A Hyundai hatótávnövelt villanyautót fejleszt

A Hyundai csoport a villanyautók iránti kereslet lanyhulásával egyre nagyobb erőfeszítést tesz a hibridek fejlesztése iránt, azonban ezek egy részét leginkább a hatótávnövelt elektromos autók fejlesztése irányába állították.

A Hyundai Motor Group több száz kulcsfontosságú dolgozóból álló speciális csapatot hozott létre a Namyang kutatás-fejlesztési központban az idei év elején azért, hogy megbirkózzanak az elektromos járművek globális piacának lassulásával. Ez a csapat egy olyan új jármű kifejlesztésén dolgozik, amely sem nem tisztán elektromos, sem nem hibrid – egy kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (Extended Range Electric Vehicle – EREV). A vállalat azt fontolgatja, hogy ezt az új technológiát alkalmazza a Genesis luxusmárka és számos más modelljében is.

A hagyományos hibridek egy benzines motort és egy villanymotort kombinálnak a jármű haladásához és az akkumulátor feltöltésére menet közben. Ezek általában 30-40 százalékkal jobb üzemanyag-fogyasztást biztosítanak, mint a csak benzinüzemű járművek. A plug-in hibridek is eltérő, hiszen külső forrásból tölthetők.

A hibridekhez hasonlóan a hatótávnövelt elektromos autók is akkumulátorral, benzinmotorral és villanymotorral rendelkeznek. Így jellemzően 200-300 kilométert tudnak elmenni feltöltött akkumulátorral, akárcsak egy tisztán elektromos jármű. Ha azonban az akkumulátor már majdnem lemerült, a benzinmotor lehetőséget biztosít, hogy áramot termeljen az akkumulátor feltöltéséhez, ami további 100-150 kilométerrel növeli meg a hatótávot. Ezzel a megoldással a hatótáv az akkumulátor kapacitásától és a motor méretétől függően több száz kilométerrel is meghosszabbítható. Ez az innováció a hatótáv-szorongás és az elégtelen töltési infrastruktúra problémáit is enyhítheti, amelyek jelentős akadályai az elektromos járművek elterjedésének.

Jae-hoon Jang, a Hyundai Motor elnöke már a márciusi New York-i Autószalonon tett nyilatkozatában kiemelte a vállalat előremutató stratégiáját: „Azt tervezzük, hogy a piacra oly módon reagálunk, amely túlmutat a hibrideken, nemcsak Genesis hibrideken.” Iparági bennfentesek szerint a Hyundai Motor „JKa” kódnéven egy projektet kezdeményezett egy középkategóriás Genesis GV70 hibrid modell kifejlesztésére, kifejezetten az észak-amerikai piac számára, amelynek szériagyártását 2026 decemberére tűzték ki.

Ez az új GV70 modell lesz az első a Hyundai Motor Groupon belül, amely a hagyományos hibrid (HEV) rendszer helyett a kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) módszert alkalmazza. A hagyományos hibridekkel ellentétben, ahol a benzinmotor az elsődleges energiaforrás, az EREV rendszer elsősorban akkumulátorral hajtott elektromos járműként működik. Az EREV rendszer belsőégésű motorja a hatótáv megnövelésére szolgál az akkumulátor töltésével, nem pedig a jármű közvetlen meghajtásával. Bár az EREV károsanyagokat bocsát ki és hibridnek minősül, az elektromos járművek hatékonyságához és vezetési élményéhez közelebb áll.

A Hyundai azon döntése, hogy az EREV rendszert a GV70 modellben hasznosítja, lehetővé teszi a vállalat számára, hogy gyorsan reagáljon a változó piaci igényekre. A tisztán elektromos modellként is elérhető GV70 meglévő szerkezetének megtartásával a Hyundai minimalizálhatja a gyártási változtatásokat és a költségeket. A csökkentett akkumulátorkapacitású kis villanymotor beépítése költséghatékony alternatívát jelent a tisztán elektromos járművekkel szemben.

Az új GV70 modell várhatóan a Hyundai Motor Group Meta Plant America (HMGMA) georgiai üzemében készül majd. Az eredetileg elektromos járművek gyártóbázisaként létrehozott üzem most a növekvő keresletre válaszul a hibridek gyártására is felkészül. Az idei év első negyedévében egy konferenciahívás során a Hyundai megerősítette ezeket az előkészületeket, kiemelve a vállalat a piaci trendekhez alkalmazkodási rugalmasságát.

„A Hyundai Motor várhatóan legyőzi az elektromos járművek kavitációját (ideiglenes kereslet stagnálása), a Genesis EREV-módszerét, azaz egyfajta hibridet alkalmazva” – mondta egy iparági szakértő. „A GV70 piaci elfogadottságának értékelése után az EREV rendszer potenciálisan olyan népszerű márkákra is kiterjedhet, mint a Hyundai és a Kia.”

Miközben a világ az elektromos járművekre átállásával küzd, a nagy globális autógyártók új stratégiákat mutatnak be, elismerve, hogy a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre való teljes átállás a vártnál tovább tarthat. Ezek a vállalatok a hibrid kínálat puszta növelésén túl átmeneti megoldásokat fejlesztenek. Frissített, következő generációs technológiákba fektetnek be, amelyeket gyakran „Hibrid 2.0” néven hirdetnek.

A Mercedes-Benz vezérigazgatója, Ola Källenius a múlt hónapban bejelentette, hogy a vállalat növelte beruházásait belsőégésű motorjainak versenyképességének megőrzése érdekében a 2027 és 2028 közötti időszakban. Eközben az amerikai székhelyű Stellantis 1,6 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést szerzett a kínai Leapmotorban, amelynek célja a Leapmotor elektromos járművek gyártása és értékesítése Európában. Ez a lépés inkább vásárlási stratégiát jelent, semmint új technológia fejlesztését.

A hibrid szakértelmükről ismert japán vállalatok szintén új generációs technológiák fejlesztésébe fogtak. Májusban a Toyota bejelentette, hogy együttműködést köt a Subaruval és a Mitsubishivel egy olyan új kisméretű motor létrehozására, amely dízel-, benzin- vagy hidrogén-üzemanyagot is képes használni. Ez a motor hibrid járművek akkumulátoraival is párosítható lesz. A Honda új generációs hibrid jármű fejlesztésébe kezdett elektromos járművekhez is alkalmas összkerékhajtási technológiával.

Forrás: chosun.comthekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését