Ezeket az új modelleket mutatja be a Hyundai csoport idén

2024-ben számos új, izgalmas Hyundai és Kia modellekkel bővült a Hyundai Motor Group járműkínálata, ez a lendület azonban 2025-re is folytatódik, így lássuk, milyen újdonságokra készülhetünk a Hyundai, a Kia és a Genesis márkáktól.

2024 valóban a koreai autók éve volt. Miközben neves díjakat söpörtek be világszerte, az új, koreai gyártású autók is nagy globális figyelmet kaptak. Tavaly a Hyundai Motor Group üzemi eredménye a Toyota után a világ második helyére emelkedett, értékesítési volumene pedig újra a harmadik helyre emelte a csoportot. 

A koreai autógyártók azt tervezik, hogy 2025-ben folytatják ezt a lendületet és kiterjesztik befolyásukat a koreai és a globális piacokon. Bár a piacgazdaság helyzete továbbra sem könnyű, a stratégia a fáradhatatlan növekedés elérése rendkívül versenyképes új autókkal. Az alábbi listán azokról az új koreai modellek szerepelnek, amelyek 2025-ben érkeznek: 

Hyundai Motornál egy helyen érkeznek belsőégésű motoros és elektromos járműveket, üzemanyagcellás zászlóshajó, limuzinok és hobbiterepjárók egyaránt. A Palisade a legjobban várt három üléssoros hobbiterepjáró, amelyről eddig csak hivatalos képek kerültek nyilvánosságra. Ezek alapján az autó erőteljes jelenléttel rendelkező szögletes kialakítású, amelyen az első nappali menetfény kialakításának egyedi formája vonzza a tekintetet.

Az új Palisade legfontosabb jellemzője az üléselrendezése. Akár 6-, 7- és 9-üléses modellváltozat is elérhető, amelyek közül a 9 személyes modellek Korában használhatják az autópályák buszsávjait is. Ahogy december végén kiderült, benzines és hibrid is elérhető lesz az autóból, és az előrendelésekből az is kitűnik, hogy a legfontosabb modellverzió várhatóan hibrid specifikációkkal rendelkezik. Ez egy 2.5 literes benzines turbómotor és egy fullhibrid rendszer kombinációja, amely az első olyan hibrid modell lesz, amely támogatja a V2L üzemmódot is. A hírek szerint az akkumulátor kapacitása 3 kWh lesz, ami egy hibrid modellhez képest elég nagy. 

Érkezik az új Hyundai IONIQ csúcsmodell, a Palisade-hoz hasonló méretű, három üléssoros IONIQ 9 is, amely ugyan a novemberi Los Angelesi Autószalonon már bemutatkozott, gyártása és piacra vezetése azonban csak 2025-ben fog megkezdődni. Az IONIQ 9 olyan piaci helyzetben jelenik meg, amikor a világon még nem sok nagy, három üléssoros elektromos hobbiterepjáró kapható és ez kivételes értékkel ruházza fel az autót. Nagy figyelmet kap a koncepciómodellel szinte megegyező külső kialakítás, amivel nagyobbra nyúlik, mint a konszerntárs Kia EV9 és több hely is van benne.

Az IONIQ 9 az SK On által gyártott 110,3 kWh kapacitású akkumulátorát fogja hasznosítani. Ennek köszönhetően az elektromos járművek hatótávjának örök problémáját is enyhítették a koreai szabvány mércéjével elérhető 500 km feletti hatótáv biztosításával. Azonban az a terület, ahol az IONIQ 9 igazán nagy elvárásokkal érkezik, az ára, nem pedig a teljesítménye. Ennek az az oka, hogy a Kia EV9 gyenge keresletének oka a magas árazás volt, kérdés, hogy a Hyundai mennyit tud faragni az árazáson. 

Második generációként születik újjá jövőre a Hyundai Motor üzemanyagcellás Nexo modellje. Mivel az Initium koncepció már tavaly bemutatkozott Dél-Koreában, a formatervezési irány majdnem teljesen láthatóvá vált. A Hyundai Motor egy új dizájnelemét, az Acél Művészetét alkalmazza elsőként a Nexo modelljén. 

A második generációs Nexo jelentősebb lépés, amelyet a Hyundai Motor azután dob piacra, miután tavaly a Hyundai Mobistól megvásárolta a teljes hidrogén üzemanyagcellás üzletágat. A hírek szerint a hidrogéntartály kapacitásának növelésével és a szoftveroptimalizálás javításával a hatótávolság több mint 650 km-re növekszik és a V2L funkcionalitás ebben a járműben is elérhető lesz. Vannak azonban be nem teljesülő várakozások is, hiszen az új Nexo a jelenlegi rendszerének továbbfejlesztése, így az új modell még nem egy 3. generációs hidrogén üzemanyagcellás rendszert kap majd.

Az IONIQ 6 részben módosított változata, vagyis ráncfelvarrása várhatóan 2025 májusában jelenik meg. Mivel a formatervezéssel kapcsolatban sok vita alakult ki, a frissítéssel lehetősége van a gyártónak ezekre aktívan reagálni. A hírek és kémfotók alapján a dizájnt úgy módosítják, hogy hasonló legyen a Sonata modell frissített változatához, amely hasonlóan gyenge kezdés után a ráncfelvarrást követően újra az eladási listák élére tört.

A hírek szerint az akkucsomagot nem csupán a 4. generációs akkumulátorra cserélik ki, hanem az akkumulátor kapacitása is megnő, ami hosszabb hatótávot biztosít (várhatóan megkapja az IONIQ 5-ben már bevezetett 84 kWh-s csomagot). Figyelembe véve a Hyundai és a Kia elektromos autói arculatváltásának közelmúltbeli trendjét, nagy valószínűséggel az árak változatlanok maradnak, kis korrekcióval.

A tervek szerint a modellfrissítést követően, 2025 végén jelenik meg az IONIQ 6 nagyteljesítményű modellváltozata, az IONIQ 6 N is. Mivel a 600+ lóerős IONIQ 5 N révén a Hyundai mérnökei már bemutatták az erőteljes teljesítményhez kapcsolódó képességeiket, a várakozások szerint az IONIQ 6 N egy limuzin formájú elektromos járműként még nagyobb teljesítményre lesz majd képes. Bár konkrét specifikációkat nem hoztak nyilvánosságra, várhatóan magasabb szintű, nagy teljesítményű elektromos jármű lesz erősebb motorral és jobb fékteljesítménnyel, mint amire az IONIQ 5 N képes.

A Kia célja, hogy olcsó elektromos járművekkel és kisteherautóval bővítse a piacot. Ez utóbbit a Tasman modellel kívánja a gyártó indítani, amely egy olyan platós kisteherautó, amelyet a Kia 44 év kihagyás után dob piacra, kivéve persze a katonai célra szánt járműveket. Bár a különböző felszerelései jobbak, mint az azonos osztályba tartozó középkategóriás kisteherautók esetében, a formatervezéssel kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Olyan kialakítás jellemzi, amely figyelembe veszi a bővíthetőséget, például a teherautó jellegéhez igazodó különféle fülkék és alváz karosszériák igényeit. 

A Tasman hajtáslánca Dél-Koreában egy 2.5 literes benzines turbómotor és egy 8 fokozatú automata sebességváltó kombinációján alapul. Az ausztrál piacon a pickup 210 lóerős, 2,2 literes dízelmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval párosulva érhető majd el, más régiókban pedig választhatnak a kétféle hajtáslánc közül. 

Az autó fel van szerelve terepspecifikus összkerékhajtási rendszerrel, vonószerkezettel, valamint különféle menet üzemmódokkal a keményebb utakhoz. Nagy figyelmet fordítottak arra is, hogy lehetővé tegyék a háttámla dőlésszögének beállítását a kényelmetlen hátsó ülésekkel rendelkező kisteherautók korlátainak leküzdésére. A tervek szerint a jövőben elektromos változattal is kiegészül a Tasman kínálata.

Az EV3 és EV6 közötti szakadékot az EV4 és az EV5 fogja betölteni jövőre. Az EV4 a tervek szerint a K3/Forte utódjaként jelenik meg. Jelenleg a kémfotók alapján 4 ajtós limuzinokat és ötajtós kompakt ferdehátú prototípusokat is teszteltek, így egyre valószínűbb annak lehetősége, hogy az EV4 különféle formákban fog megjelenni.

Az EV5 az EV9 kicsinyített változataként fog megjelenni a piacon. A sportos kialakításnak megfelelően egy középkategóriás elektromos hobbiterepjáróról van szó, amelynek formatervezése pedig már jól ismert, hiszen Korea előtt Kínában már korábban bemutatták. A vas-foszfát akkumulátort használó kínai modelltől eltérően a Dél-Koreából érkező EV% várhatóan háromkomponensű NCM akkumulátorral fog rendelkezni és a hírek szerint a V2L mellett V2G csúcstechnológiával is felszerelik. 

A kompakt crossoverek között a koreai piacon első helyen álló Seltos idén immár a 3. generációjába lép. Az új modellt ugyanarra a platformra fejlesztik, mint amelyre az új Kona épül, így az új Seltos nagyobb lesz és több hely is lesz benne. A padlólemez módosítása miatt a legnagyobb változás, hogy a hajtáslánc-kínálat immár egy hibrid modellel is kiegészül, ráadásul ez lesz az első olyan modell a Hyundai Motor Group kínálatában, amelyet elektromos vezérlésű összkerékhajtási rendszerrel is felszerelnek, a hátsó kerekekhez épített független villanymotorral. 

A Kia Dél-Koreában már tavaly novemberben bemutatta a frissített Sportage modelljét, amelynek rövidített, európai változatának megjelenése 2025-ben fog megtörténni. A ráncfelvarrás legjelentősebb elemeként a korábbi „érdekes” lámpamegoldás átadta a helyét a Kia legújabb modelljein, így a Sorento, EV9 és EV3 modelleken is megfigyelhető függőlegesen álló lámpatesteknek, amelynek oldalán a menetfények is a fenti típusok csillagkép-motívumát mintázzák. Ezzel együtt a hűtőmaszk, a hátsó lámpák mintázata és a hátsó lökhárító is átalakult, de nagy változások nincsenek. 

Belül sem cseréltek le mindent, de a vastag, kétküllős kormánykerék tejesen új és illeszkedik az újabb modellekhez, frissült az infotainment rendszer, új a head-up kijelző, de emllett a középkozolon még mindig maradtak rendes, fizikai gombok is, amelyek között még egy ujjlenyomat-olvasót is elhelyeztek. Nagy kérdés, hogy a frissített Sportage milyen hajtásláncokkal érkezik Európába, ahol az idéntől jóval szigorúbbak az elvárt flottakibocsátási határértékek. Ennek tükrében várható, hogy az év második felében érkező hobbiterepjárót leginkább fullhibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal fogják kínálni, az 1.6 T-GDI benzines pedig még lágyhibridként is csak mellékszerephez juthat ezeken a piacokon. 

A Kia idén hivatalosan is bemutatja azokat a célalapra épített járműveket (PBV), amelyekre kulcsfontosságú jövőbeli stratégiaként támaszkodik. A PBV modellek „többcélú, kis mennyiségben gyártott járművek”. Különlegességük, hogy a vezetőülésen és a különféle tárolóhelyeken kívül minden ülőhely szabadon átrendezhető, így a haszongépjárművekhez hasonlóan a felhsználói igényekhez igazítható. A Kia az elektromos haszongépjárművek piacát tervezi megcélozni első PV5 elnevezésű PBV modelljével, amelynek szállításáról a DHL Koreával már mg is állapodtak.   

A Hyundai Motor Group luxusmárkája, a Genesis jövőre egy vadonatúj zászlóshajó bemutatására készül. A GV90 a márka legnagyobb és legdrágább modellje lesz. Az eddig kiszivárgott információk szerint kizárólag tisztán elektromos járműként mutatkozik majd be és a Hyundai Motor Group vadonatúj, következő generációs eM villanyautó-platformjára fog épülni. Emellett a jövőben a kétoldalra nyíló ajtókkal ellátott luxus specifikációk is megjelennek. A tervek szerint az autót még 2025-ben bemutatják, az értékesítés azonban az ulszani gyárkomplexumban 2025. végére elkészülő villanyautó-gyár üzembe helyezését követően 2026. elején veszi kezdetét.    

2025-ben modellfrissítést kap a Genesis GV60 elektromos crossover is, miután az azonos alapokra épülő Hyundai IONIQ 5 és Kia EV6 2024-ben már átesett a frissítésen. Ezen társait ugyan az eladások terén soha nem volt képes megközelíteni sem, a várakozások arra vonatkozóan nagyok, hogy a módosítások révén milyen megkülönböztető jegyeket fog az autó mutatni. Az IONIQ 5 és az EV6 frissítésekhez hasonlóan várhatóan az akkumulátor kapacitását növelik meg, a fedélzeti rendszer új elemekkel bővül és a váz fejlesztésével egészül ki. 

A GV60 azért is kap ekkora figyelmet, mert a tervek szerint egy nagyteljesítményű modell, a GV60 Magma is megjelenik a kínálatban. A Hyundai N és Kia GT modellekkel ellentétben a Magma az erőt és a luxust fogja ötvözni azért, hogy bemutassa a Genesis egyedülállóan nagy teljesítményét.

Emellett a Genesisnél fejlesztés alatt áll egy „JE1” kódnéven futó projekt is. Erről a modellről egyelőre nem sok információ ismert. Állítólag valószínűleg ez lesz a legkisebb és legolcsóbb modell a Genesis kínálatában. Egyesek szerint G60 néven dobják piacra, de még az sem világos, hogy milyen hajtáslánccal (belsőégésű, hibrid, vagy tisztán elektromos) és milyen lesz az autó formaterve.

Forrás: motorgraph.comchosun.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje