A Hyundai csoport tavaly rekordszámú környezetkímélő autót gyártott Koreában
A Hyundai Motor és a Kia vállalatok tavaly rekordszámú, több mint 700 ezer környezetkímélő autót gyártott, amely figyelemre méltó mérföldkőnek számít a koreai autóipar történetében.
A január közepén nyilvánosságra hozott elsődleges exporteredmények szerint a két dél-koreai autóipari óriásvállalat összesen 707 853 darab környezetbarát járművet, beleértve a hibrid és elektromos modelleket szállított a világpiacra, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez az eredmény a vállalatok fenntarthatóság és innováció iránti elkötelezettségét hangsúlyozza ki a kihívásokkal teli üzleti környezetben.
A Hyundai Motor és a Kia környezetbarát termékcsaládja közül a legtöbb példányban exportált modell a Hyundai Tucson Hybrid modellje volt, amiből összesen 93 547 darabot szállítottak külföldre. Ezt követte a Kona Hybrid 70 353 darabszámával és az IONIQ 5 összesen 60 227 darabbal. A Kia legfontosabb környezetbarát exportcikkei közé tartozik a Niro Hybrid 69 545 darabbal, míg az EV6-ból 42 488 darabot, a Sportage Hybrid modellből 38 297 darabot exportáltak. Figyelemre méltó, hogy a hibrid autók exportja jelentősen, 44,6 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, elérve a 397 200 darabos szintet, ami a teljes környezetbarát autóexport 56,1 százalékát teszi ki.
A Hyundai Motor és a Kia teljes exportdarabszáma tavaly 2 180 698 darabot tett ki, exportértéke 53,36 milliárd dollár (körülbelül 21 421 milliárd Ft). Ez a szám Dél-Korea teljes, 683,8 milliárd dolláros exportértékének 7,8 százalékát, a 70,8 milliárd dolláros autóipari exportérték 75,4 százalékát jelenti. A hobbiterepjárók továbbra is uralták az exportpiacot, a teljes export 69,1 százalékát tették ki 1 506 287 kiszállított darabszámmal. A Hyundai Motor legnagyobb példányszámban exportált modellje az Elantra/Avante volt 231 069 darabszámával, ezt követi a Kona 222 292 darabos és a Tucson 151 171 darabos eredményével. A Kia vezető exportcikke a Sportage volt 136 533 darabbal, a Picanto (Morning) 114 453 darabbal és a Niro 114 430 darabbal.
Regionálisan Észak-Amerika volt a Hyundai Motor és a Kia legnagyobb piaca, exportjuk 55,6 százalékát adva, ezt követi Európa 18,7 százalékkal, az Ázsia-Csendes-óceáni térség 9,1 százalékkal, Közel-Kelet és Afrika 9,1 százalékkal, valamint Latin-Amerika 5,2 százalékkal. Az 1970-es évek közepén történt első exportálásuk óta a Hyundai Motor és a Kia együttes kumulatív exportvolumene meghaladta az 56 millió darabot.
"Az autóipari export jelentős szerepet játszott abban, hogy hazánk történelme során tavaly a legmagasabb exportteljesítményt értük el, ami a nemzetgazdaság erős pilléreként szolgált" – mondta a Hyundai Motor és a Kia képviselője, aki hangsúlyozta továbbá: „A kihívásokkal teli belső és külső üzleti környezet ellenére a Hyundai Motor és a Kia két egymást követő évben rekordot döntött a környezetbarát járművek exportjában. Alap termékeink, a márka versenyképessége, rugalmas termelési és értékesítési rendszer kialakítása, valamint a hazai beruházások bővítése megerősítésével továbbra is hozzájárulunk az exportgazdaság élénkítéséhez."
A Hyundai Motor és a Kia a környezetbarát járművek piacán elért sikerének hátterében a fenntartható közlekedési megoldások felé történő globális elmozdulás áll. A növekvő környezetvédelmi aggodalmak és a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások ösztönözték a hibrid és elektromos járművek iránti keresletet, amelyek a hagyományos benzinüzemű autókhoz képest jobb üzemanyag-hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínálnak. Ezt a tendenciát a vállalatok magas hozzáadott értékű modellekre és az innovatív technológiákba való folyamatos beruházásra történő stratégiai fókusza is tükrözi.
A jövőre nézve a Hyundai Motor és a Kia vállalatoknak ambiciózus tervei vannak piaci jelenlétük további fokozására. A Hyundai Motor idén rekord összegű, 24,3 billió von befektetését tervezi és piacra dobja a nagyméretű elektromos hobbiterepjáróját, az IONIQ 9 modellt. A Kia ezzel szemben bemutatja az EV3 és EV5 elektromos hobbiterepjárókat, valamint az EV4 elektromos limuzint. Ezenkívül a Kia Gwangmyeong EVO-gyárát, amely tavaly kezdte meg teljes körű működését, az idei év második felében a Hwaseong EVO-gyára követi, a jövő év első felében pedig az ulszani elektromos járművekre szakosodott új üzeme is megkezdi működését.
Forrás: businesskorea.co.kr