Kémfotókon a Hyundai következő üzemanyagcellás autója

Miután néhány hete már pár életlen és részletfotón láthattuk most teljes egészében és mozgásban is sikerült a Hyundai érkező következő generációs Nexo üzemanyagcellás modelljét lefilmezni-

Idén május végén már beszámoltam arról, hogy megkezdődött a a következő generációs Hyundai Nexo országúti tesztelése, ám akkor még csak homályos részletfotók alapján próbáltuk az új autó formáját megfejteni. Most azonban a koreai ShortsCar munkatársainak sikerült először megörökíteniük az autó úgy, hogy az autón már a sorozatgyártású első-hátsó lámpatestek is megjelentek.

A most megjelent kémfotók és -videók alapján végre képet kaphatunk arról, hogyan is fog kinézni a Hyundai következő generációs üzemanyagcellás járműve, amit minden bizonnyal továbbra is Nexo néven fognak forgalmazni. A képeken ugyan az autó teljes álcát visel, ám a kikandikáló részletmegoldások alapján az már egészen bizonyosan megállapítható, hogy az új generációs Nexo sokkal élesebb vonalvezetésű lesz, amely stílusában leginkább az új Santa Fe és Palisade modellsorozatokhoz fog illeszkedni. 

Az autó frontrészén a fényszórók határozott kockaformát mutatnak, ami éles ellentétben áll a jelenlegi Nexo kettéosztott lámpáinak háromszöges alakzataival. Emellett feltűnek még a lökhárító két szélén lévő függőleges légbeömlők, amelyek nyilvánvalóan az autó légellenállását hivatottak még inkább csökkenteni. A filmen az is megfigyelhető, hogy sávváltásnál az autó indexei a fényszórók alá kerültek. 

Az új Nexo oldalnézetből már első pillantásra is nagyot változik, hiszen az A oszlopot feketére fényezték, míg a külső tükröket csőszerűen alakították ki, mégis a legnagyobb változás, hogy az előd enyhén emelkedő ablakvonalát az utódban egy C oszlopon lendületesen felfelé forduló ablakvonal váltotta fel, amivel a formatervezők egy egészen új megjelenést adnak a Nexo modellhez. 

A Hyundai Nexo hátsó kialakítása hasonlóan újszerű megjelenést kapott. innen is eltűnni látszanak a korábbi generáció cicaszem-szerű ovális vízszintes hátsó lámpatestei, amelyeket egy méretes, négy részre osztott kockaalakú lámpatest váltott fel mindkét oldalon, így az autó pixelmintázatával jól illeszkedik a Hyundai környezetbarát elektromos modellpalettájába. A filmen egy sávváltásnál az is megfigyelhető, hogy a kocka alján kapott helyet a futófényes irányjelző is. 

A fotósoknak sikerült egy parkolóházban az új Nexo belső teréről is néhány fotót készíteniük. Magát a műszerfalat természetesen a tesztelők gondosan letakarták, mielőtt távoztak, így erről egyelőre nincs pontos képünk, az azonban megfigyelhető, hogy a műszerfal végében mintha egy ugyanolyan kijelzőnek lenne helye, mint amit korábban az IONIQ 6 digitális tükreinek képernyőjéhez alakítottak ki. A középkonzolon pedig ugyanolyan tálcát is láthatunk, mint amilyen az új Santa Fében található, így várhatóan az egész kialakítás is ahhoz lesz hasonlatos. 

Az új Nexo a teljesen modern, új megjelenése ellenére valójában várhatóan a mostani változat egy erősen módosított változata lesz, nem pedig az eredetileg tervezett teljesen új modell lesz. Ennek hátterében leginkább az áll, hogy a 3. generációs hidrogén üzemanyagcellás rendszer sorozatgyártását elhalasztották, így a vállalat nagy valószínűséggel egy jelentősen továbbfejlesztett 2. generációs rendszert épít be az új modellbe.

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy 2024 végére befejezi az autó fejlesztését, és 2025 első negyedévétől fokozatosan vezeti be az autót előbb Dél-Koreában, majd a globális piacokon, beleértve az Egyesült Államokat és Európát is. 

A Hyundai a pozitív piaci előrejelzések alapján agresszív célokat tűzött ki, többek között a hidrogén üzemanyagcellás rendszer hatékonyságának erősítésével, valamint a töltési infrastruktúra és az exportvolumen bővítésével a piacképesség javítását. A tervek szerint a Hyundai háromszor annyi Nexo modellt kíván gyártani az új modellből, mint a jelenlegiből. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését