Osztott lámpákkal újul meg a Hyundai IONIQ 6

Azt már korábban lehetett tudni, hogy a Hyundai jövőre frissíti IONIQ 6 elektromos Streamliner limuzinját, azt viszont már a nemrég megjelent kémfotók alapján lehet tudni, hogy az autó első kialakítása az osztott fényszórókkal jelentősen átalakul.

Az autóipari mérnökök úgy dolgoznak, mint a művészek, vagy színészek. Mire a munkájuk a nagyközönség elé kerül, addigra ők már régen a következő, vagy az azt követő projektjükön dolgoznak. Éppen ilyenek a Hyundai kutatás-fejlesztési csapatának munkatársai is, akik már annak IONIQ 6 limuzinnak a továbbfejlesztett változatán dolgoznak, amely alig több mint egy éve került piacra Európában, illetve az Egyesült Államokban.

A kémfotósok előbb Dél-Koreában, ezúttal pedig Európában vették észre a frissített elektromos limuzin tesztelését, és bár a Hyundai védjegyévé vált fekete álarcponyvák borítják, A FORMÁKBÓL egyértelműen azonnal látszik, hogy egyrészt az autó, amit tesztelnek, az IONIQ 6 prototípusa, valamint az is kitűnik, hogy az év elején debütált frissített IONIQ 5-höz képest a limuzin jóval nagyobb változások előtt áll.

Ezen változtatások közül a legszembetűnőbb a frontrész kialakítását érinti, különösen a motorháztető formáját és a világítóberendezések elhelyezését. A jelenleg kapható modell hagyományos, egy darabból álló fényszóróval rendelkezik, amelyekhez a motorháztetőt úgy alakították ki, hogy ehhez illeszkedjen, ám úgy tűnik, hogy a ráncfelvarrott autónak négyzet alakú motorházteteje lesz, minden ponton meghatározott sarkokkal.

Ez az új motorháztetőforma viszont egyáltalán nem hagy helyet még egy vékony fényszórónak sem, így az álcán lévő kivágások azt sejtetik, hogy a lámpák a korábbinál jóval lejjebb kerültek a lökhárítóba. Az oldalakon található két nyílás relatív méretéből ítélve úgy tűnik, hogy a menetfények közvetlenül a motorháztető vonala alatt kerültek kialakításra, a fő fényszóróegységek pedig ez alatt vannak elrejtve, hasonlóan a Hyundai Kona, vagy még inkább a frissített Sonata modellhez.

Sokkal nehezebb azt kitalálni, hogy mi változott hátul, hiszen az teljes mértékben takarásban van, de annyi biztos, hogy a hátsó LED-lámpák kapnak majd némi új dizájnt, és a belső térben is várható néhány finomabb változtatás, valamint végre vezeték nélkülivé válhat az Apple CarPlay és Android Auto.

A Hyundai IONIQ 5-ben történt változtatások minden bizonnyal a limuzinra is hatással lesznek. Az IONIQ 6 eddig 77,4 kWh-os akkumulátora a 2025-ös megújulással várhatóan egy 84 kWh-os egységre bővül, amellyel a hatótávolság is növekedik. A hajtásláncok – 225 LE (228 LE) egymotoros és 320 LE (324 LE) kétmotoros – valószínűleg megmarad, azonban emellett bemutatnkozik az IONIQ 6 N sportváltozat is, amely az IONIQ 5 N-hez hasonlóan 650 LE duálmotoros csomagot, és szimulált váltófülekkel kapcsolható sebességváltót kap.

A Hyundai várhatóan jövő év februárjára befejezi az IONIQ 6 fejlesztését, a gyártás pedig 2025 májusában veheti kezdetét. Az európai modell gyártását jövő év augusztusára tervezik, az észak-amerikai modell pedig novemberben érkezik.

Forrás: carscoops.com, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését