A Hyundai bemutatta új villamosítási stratégiáját

A Hyundai Motor a 2024-es Befektetői Nap rendezvényén nyilvánosságra hozta közép- és hosszú távú stratégiai tervét, amelynek során bemutatta módosított, hibrideket és hatótávnövelt elektromos modelleket is tartalmazó villamosítás tervét.  

A Hyundai Motor az augusztus 28-án, a szöuli Conrad Hotelben megrendezett „2024-es CEO Befektetői Nap” rendezvényen jelentős változtatásokat mutatott be közép- és hosszú távú villamosítási stratégiájában. Az esemény rávilágított arra, hogy a Hyundai a hibrid és elektromos járművek gyártását rugalmasan a piaci feltételekhez igazítja, ezzel ellensúlyozva az akkumulátoros elektromos járművek átmeneti keresletlassulását és egyúttal felkészülve az elektromos járművek iránti kereslet jövőbeni élénkülésére. A fejlesztésekre a koreai autóipari vállalat az elkövetkező 10 évben 90,3 milliárd dollárt fordít. 

A Hyundai bejelentette, hogy a korábban kompakt és középkategóriás méretű autókban használt hibrid rendszerét 2025-től fokozatosan a kis-, nagy- és luxusszegmensekre is ki kívánja terjeszteni, így a hibrid modellek száma 21-re növekszik (ebből 14 Hyundai, 7 Genesis típus lesz). A korábban hibrid modellekkel nem rendelkező Genesis márka hamarosan hibrid opciót is kínál minden modelljéhez, kivéve a kifejezetten elektromos modellnek épített típusokat. Ez a bővítés a márka tágabb, „Hyundai Way”-nek nevezett stratégiájának része, amely a hibridek és elektromos járművek rugalmas gyártását hangsúlyozza, miközben egy átfogó villamosítási átállásra törekszik.

A stratégia kulcsfontosságú eleme a következő generációs hibrid rendszer (TMED-II) bevezetése 2025-től, amely jelentős teljesítmény- és üzemanyag-hatékonyság javulást ígér, miközben költsége a jelenlegi szinten van. 2028-ra a Hyundai 1,33 millió hibrid autót kíván eladni világszerte, ami 40 százalékos növekedést jelent a tavalyi célkitűzéshez képest. A vállalat a főbb globális központokban lévő gyárait kihasználva vegyes termelési rendszert és biztonságos alkatrészellátási láncokat épít ki. A Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) az amerikai Georgia államban, amely az idei év utolsó negyedévében kezdi meg működését, az elektromos modellek, például az IONIQ 5 és a nagy elektromos SUV, az IONIQ 9 mellett hibrid járműveket is gyárt majd. Ezzel a lépéssel várhatóan hatékonyabban fogják tudni kezelni az észak-amerikai piacon tapasztalható hibrid kínálati hiányt. 

Az elektromos járművek terén a Hyundai a piaci kereslet élénkülésére számítva azt tervezi, hogy 2030-ig fokozatosan 21-re növeli a modellek számát. A vállalat célja, hogy a nyereségességet a hibridek és a kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművek (EREV) révén biztosítsa, miközben az elektromos járművek kínálatát az opciók teljes skálájával bővíti, az olcsóbb árfekvésű elektromos járművektől a luxus és nagyteljesítményű modellekig. A Hyundai ambiciózus globális értékesítési célt tűzött ki, 2030-ra évi 5,55 millió darab jármű eladását tervezi, amelyből az elektromos járművek várhatóan 2 millió darabot, azaz a teljes eladási mennyiség mintegy 36 százalékát fogja kitenni. A vállalat főbb piacain, Észak-Amerikában 690 ezer darab, míg Európában  467 ezer darab értékesítését tervezi .

Az elektromos járművek elterjedésének lassulása miatt a Hyundai 2026-ban piacra dobja a kiterjesztett hatótávolságú elektromos járműveit (EREV), vagyis a hatótávnövelt elektromos modelljeit. Ezek a jéárművek elsősorban elektromos járművekként működnek, de belsőégésű motorral is rendelkeznek, amely elektromos áramot termel az akkumulátor feltöltéséhez, jelentősen megnövelve a jármű hatótávolságát. A Hyundai olyan új hajtásrendszert fejlesztett ki ezekhez a járművekhez, amely mindössze két motorral lehetővé teszi az összkerékhajtást, ráadásul hatótávjuk egy teljes feltöltéssel eléri a 900 kilométert is, így életképes átmenetet képeznek a hagyományos belsőégésű motorok és a tisztán elektromos járművek között.

Az EREV modellek sorozatgyártása 2026 végén kezdődik meg Észak-Amerikában és Kínában, értékesítése pedig 2027-ben veszi kezdetét. Észak-Amerikában a vállalat a Hyundai és Genesis márkanevű, középkategóriás hobbiterepjárókra összpontosít és több mint 80 ezer darabos éves értékesítési célt tűzött ki. Kínában egy kedvezőbb árfekvésű C-kategóriés EREV modellből várhatóan évi 30 ezer darabot fognak értékesíteni.

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy az EREV hajtáslánc költség-versenyképességét az azonos kategóriába tartozó tisztán elektromos járművekhez képest a meglévő motor lehető legnagyobb kihasználásával és a magas költségarányú akkumulátorkapacitás 30 százalékos csökkentésével kívánja biztosítani. A vállalat ezt a rendszert kifejezetten a hálózatról tölthető hibridhez (PHEV) képest versenyképes eladási ár céljával fejleszti.

Az elektromos járművek versenyképességének erősítése érdekében a Hyundai aktívan törekszik az akkumulátorkapacitás javítására és internalizálására. A vállalat azt tervezi, hogy 2030-ra saját új megfizethető NCM (nikkel-kobalt-mangán) akkumulátort fejleszt ki és bevezeti az akkumulátorgyártás internalizálására optimalizált Cella-Jármű (Cell-to-Vehicle – CTV) struktúrát. A Hyundai emellett 2030-ra több mint 20 százalékkal kívánja javítani az akkumulátorok energiasűrűségét. 

Ezenkívül a Hyundai az autonóm járművek és a szoftveresen definiált járművek (SDV) fejlesztése, valamint számos új mobilitási üzlet megvalósítása mellett is elkötelezett. A vállalat célja az autonóm vezetési technológia továbbfejlesztése, a kapcsolódó adatok gyűjtése, valamint egy olyan rendszer létrehozása, amely automatikusan betanítja a mesterséges intelligencia (AI) modelljeit. A Hyundai emellett bemutatta „Energy Mobilizer” koncepcióját, amely a hidrogénenergia-technológiát és az üzleti lehetőségeket erősíti és célja, hogy globális vezető szerepet töltsön be a hidrogénre való jövőbeli energetikai paradigmaváltásban.

A Hyundai Motor a „HTWO” hidrogén-értéklánc üzleti márka révén vezető szerepet tölt be a globális energiaátállásban és 2045-ig zéró nettó széndioxid-kibocsátást kíván elérni az autógyártástól az járműüzemeltetésen t egészen az ártalmatlanításig. Ennek érdekében a Hyundai az indonéz kormánnyal közös projektet folytat egy olyan hidrogéntermelési modell bemutatására, amely a szerves hulladékot hidrogénné alakítja át. Az Egyesült Államok „California Port Eco-friendly Truck Introduction Project” (NorCAL ZERO) hivatalos környezetbarát teherautó-szállítójaként a Hyundai 30 darab Xcient hidrogénüzemű teherautót szállított le.

Ezen túlmenően a Glovis America vállalattal együttműködve a HTWO logisztikai megoldást, egy környezetbarát logisztikai rendszert vezet be még ebben az évben a HMGMA új georgia-i üzemében, és kiépítik a hidrogénmobilitási ökoszisztémát, amelynek középpontjában a HMGMA áll. Emellett a Hyundai Motor azt tervezi, hogy üzemanyagcellás rendszerét különféle területeken, például villamosok, hajók, könnyű repülőgépek, generátorok és nehéz munkagépek hajtására is kiterjeszti.

A Hyundai a szoftveresen definiált járművek vagy SDV korszakra készül az Android Automotive alapú, új generációs infotainment rendszerrel, amely 2026-ban debütál. Ezenkívül az SDV Pace Car, amely fejlett autonóm vezetési és mesterséges intelligencia képességekkel rendelkezik, tesztelés és hitelesítés céljából még abban az évben szintén bemutatásra kerül.

Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnöke a vállalat elkötelezettségét hangsúlyozta az elektromos járművek piacának vezetése iránt és kijelentette: „A Hyundai a villamosítás korszakában egyedülálló vállalat lesz, amely a teljes elektromos járműkínálatot felvonultatja a tömegpiaci márkáktól a luxus- és magas színvonalú autókig és a leggyorsabb nagyteljesítményű modellekig" – majd hozzátette: „A múltban felhalmozott legmagasabb szintű technológia és innováció alapján felkészülünk a közelgő villamosítási korszakra és vezetjük az elektromos járművek piacát."

Forrás: businesskorea.co.kr, koreaherald.com, chosun.com

 Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését