Beárazták a Hyundai Casper elektromos változatát Dél-Koreában

A koreai kormányzat nyilvánosságra hozta a nemrég bemutatott Hyundai Casper Electric kisautóra igénybe vehető támogatások összegét, amelynek igénybevételével a központi és helyi önkormányzati kedvezményekkel együtt az autó vételára akár 5,1 mFt-ra is csökkenthető.

Dél-Koreában nyilvánosságra hozták a Hyundai Casper Electric állami támogatásának mértékeit. A Koreai Környezetvédelmi Minisztérium elektromosjármű-weboldala szerint a Casper Electric modelljének 17 colos kerekeken futó verziójának állami támogatását 5,2 millió vonban (kb. 1,4 mFt) határozták meg. Ha ehhez hozzáadjuk az önkormányzati támogatásokat, akkor az autó egyes régiókban akár 19 millió vonért (5,1 mFt) is megvásárolható.

A Hyundai a Casper Electric modellt jelenleg csak Inspiration változatban kínálja hazai piacán, ahol egyelőre előrendeléseket vesznek fel az autóra. Az autó teljes vételár 31,5 millió von (kb. 8,5 mFt), mielőtt bárki igénybe venné az elektromos gépjárművekre járó adókedvezményt. Az adókedvezmény igénybevételével a Casper Electric ára várhatóan 29,9 millió von )kb. 8 mFt) körül lesz.

A 17-es kerekekkel szerelt Casper Electric állami támogatása 5,2 millió von. Ha az adókedvezmény mértékéhez hozzáadódik az állami támogatás és az önkormányzati támogatás, a kisautót egy fővárosban, Szöulban lakó vásárló akár 24,7 millió vonért (kb. 6,65 mFt) vásárolhatja meg. A legmagasabb önkormányzati támogatással rendelkező terület azonban a Yeonggwang-gun települése, ahol 19,9 millió, azaz 5,1 milllió forintnak megfelelő vonért lehet hozzájutni az autóhoz. 

A Casper Electric Inspiration modellje egy 49 kWh kapacitású NCM akkumulátorral van felszerelve, amely (koreai szabvány szerint) 315 km-es maximális hatótávolságot tesz lehetővé egy teljes feltöltéssel. A Casper Electric támogatja a 120 kW-os gyorstöltést, így körülbelül 30 percet vesz igénybe az akkumulátor 80 százalékra feltöltése. Az első tengelyhez csatlakoztatott motor 115 lóerőt ad le, a kombinált fogyasztás pedig 17,9 kWh/100 km.

Ezenkívül alapfelszereltség a beltéri V2L és akkumulátor-kondicionálás, a vezetőülés szellőztetése, a sávtartó asszisztens, a 10,25 colos digitális műszerfal és a központi multimédiás kijelző, opcionálisan pedig adaptív sebességtartó automatika is elérhető. A Hyundai azt tervezi, hogy a jövőben sorra vezeti be a Casper prémium és crossoveres kiviteleit. 

Érdekesség, hogy eközben a Casper Electric modellhez nagyon hasonló Kia Ray EV államii támogatását idén 4,52 millió vonban (kb. 1,2 mFt) erősítették meg. Ezzel a jármű támogatása körülbelül 600 ezer vonnal csökkent a 2023-as 5,12 millió vonról (kb. 1,4 mFt). Ennek az az oka, hogy az elektromos járművek kedvezménye idéntől csökken, ha LFP akkumulátorokkal szerelik fel az adott járművet. A Casper Electric-től eltérően a Ray EV 35,2 kWh-s LFP akkumulátort használ. 

Forrás: motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését