Készül a Kia EV4 ötajtós változata?

Miközben a Hyundai csoport európai fejlesztőközpontjánál megjelentek az új kompakt Ceed modell prototípusai, addig Dél-Koreában szinte ugyanekkor felbukkant két ehhez nagyon hasonló tesztautó tisztán elektromos hajtással. A két autó azonban nem feltétlenül ugyanaz a típus.

Úgy tűnik, a Hyundai és a Kia egészen más utat követ a kompakt 5 ajtós modelljeinek jövőjével kapcsolatban. Amíg ugyanis a legtöbb autógyártó megszűnteti, vagy kivezeti európai piacáról a kompakt modelljeit, a Hyundai egy második ráncfelvarrással meghosszabbította az öregedő i30 típusának modellciklusát, miközben a Kia a nemrég látott kémfotók alapján az eddig Európán kívül árusított K4/Forte új generációját igyekszik hamarosan Európában is meghonosítani. 

Kia K4/Forte

Néhány napja azonban két rejtélyes prototípus jelent meg a dél-koreai utakon, amelyek álcázása miatt sokat nem mondanak kilétükről, ám a méret, a forma és a kikandikáló részletek mégis néhány dologról árulkodnak. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy ezek az autók is a K4/Forte családhoz tartozhatnak, a részletmegoldások alapján viszont már az álca alatt is látszanak a különbözőségek. 

A felületes szemlélődő láthatja a kompakt méretet, illetve a hátsó lámpatestek hasonló alakzatát, amely ugyanúgy függőlegesbe forduló formát öltenek, akárcsak a K4-esen. Azonban, ha kicsit részletesebben megnézzük az oldalablakok ívét, látható, hogy amíg a K4-nél szinte függőlegesen futnak az élek, addig a most elcsípett autókon enyhén felfelé fut az ív, miközben a hátsó, C-oszlopon a K4 kilincse is hiányzik. 

A különleges, aerodinamikus felnik, illetve a kipufogó hiánya azonban egyértelműen arra utal, hogy a tesztautó egy elektromos jármű, leginkább az eddig limuzinként ismert EV4 kompakt, ötajtós változata lehet. Az EV4 az EV3 kompakt crossoverhez hasonlóan a Hyundai csoport E-GMP padlólemezére épül, ezért is látható, hogy a töltőnyílás a tesztautók jobb hátulján kapott helyet. Az is megfigyelhető, hogy az autó A oszlopai is leginkább az EV4-re hasonlítanak. 

Időközben az új modell egy prototípusa a Hyundai csoport európai fejlesztőközpontjánál is megjelent, amelyről sikerült értékelhető fotókat is készíteni. Ennek alapján az autó eleje jóval laposabb, mélyebb, mint a korábban meglesett K4 kompakt esetén, ami nem is csoda, hiszen amíg utóbbinál szükség van hagyományos motortérre, addig az EV4 esetében a villanymotorok miatt ehhez jóval kevesebb hely is elégséges.  

Sajnos egyelőre sem az EV4 limuzin, sem az EV4 5 ajtós kompakt változatának technikai paramétereit nem ismerjük, ám azt azért valószínűsíteni lehet, hogy az EV4 számos technikai paraméterében hasonlít majd a már megjelent EV3-hoz. A kompakt crossover kétféle, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkucsomaggal és 400 voltos töltési rendszerrel érkezett, hatótávja pedig a nagyobb csomaggal elérheti a 600 km-t is. Ennek alapján az áramvonalasabb EV4 kompakt és limuzin még ennél is nagyobb hatótávra lehet képes. 

A Kia nyolc hónapos átalakítási munka után a közelmúltban fejezte be az elektromos autók gyártásának előkészületeit a Gwangmyeong 2-es üzemében. A Pride/Picanto és Stonic modelleket gyártó egykori gyárban évi 150 ezer elektromos jármű gyártására tervezik a kapacitást. Mivel a Hyundai Motor még nem fejezte be saját elektromos járművet gyártó bázisát Koreában, a Kia Gwangmyeong gyára lesz az első, amely Dél-Koreában kizárólag elektromos járműveket állít elő.

A Kia korábban azt tervezete, hogy az EV4 modellt még idén bemutatja, ezt azonban technikai okok miatt végül 2025 első felére halasztották el. Addig viszont remélhetőleg egyre több részletet fogunk majd látni a készülő autókból, miközben várhatóan további műszaki részletekre is fény derülhet.          


Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését