Első képeken a Kia Ceed utódja

A legújabb kémfotók alapján nagyon úgy tűnik, hogy a Kia feladja eddigi stratégiai Ceed modelljének függetlenségét és az utód az eddig K4/Forte néven ismert kompakt egy helyi változataként fog jövőre Európában bemutatkozni.  

A Kia még 2008-ban dobta a globális piacra az Ázsiában leginkább K3, míg a tengerentúlon Forte, illetve Cerato néven ismertté vált kompakt modelljét, miközben Európában nagyjából ebben az időszakban jelent meg a Ceed első generációja, amit kizárólag ebben a régióban árusítanak azóta is. A globális modell a Ceedtől eltérően létezett négyajtós limuzinként és kétajtós kupéként is, míg a Ceed-nek a kombi volt sajátja. 

A Forte három generáció után idén átadta helyét a Kia K4 modelljének, amely már a vállalat legújabb, „Ellentétek Vonzásában” dizájnnyelvét hordozza. Az autóról eddig úgy tudtuk, hogy elsősorban a K3/Forte globális piacain fogják árusítani, ám az autó két tesztpéldánya is felbukkant nemrég a Hyundai csoport németországi Rüsselsheimben található fejlesztési központja környékén. Ez ugyan még nem jelentene akkora szenzációt, hiszen korábban már több, más régióra fejlesztett modellt is teszteltek itt, ám az álcázás azt sejteti, hogy itt ennél többről van szó.      

A Kia CL4 belső kóddal ellátott új K4 modelljét idén a New York-i Nemzetközi Autószalonon (NYIAS) mutatták be. A bemutatón egy limuzin mellett váratlanul egy ötajtós ferdehátú változat is debütált, ami jelentős figyelmet és meglepetést váltott ki az autóipari közösség részéről. Az új KIA K4 5 ajtós) sorozatgyártású változata a K4 limuzin után várható az Egyesült Államokban. 

Több mint valószínű, hogy Európában ez a modell a Kia Ceed utódja lesz és 2026-tól jelenik meg a mi régiónkban. Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy az autó megtartja-e a Ceed nevet, ami logikus lenne a márka folytonosságának és ismertségének fenntartásához, de a mostani egyszerűsített elnevezési szisztéma alapján (belsőégésű: K, elektromos: EV előtag), akár még meglepetés is érhet minket. 

Az ötajtós Kia K4 hajtáslánca a K4 limuzinéval fog megegyezni. A K4 az Egyesült Államokban egy 2,0 literes szívó benzinmotorral és 1.6 literes turbómotorral lesz majd megvásárolható. Ebből az 1.6-os turbós verzió az európai modellbe is bekerülhet, de sokkal valószínűbb, hogy a frissített i30-hoz hasonlóan a motorkínálat belépőmotorként továbbra is az 1.0 literes, azon túl az 1.5 literes T-GDI motorokból fog összeállni, míg az európai piacra akár egy fullhibrid hajtáslánc is érkezhet. 

A 2026-os új Kia Ceed/K4 dizájnnyelve feltűnően modern. A jármű elődjéhez képest hosszabb tengelytávval és teljes hosszúsággal büszkélkedhet, ami fokozott kényelmet és nagyobb belső teret tesz lehetővé. A dizájn ezen evolúciója alátámasztja a Kia elkötelezettségét az innováció és a felhasználóközpontú fejlesztés iránt. Jellegzetes részlet a hátsó ajtók C-oszlopra feltett kilincsmegoldása, amely a már bemutatott amerikai változathoz hasonlatosan az Európában elcsípett prototípuson is megjelenik.

Az új ötajtós Kia K4 jelentős előrelépést jelent a Kia számára, ötvözi a modern dizájnt a bizonyított teljesítménnyel. A Kia Ceed európai utódjaként azt ígéri, hogy folytatja elődje örökségét, miközben izgalmas új funkciókat és fejlesztéseket vezet be. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését