A Kia októberben befejezi a Niro Plus gyártását

A Kia várhatóan még az idén befejezi az első generációs Niro modelljére épülő Niro Plus modelljének sorozatgyártását, amely a vállalat első célalapra épített PBV modelljeként jelent meg 2022-ben.

Koreai autóipari források szerint a Niro Plus gyártója, a Donghee Auto, a közelmúltban értesítette beszállítóit, hogy októberben leállítja a jármű gyártását, és ezzel megakadályozza a kihasználatlan készletek felhalmozódását. A vállalat a Kia és a Donghee Holdings alkatrészgyártó cég vegyesvállalata és a Niro Plus mellett más modelleket, például a Stonic, a Morning (Picanto) és a Ray modelleket is készíti.

A 2022-ben bemutatott Niro Plus egy tisztán elektromos meghajtású taxi, amely az első generációs e-Niro modellre épült és enyhén módosított karosszériával rendelkezik. Habár a Niro még ugyanabban az évben átadta helyét a második generációs modellnek, az első generációból kizárólag a Niro Plus modellt tovább árusították. Az autó 64,0 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely egyetlen feltöltéssel 392 km-es maximális hatótávolságot tesz lehetővé, amely mellett a központi képernyőn található integrált mérőműszerrel egy taxi-specifikus infotainment rendszerrel is rendelkezik.

A Niro Plus leállítására vonatkozó döntés nagy valószínűséggel a csökkenő eladásoknak köszönhető. A 2022. májusi bevezetést követő nyolc hónapon belül 4 713 darabot adtak el Dél-Koreában, tavaly azonban 2 916 darabra esett vissza az eladások száma, míg az idei év első negyedében már csak 88 darab kelt el.

Az elektromos meghajtású taxikat a dél-koreai piacon ugyanúgy érintette az elektromos járművek piacának lassulása, mint bárhol máshol. A CarIsYou Data Lab adatai szerint az újonnan regisztrált elektromos taxik száma tavaly 12 552 volt, ami 20,4 százalékos csökkenést jelent az előző évi 15 765-höz képest. A dél-koreai piacon jelenleg forgalomban lévő elektromos taximodellek közé tartozik a Hyundai IONQ 5 és IONIQ 6, valamint a Kia EV6 és Niro Plus, ezek közül pedig az IONIQ 5 adja az összes elektromos taxieladás mintegy felét.

Az LPG gázzal működő taxik idei újbóli bevezetése tovább szűkítette az elektromos meghajtású taxik piacát. A Hyundai tavaly júliusban leállította a hetedik generációs Sonata New Rise LPG taximodell forgalmazását a jövedelmezőség romlása miatt, ám április elején az alternatívák hiánya miatti iparági visszhangot követően a nyolcadik generációs modellt The Edge néven újra piacra dobta. A Kia azt is fontolgatja, hogy 2021-es kivezetése után újra piacra dobja a K5 LPG taxiváltozatát

Tekintettel arra, hogy a Niro Plus a korábbi Niro modellre épült, elképzelhető, hogy a közeljövőben átadja helyét az új generációból kialakított modellnek. A Kia Niro várhatóan jövőre fog ráncfelvarráson átesni.

Forrás: chosun.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését