A Hyundai csoport továbbra is a harmadik legnagyobb autógyártó

A Hyundai Motor Group annak ellenére, hogy hazai eladási eredményei jelentősen csökkentek, meg tudta őrizni harmadik helyét a világ legnagyobb autógyártóinak rangsorában.

A dél-koreai autóipari óriásnak szilárd támaszként szolgál, hogy autómárkái kiemelkedően jól teljesítenek a globális piacokon, különösen Észak-Amerikában. Mivel a japán Toyota csoport és a német Volkswagen csoport kihívásokkal küzd a világ legnagyobb piacán, Kínában, a köztük és a Hyundai közötti különbség várhatóan tovább csökken a közeljövőben.

Az iparági források arról számoltak be, hogy a Hyundai és a Kia globális eladásai az idei év első felében 3 615 915 darabot értek el, amivel világviszonylatban a harmadik helyen áll a Toyota és a Volkswagen csoport mögött. Ezt az eredményt azt követően érte el a Hyundai csoport, hogy 2022-ben a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetséget megelőzve először kerültek be a legnagyobb globális három közé, megszilárdítva ezzel vezető autógyártó pozícióját.

A Volkswagen-csoport, amely olyan márkákat birtokol, mint a Volkswagen, az Audi és a Skoda, 4 348 000 autót adott el az idei év első felében. Ez a szám nagyjából 1 százalékponttal alacsonyabb az éves növekedésben, mint a Hyundai Motor Group. Bár a Toyota még nem hozta nyilvánosságra júniusi eladási adatait, idén májusra a Daihatsu Motor és a Hino Motors gyártókat is beleértve már több mint 4,25 millió darabot értékesített, így szinte biztos, hogy a globális értékesítési piac vezetője (Frissítés: 5 162 442 db).

A Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség idei első féléves értékesítési eredményei szintén 3 millió körül mozognak, ami tovább növeli a különbséget a Hyundai Motor Grouphoz képest. Míg a szövetség továbbra is erős befolyást gyakorol Európában, eladásai Észak-Amerikában és Kínában nem növekedtek jelentősen.

A Hyundai Motor Group top hármas stratégiájának középpontjában a globális piacok állnak. Bár a hazai, koreai eredmények 610 ezer darabos szinten 9,8 százalékkal csökkentek az idei első félévben, a globális értékesítési eredmények 1 százalékkal nőttek. A vállalat minden idők legmagasabb eladási eredményeit érte el az Egyesült Államokban, ahol a Hyundai 430 ezer darabot, a Kia pedig több mint 380 ezer darabot tudott értékesíteni. A nagy értékű járművek, például hibrid autók és terepjárók megnövekedett aránya szintén növelte a jövedelmezőséget.

Az idei év második felében a Hyundai Motor Group a hibridek és hobbiterepjárók értékesítésére kíván összpontosítani, miközben elektromos járművek piacán növeli a közepes és alacsony árú modellek számát a kereslet átmeneti lassulása közepette. A tervek szerint az év végére elkészülő georgiai gyárban az elektromos járművek mellett a hibridek termelési arányát is megnövelik.

Emellett a Hyundai azt tervezi, hogy Inster néven a tengerentúlon piacra dobja a Casper Electric kis elektromos autót, míg a Kia Európában és más régiókban az EV3 elektromos crossoverét is bemutatja. Indonéziában hivatalosan is piacra lépett a Hyundai Kona elektromos crossovere, amelyet a költségek csökkentése érdekében helyben gyártott akkumulátorokkal is felszereltek.

„A Hyundai Motor Group eladásai alacsonyabbak a Toyotánál és a Volkswagennél és ez a kínai piacnak köszönhető" – mondta egy iparági szakértő, hozzátéve: „Mivel a Toyota és a Volkswagen eladásai gyorsan csökkentek Kínában a közelmúltban, a különbség a Hyundai Motor Grouphoz képesti várhatóan tovább csökkenni fog.” 

Forrás: businesskorea.co.kr, pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését