Mexikóban is gyártásba kerül a Kia EV3

Jelentős stratégiai lépésként a Kia bejelentette, hogy jövő évtől új EV3 elektromos modelljét az észak-amerikai piac számára a vállalat mexikói gyáregységében fogja előállítani azért, hogy az USA inflációcsökkentési törvényére (IRA) reagálva növelje versenyelőnyét.

A Kia jelenleg fejleszti az EV3 észak-amerikai modelljét, amely némileg eltér majd a koreai piacra már bemutatott modelltől. Az SVm projektnéven ismert észak-amerikai változat tesztelése még idén megkezdődik, a sorozatgyártást a jövő év utolsó negyedévére tervezik a Kia mexikói Monterey-ben található gyárában. Ez a 2016 szeptemberében alapított üzem jelenleg évi 400 ezer darab gyártási kapacitással rendelkezik és elsősorban kisebb kategóriájú belsőégésű motoros modellek, mint a K3 és a Pride készülnek jelenleg itt.

A mexikói üzemben az EV3 termelési célját évi 110 ezer darabban határozták meg. Ez a szám 10 ezerrel meghaladja a koreai Gwangmyeong gyárban tervezett 100 ezer darabos célszámoti, ami a Kia elkötelezettségét emeli ki az észak-amerikai piac iránt. A Mexikóban gyártott EV3 kizárólag észak-amerikai piacokra érkezik, míg a koreai gyártású EV3 Koreában és Európában kerül majd értékesítésre.

A Kia számára stratégiai fontosságú, hogy a mexikói gyárat választotta az észak-amerikai EV3 gyártási központjaként. Amennyiben ki tudják használni Mexikó részvételét az Egyesült Államokkal és Kanadával kötött észak-amerikai szabadkereskedelmi megállapodásban (NAFTA), a Kia elkerülheti az Észak-Amerikába exportált járművek vámkötelezettségét. Ezenkívül Mexikó az Egyesült Államokhoz és Kanadához képest alacsonyabb munkaerőköltsége jelentős költségelőnyt is jelent.

Ez a stratégiai pozicionálás döntő fontosságú Észak-Amerika egyre szigorúbb kereskedelmi akadályainak – például az IRA által támasztottaknak – leküzdésében. Az EV3, a Kia E-GMP platformjára épülő belépő szintű elektromos járműve versenyképes árazásával vonzó opcióvá teheti az autót az árérzékeny észak-amerikai piacon.

Az eddig bemutatott EV3 két változatban érkezik: egy nagy hatótávolságú modell 81,4 kWh-s akkumulátorral, amely 501 km-es hatótávval rendelkezik, és egy alapmodell 58,3 kWh-s akkumulátorral, amely 350 km-es hatótávot kínál. Bár az észak-amerikai modellváltozat pontos specifikációi és ára még nem határozható meg, a mexikói gyártás várhatóan hozzájárul a járműköltségek csökkentéséhez, javítva a Kia versenyképességét az amerikai piacon.

Az EV3 sikere azonban az Egyesült Államokban nagymértékben függhet a helyi támogatások elérhetőségétől. E támogatások nélkül a rendkívül versengő amerikai elektromos járművek piacán a Kia kihívásokkal nézhet szembe piaci részesedésének növelésében. A megnövekedett mexikói termelési cél a Kia azon stratégiáját jelzi, hogy a potenciális támogatások kihasználásával növelje a helyi eladási eredményeket.

A Kia az EV3 mexikói gyártására irányuló lépése összhangban van a szélesebb iparági trendekkel. A nagy autógyártók, mint a General Motors és a BMW szintén bővítik elektromos járműtermelésüket Mexikóban. Ezt a tendenciát a bonyolult kereskedelmi szabályozások és a munkaerőköltségek csökkentésének szükségessége vezérli, így Mexikó az elektromos járművek egyre fontosabb gyártási központjává válik.

Egy iparági szakértő szerint: „Az észak-amerikai termelés jelentősége növekszik az Egyesült Államok különféle kereskedelmi szabályozásai miatt. Várhatóan a jövőben növekedni fog azon globális járműipari befektetések száma, amelyek elektromos járművekkel kapcsolatosak Mexikóban.”

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését