level-5 autonóm járműveihez használják fel.
A chipek a Tesla Hardware 5 (HW 5.0) számítógépeibe kerülnek, amelyeket a villanyautó-gyártó három-négy év múlva sorozatban tervez gyártani. Korábban a Tesla csak a TSMC-vel működött együtt a HW 5.0 autóchip gyártásában. A Samsung és a Tesla megerősítette technológiai szövetségét, miután a Samsung-csoport vezetője, Jay Y. Lee 2023 májusában találkozott a Tesla vezérigazgatójával, Elon Muskkal. A Samsung FSD chipek korábbi verzióit már szállította a Teslának elektromos járműveihez, így a Model 3, Model 5, Model X és Y járművekhez.
A Samsung heves versenyben van a nagyobb riválissal, a TSMC-vel az autóipari chipek beszerzési szerződéseiért. 2023 februárjában megállapodást kötött az amerikai chiptervező Ambarella vállalattal autóipari chipek gyártásáról. A megállapodás értelmében a Samsung gyártja az Ambarella CV3-AD685 chipjét, amely a 2. szinttől a 4. szintig dolgozza képes az adatokat feldolgozni az autonóm vezetéshez.
A Samsung egy chipgyártási megrendelést is elnyert az Intel autonóm vezetéstechnikai leányvállalatától, a Mobileye Global vállalattól. A chipgyártó félvezetőket biztosít a Mobileye számára a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) számára, amelyek az önvezető autók kulcsfontosságú eszközei. A Mobileye korábban a TSMC-től szerezte be ezeket a chipeket.
Forrás: kedglobal.com