A Hyundai csoport felkészül az amerikai választások hatásaira

A Hyundai csoport az elmúlt időszakban rengeteg erőforrást fordított az amerikai piac fellendítésére és villamosítására, ám arra is fel kell készülnie, ha az elnökválasztást követően ez az irányvonal megváltozna.

A Hyundai georgia-i gyárának 2022-es alapkőletételi ünnepségén Eui-sun Chung elnök és más méltóságokszemélyesen voltak jelen, ami egy nagyszabású elektromos járműgyárba jelentős beruházást jelentett az Egyesült Államokban. Ez a lépés összhangban volt a Biden közigazgatás környezetbarát politikájával. A Hyundai Motor Group most azonban aggodalmakkal teli figyeli Donald Trump volt amerikai elnök azon ígéretét, hogy újbóli megválasztása esetén eltöröl minden elektromos járművekkel kapcsolatos politikát.

A Hyundai Motor Group egyik vezető tisztségviselője szerint a vállalat a novemberi amerikai elnökválasztásra készülve felpörgeti koreai és helyi, amerikai lobbitevékenységét. A Hyundai már tavaly év vége óta komolyan készül arra, hogy elkerülje a két éve elszenvedett jelentős veszteségek megismétlődését, amikor nem tudott megfelelően felkészülni a bevezetett inflációcsökkentési törvényre (IRA).

Az OpenSecrets, az Egyesült Államok politikai finanszírozásáról szóló non-profit szervezet szerint a Hyundai és leányvállalatai valójában 520 ezer dollárt költöttek amerikai politikai és kormányzati körök lobbizására az idei év első negyedévében. Ez 147 százalékos növekedést jelent a 2020 első negyedévében, az amerikai elnökválasztás előtt elköltött 210 ezer dollárhoz képest. A lobbisták száma is 19-ről 30-ra nőtt.

Annak ellenére, hogy a Hyundai Motor Group igyekszik megerősíteni felkészülését, Trump volt amerikai elnök továbbra is a Biden-kormányzat meglévő környezetbarát politikájának eltörlését hangoztatja beszédeiben. Trump kijelentette: „Első hivatali napomon megszüntetem az elektromos járművekre vonatkozó mandátumot, hogy megakadályozzam az Egyesült Államok autóiparának összeomlását és autónként több ezer dollárt takarítsak meg az amerikai fogyasztóknak." Hozzátette: „Nem fogom megengedni, hogy több billió dollárnyi elköltött összeget értelmetlen ’új zöld csalásokra’ használjanak fel, hanem olyan kritikus projektekbe fektetem be, mint az utak, hidak és gátak.”

Ez azt jelenti, hogy eltörölnék a Biden elnök vezette demokrata kormányzat azon célkitűzését, hogy 2030-ra az összes új autó eladásának 50 százalékát elektromos járművek tegyék ki. Trump folyamatosan kimutatja, hogy előnyben részesíti a fosszilis üzemanyagokat, például az olajat a környezetbarát energiával szemben. Ezenkívül Trump ígéretet tett arra is, hogy megválasztása esetén univerzális 10 százalékos vámot vet ki minden importra, és minimum 60 százalékos vámot a kínai termékekre. Az alapvámok bevezetése elkerülhetetlenül érinteni fogja Dél-Koreát, amely többek között autókat és alkatrészeket is exportál az Egyesült Államokba.

Emiatt Trump megválasztása esetén jelentősen csökkennének a Hyundai és a Kia helyben kapható villanyautó-támogatásai és jelentősen visszaesnének a koreai márkák autóeladásai is. Dél-Koreával ellentétben az Egyesült Államokban idén jelentősen megnőtt a Hyundai és a Kia elektromos autók eladási eredménye. A Biden-kormányzat IRA-követelményeinek teljesítése érdekében Georgiában épített, elektromos járművekre specializálódott üzem várhatóan megváltoztatja rendeltetését, amint ez év végén elkészül. Valószínűleg vegyes gyártási módszerre tér át, amelybe a hibrid járműveket és a belsőégésű motorokat is beleértjük.

Az üzemet azért építették, hogy „támogatást kapjon” a Biden-kormányzat azon politikája értelmében, amely szerint csak az Egyesült Államokban gyártott elektromos járműveket támogatják, de ha Trump fölénybe kerül, a támogatások eltörlése megnehezíti az elektromos járművek értékesítését. Ha Trump megválasztásra kerül, a Hyundainak anélkül kell üzemeltetnie a gyárát, hogy valaha is kapna villanyautó-támogatást az Egyesült Államokban. Egy autóipari bennfentes azt mondta: „Az üzemet azért építették, hogy villanyautó-támogatást kapjanak, de ha Trumpot megválasztják, csökkentik vagy eltörlik a támogatásokat. Megszűnik a georgiai gyár építésének legfontosabb oka" – majd hozzátette: „A hibrideladások jelenleg azonban növekednek, így ha vegyes termelésre térnek át hibridekkel, továbbra is meg tudják őrizni a profitjukat."

A korai piacra lépéssel a globális elektromos járművek piacán a Hyundai által elért fokozott versenyképesség Trump kormányzása alatt további kihívásokkal is szembenéz. Az „Elektromos járművek mandátumának eltörlése” elég erős ahhoz, hogy megváltoztassa az Egyesült Államokban működő összes márka által eddig alkalmazott elektromos járművekre vonatkozó politikát. Ha Trump megválasztása miatt meghosszabbodik a belsőégésű motorok gyártása, akkor a Hyundai stratégiája, hogy az elektromos járművek korszakában „első fecske" legyen, egyelőre valószínűleg késni fog.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését