A Hyundai bemutatta továbbfejlesztett akkumenedzsment-rendszerét

A Hyundai Motor és a Kia vállalatok a közelmúltban mutatták be élvonalbeli akkumulátorkezelő rendszerüket (BMS), amely kulcsfontosságú technológiájával az elektromos járművek biztonsága iránti elkötelezettségüket hangsúlyozza.

Augusztus közepén a Hyundai és a Kia bemutatta továbbfejlesztett BMS akkumenedzsment rendszerét, amelyet több mint 15 éves házon belüli fejlesztés eredményeként hoztak létre és megtalálható benne mindaz a hatalmas mennyiségű kutatási és fejlesztési tudás, amelyet az utóbbi évtizedben a csoport az elektromos járműiparban felhalmozott. Az új technológia elsősorban tűzbiztonsága miatt érdemel figyelmet, miután Dél-Koreában több sajnálatos tűzeset miatt az emberekben villanyautó-fóbia kezd kialakulni. 

A BMS lényegében az elektromos járművek akkumulátorának „agya”, amely az akkumulátor kezeléséért és védelméért felelős, valamint biztosítja a szükséges vezérlő információkat a jármű számára az akkumulátor hatékony kihasználásához. Tekintettel arra, hogy az akkumulátor nagy mennyiségű energiát tárol, a BMS kulcsfontosságú szerepet tölt be az energia biztonságos és hatékony felhasználásában. A Hyundai és a Kia a hibrid járművek fejlesztésében szerzett széleskörű tapasztalatait kamatoztatta a jelenlegi BMS kialakításához. Az évek során felmerülő különféle technikai kihívások megoldásával a BMS technológiát sikerült a jelenlegi állapotára tovább finomítani, így az elektromos járművek kínálatának elengedhetetlen elemévé vált.

A BMS egyik elsődleges funkciója a precíz akkumulátorrendszer felügyelet, amely biztosítja az akkumulátor stabil működését. A rendszer számos tényezőt figyel, beleértve a feszültségeltéréseket, a szigetelési ellenállást, az áram- és feszültségváltozásokat, a hőmérsékletet, valamint a túl- vagy feszültségcsökkenési állapotokat. Amikor a BMS bármilyen rendellenességre utaló jelet észlel, azonnal felméri a kockázati szintet és elindítja a jármű biztonsági ellenőrzését. Az ezekre a rendellenességekre vonatkozó adatok ezután egy távoli ügyfélszolgálati központba kerülnek és az ügyfelek szöveges üzenetben automatikus figyelmeztetéseket kapnak, amelyek arra utasítják őket, hogy vigyék be járművüket ellenőrzésre vagy hívják a segélyszolgálatot.

A legújabb járműmodelleket már olyan fejlett funkciókkal látták el, amelyek akár napokkal vagy hetekkel azelőtt észlelik a lehetséges hibákat, mint például a rövidzárlat, hogy azok ténylegesen megjelennének. Ezenkívül a Hyundai és a Kia olyan rendszert fejleszt, amely automatikusan értesíti az illetékes hatóságokat, ha komoly problémát észlel. A Hyundai és a Kia egy olyan integrált biztonsági irányítási rendszer kifejlesztésén is dolgozik, amely egyesíti a fedélzeti diagnosztikai technológiát a felhőalapú precíziós diagnosztikával. Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy fokozza a jármű általános biztonságát azáltal, hogy valós idejű megfigyelést és elemzést biztosít a jármű állapotáról.

A BMS másik kritikus szerepe az akkumulátor túltöltésének megakadályozása egy háromlépcsős biztonsági rendszeren keresztül. Ez a rendszer magában foglalja a töltési és kisütési állapot intenzív megfigyelését, például a feszültségeltérést, a szigetelési ellenállást, a hőmérsékletet, az áram- és feszültségváltozásokat, a túlfeszültséget és az alacsony feszültséget, valamint a töltésvezérlővel való szoros együttműködést és egyéb olyan intézkedéseket, amelyek biztosítják a túltöltés teljes megelőzését. A Hyundai és a Kia büszkén kijelentette, hogy egyik elektromos járművük sem kapott még lángra a túltöltés miatt és azt állítják, hogy az ilyen problémák előfordulásának valószínűsége közel nulla.

A BMS cellakiegyenlítő technológiával is rendelkezik, amely az akkumulátoron belüli egyes cellákat kezeli az optimális tartósság és teljesítmény fenntartása érdekében. Ezen túlmenően a Hyundai és a Kia különféle fejlett technológiát fejlesztett ki, amelyek az akkumulátortüzek késleltetésére vagy megelőzésére szolgálnak, demonstrálva elkötelezettségüket az elektromos járművek biztonsága iránt. Bár más gyártók BMS-rendszerei az akkumulátort vezetés és töltés közben figyelik, a Hyundai rendszere parkolás közben is működik és rendszeresen ellenőrzi, hogy az akkumulátorcellákban nincs-e rendellenesség.

A Hyundai csoport képviselője hangsúlyozta, hogy elektromos járműveikbe beépített kiterjedt biztonsági technológiák a kutatás-fejlesztési mérnökeik felhalmozott szakértelméről és tudásáról tanúskodnak. A vállalat továbbra is elkötelezett az új biztonsági technológiák kifejlesztése mellett, hogy az ügyfelek nyugodt szívvel használhassák elektromos járműveiket.

A két legnagyobb dél-koreai autógyártó fokozatosan biztosítja új szolgáltatását a meglévő elektromos járművek számára, miután ez év végéig olyan technológiát fejlesztenek ki, amely frissítések révén képes telepíteni a továbbfejlesztett BMS rendszert. „A Hyundai és a Kia célja, hogy helyreállítsa a fogyasztói bizalmat azáltal, hogy bejelentette a villanyautó-tüzek BMS-technológiával történő megelőzésének tervét" – mondta egy dél-koreai autóipari forrás, hozzátéve, hogy az autógyártók és az akkumulátorcella-gyártók között általában vita van az elektromos járművek kigyulladásának okán.

Forrás: thekoreancarblog.com, kedglobal.com, pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését