A Hyundai új kisautója különleges biztonsági funkciókat is kapott

A Hyundai Motor hamarosan kapható Casper Electric modellje olyan biztonsági rendszerekkel lesz felszerelve, amely segít megelőzni a helytelen pedálhasználatot és ezzel aktívan csökkenti a gyalogossérüléseket és akár haláleseteket okozó balesetek kockázatát.

A nemzetközi piacokon, így Európában is Inster néven forgalomba kerülő kis crossover frontrészére egy Pedál Helytelen Alkalmazásának Biztonsági Asszisztense (PMSA – Pedal Misapplication Safety Assist) funkcióval rendelkező érzékelőt is elhelyeztek, amely első alkalommal kerül beépítésre egy koreai gyártó sorozatgyártású autójába.

„Bármelyik pillanatban történhetnek autóbalesetek […], de a lassabb reakcióidővel rendelkező idős vezetők vagy a tapasztalatlan friss jogosítványos újoncok nehezen tudnak reagálni és dönteni a másodperc törtrésze alatt, ezért fejlesztettünk ki ezt a speciális biztonsági technológiát” – mondta a „Casper Electric Tech Talk” sajtóeseményen Jeong-woo Ha, a Hyundai Motor mérnöke, amelyet a dél-szöuli Gangnam kerületben a JBK Kongresszusi Hallban tartottak.

A PMSA rendszer a jármű elején és hátulján elhelyezett ultrahangos érzékelőket használja az 1 méteres távolságon belül található tárgyak észlelésére. Ha a vezető a padlóig nyomja a gázpedált, miközben a jármű áll és a rendszer egy tárgyat észlel, az autó ezt a „vezető nem szándékos cselekedetének” tekinti és figyelmeztetést ad ki, majd korlátozza a teljesítményt és végül bekapcsolja a vészfékrendszert az autó teljes megállításához. A Hyundai szerint a rendszer „az idő 100 százalékában” hatékonyan működött a tesztelés során.

A rendszer azonban csak akkor lép működésbe, ha három nagyon specifikus kritérium teljesül: ha a vezető negyed másodperc alatt teljesen lenyomja a gázpedált, miközben a jármű 25 foknál kisebb szögben áll és a kormánykerék kevesebb, mint 430 fokkal fordult el. A PMSA le van tiltva, ha a vezető sebességet vált, megfelelő erőt fejt ki a fékpedálra, vagy ha a rendszer öt percig működik. A mérnök azt is elmondta, hogy a nagyobb biztonság érdekében a rendszer nem kerül letiltásra, ha csak a gázról leveszi a sofőr a lábát.

Egy hasonló rendszert, a Pedál Helytelen Alkalmazását Gátló Eszköz (PMPD – Pedal Misapplication Prevention Device) néven egy olyan új rendszert is beépítettek a kisautóba, amelyet először Japánban alkalmaztak a helyi járművekben. A Hyundai Motor azt is bejelentette, hogy a jövőben bevezeti a PMSA 2.0-s verziót, amely segít megelőzni a helytelen pedállenyomást az autó mozgása közben.

A Casper Electric fizikailag hosszabb, 2 580 mm-es tengelytávval rendelkezik, mint az eredeti, Dél-Koreában eddig értékesített belsőégésű motorral szerelt változat. A megnövelt tengelytáv nagyobb lábteret, méretesebb csomagtartót és ami a legfontosabb, több helyet biztosít az akkumulátornak – így a Casper Electric becsült hatótávja a koreai mérési ciklus szerint is eléri a 315 kilométert. A Casper Electric nagy hatótávú változata 49 kilowattórás nikkel-kobalt-mangán akkumulátorral kerül forgalomba, amelyet a HLI Green Power, a Hyundai Mobis, a Hyundai Motor, a Kia és az LG Energy Solution közös akkumulátorvállalata biztosít.

„Azt szerettük volna elérni, hogy a Casper Electric egy ’városi autó’ legyen, ami arra késztetett bennünket, hogy figyelembe vegyük a munkába járás átlagos oda-vissza távolságát, a [20 százalékos] hatótáv-csökkenést a téli időszakban, plusz körülbelül 100 kilométeres tartalék hatótávot – ami így 315 kilométeres hatótávot jelent” – mondta a Hyundai mérnöke.

Egy másik Hyundai mérnök a következőket tette hozzá: „Sok erőfeszítést fordítottunk az akkumulátor robusztusabbá tételére és több teszten is átesett, beleértve a vibrációt, az ütést és a csőáramlási teszteket, hogy biztosítsuk az akkuk biztonságát zord körülmények között is. Egy 300 ezer kilométeres vezetési teszten is átestünk. Az [akkumulátorral kapcsolatos] incidensek megelőzése érdekében az autó az akkumulátor állapotát is figyeli, és olyan technológiát vezettünk be, amely lassítja a hő terjedését, időt adva az utasoknak a menekülésre."

A Casper Electric belső tere is megújult, 10,25 colos digitális műszeregységgel és információs és szórakoztató képernyővel, valamint teljesen automatikus klímabeállítással. Az autó a Highway Driving Assistance (HDA) néven ismert, holttér- és térfigyelő rendszerrel is rendelkezik, amelyek ritka extrák a z ilyen kiskategóriás autók körében. A Hyundai Motor arra is törekedett, hogy javítsa a Casper Electric vezethetőségét és kezelhetőségét, beleértve a zajt, a vibrációt és a finomságot is – ez azért szükséges, mert a benzinmotor hiánya sokkal észrevehetőbb vibrációt és szélzajt eredményez.

A Casper Electric kisautó listaára 31,5 millió von (kb. 8,4 mFt) lesz az Inspiration felszereltséggel, amely az egyetlen elérhető felszereltségi szint a bevezetéskor. A crossover ára a kormány által felajánlott és az önkormányzati támogatások igénybevétele után a 20 millió vonos sávba (kb. 5,1 mFt) süllyedhet.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését