A Hyundai 2026-tól Thaiföldön is megkezdi villanyautók és akkumulátorok gyártását

Miközben a Tesla jegelte thaiföldi gyártási terveit, a dél-koreai Hyundai autógyártó 28 millió dollárt fektet be egy új thaiföldi gyártóüzembe, ahol 2026-tól elektromos járműveket és akkumulátorokat szerelnek majd össze. 

A thaiföldi befektetési tanács (BOI) most zöld utat adott a Hyundai gyárépítési terveire, mivel az új projekt „támogatja Thaiföld EV 3.5-ös csomagját, megerősítve az ország elektromos járműközpontként betöltött szerepét”. Az új létesítmény a fővárostól, Bangkoktól délkeletre kerül felépítésre. Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy az új üzemben mennyi akkumulátoros elektromos autó fog legördülni a gyártósorról, illetve mely típusok kerülnek majd ott összeszerelésre. A BOI azonban kijelentette, hogy „a létesítmény ugyanennyi elektromos autó akkumulátort is összeállít majd”.

„A Hyundai belépése a thaiföldi elektromos járművek szektorába nagyon pozitív fejlemény, ami megerősíti Thaiföld gyártóbázisként és fontos piacként is betöltött vonzerejét" – mondta Narit Therdsteerasukdi, a BOI főtitkára. „Thaiföld erős, meglévő ellátási lánca lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy a számára szükséges nyersanyagok és alkatrészek legalább egyharmadát Thaiföldről szerezze be, ezzel is támogatva a helyi ipart.”

Az sem világos egyelőre, hogy a Hyundai kap-e bármilyen támogatást a thai kormányzattól. A fent említett EV 3.5-ös csomagban valóban szerepel a gyártók ösztönzése, valamint támogatást nyújtanak az elektromos járműveket vásárlók számára is – de a BOI nyilatkozatából nem derül ki, hogy ez a Hyundaira is vonatkozik-e. Ám ennek ellenére ez valószínűsíthető, különösen azért, mert 28 millió dollár nem túl nagy összeg egy elektromos jármű és akkumulátor összeszerelő üzem létesítéséhez. Csak összehasonlításképpen: a GAC Aion nemrég nyitotta meg összeszerelő üzemét Thaiföldön, amelybe 59,2 millió dollárt fektetett be.

Ami viszont egyértelmű, hogy Thaiföld azt reméli, elektromos mobilitási csomóponttá válhat. Azt szeretné, ha 2030-ra az elektromos járművek adják ki a helyi járműgyártás 30 százalékát, éppen ezért több autógyártóval és autóipari beszállítóval is tárgyalnak. A Neta helyben épít üzemet, ahogy a Changan is, illetve az MG az MG4-et már november óta Thaiföldön is gyártja. Számos akkumulátorprojekt is létezik, például az Eve Energy, az SVOLT és a Gotion High-Tech. És éppen júliusban a BYD is megnyitotta első üzemét a régióban Thaiföldön. Sőt, arról is érkeztek hírek, hogy a thai kormány tárgyalásokat folytat a Kiával és a Teslával is, akik szintén érdekeltek lehetnek abban, hogy gyártóüzemeket hozzanak létre az országban.

A Tesla azonban nyilvánvalóan felfüggesztette egy thaiföldi autógyárra vonatkozó terveit, beleértve az akkumulátorgyártást is és kizárólag a töltőállomásokra fog összpontosítani – írja a The Nation a thai kormány egyik forrására hivatkozva. „A Tesla jelenleg csak a töltőállomásokról tárgyal, a gyártási terveket nem csak Thaiföldön, hanem világszerte felfüggesztették. Nem folytatnak tárgyalásokat Malajziában, Indonéziában vagy máshol, kivéve Kínát, Amerikát és Németországot” – mondta a forrás.

Forrás: lectrive.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését