Már egymillió autót adott el a Kia Indiában

A Hyundai csoporthoz tartozó Kia jelentős mérföldkövet ért el az indiai autópiacon, amikor a 2019-es piacra lépést és gyáravatást követően mindössze 59 hónap alatt az értékesítési eredménye meghaladta az 1 milliós összesített darabszámot. 

Az Indiai Automobilgyártók Szövetsége (SIAM) megerősítette, hogy a Kia helyi eladásai Indiában idén június végén elérték az 1 003 007 darabot. „A Kia legújabb mérföldkövét, az 1 milliós összesített indiai eladást 59 hónap alatt érte el, miután 2019 augusztusában megkezdték az ehhez kapcsolódó statisztikát megküldeni a szövetség részére” – közölte a SIAM.

A Kia indiai tevékenysége 2017 áprilisában kezdődött, amikor a vállalat befektetési megállapodást írt alá Andhra Pradesh állam kormányzatával egy gyártóüzem létrehozásáról. Az üzem építése 2017 októberében kezdődött és 2019-re a létesítmény már megkezdte működését és a Seltos volt az első autó, amely legördült a gyártósorról. Az üzem maximális éves termelési kapacitása jelenleg 350 ezer darab, amely a tervek szerint jövőre 450 000 darabra bővül.

A Kia indiai piacra lépését az eladások gyors növekedése jellemezte. 2019-ben a vállalat éves értékesítési eredménye 45 226 darab volt. Ez a szám 2020-ban 140 505, 2021-ben 181 583, 2022-ben pedig 254 556 darabra nőtt. Tavaly a Kia éves értékesítési volumene már elérte a 255 ezer darabot, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat összesített eladási eredménye mostanra meghaladta az 1 millió darabot.

A Kia Indiában eladott összes modellje szabadidő-autó, vagyis hobbiterepjáró és kisbusz, ami igazodik a fogyasztói preferenciák nagyobb járművek felé történő eltolódásához. A Seltos különösen sikeres volt, 487 149 darabot adtak el belőle, ami a Kia teljes indiai értékesítésének 48,6 százalékát teszi ki.

Az idei év első felében a Kia 5,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik India hazai autópiacán, ezzel összességében a hatodik helyen áll az eladásokat tekintve. Az indiai autópiac az egyik legnagyobb a világon, amelyet a fogyasztói preferenciák változatos skálája és a feltörekvő középosztály és növekvő rendelkezésre álló jövedelem jellemez. Történelmileg a piacot a japán gyártók, különösen a Maruti Suzuki uralták, amely jelenleg 41,3 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Őket a másik dél-koreai autógyártó, a Hyundai követi 14,2 százalékos piaci részesedéssel.

A Hyundai és a Kia együtt így 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Indiában, ami a Hyundai Motor Group-ot jelentős erőként pozícionálja a helyi autópiacon. A Hyundai 1996 óta van jelen az indiai piacon és Chennai-ban két gyártóüzem tulajdonosa. A közelmúltban a Hyundai a General Motors talegaoni üzemének megvásárlásával bővítette gyártási kapacitását.

A Kia gyors növekedése Indiában annak tudható be, hogy stratégiailag a szabadidő-járművekre összpontosít, amelyek jó visszhangra találtak az indiai fogyasztók körében. A vállalat elkötelezettsége az indiai piac iránt nyilvánvaló a termelési kapacitás bővítésével és a helyi igényeket kielégítő új modellek bevezetésére irányuló folyamatos beruházásaival.

Ahogy a Kia továbbra is épít az indiai sikerekre, a vállalat várhatóan döntő szerepet fog játszani az indiai autópiac jövőjének alakításában. A gyártási kapacitás bővítését és új modellek bevezetését tervező Kia jó helyzetben van ahhoz, hogy tovább növelje piaci részesedését és megszilárdítsa jelenlétét a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabb autópiacán.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését