A Hyundai megkezdi légitaxi kísérleteit Indonéziában

A Hyundai Motor Group felgyorsítja az Városi Légi Mobilitási (UAM) programjának terjeszkedését, amelynek keretében azt tervezi, hogy 2024 júliusától Indonézia új fővárosában, Nusantarában elindítja a légitaxi koncepcióigazoló próbáját (POC).

Iparági források és indonéz állami média jelentése szerint a Hyundai csoport a légitaxi koncepcióigazoló tesztjére készül a Nusantara melletti Samarinda repülőtéren. A POC-teszt igazolja a technológiai ötletet azáltal, hogy tényleges termékként valósítja meg azt a kereskedelmi forgalomba hozatal előtt. A teszt repülőgépe az OPPAV, amelyet a Hyundai Motor Group és a Koreai Légügyi Kutatóintézet (KARI) közösen fejlesztettek ki.

A dél-koreai autóipari csoport 2022 végén szándéknyilatkozatot írt alá Indonézia új fővárosi hatóságával a jövőbeni légi mobilitási technológiai együttműködésről. A páros megállapodott a POC projektek támogatásáról, beleértve a földi és légi integrált mobilitás koncepciójának ellenőrzését, valamint a tesztrepülések végrehajtását. Úgy gondolják, hogy Indonézia földrajzi adottságai – több mint 18 ezer szigetével – ideális tesztterületté teszik az UAM POC teszthez. A Hyundai a későbbiekben várhatóan tovább részletezi üzleti terveit Indonéziában amerikai a Supernal leányvállalatán keresztül.

A Hyundai kulcsfontosságú leányvállalatai szintén fejlesztik UAM technológiai képességeiket, így a Hyundai Mobis állítólag 2024 márciusában megszerezte első UAM-hoz kapcsolódó szabadalmait. A szabadalmak között szerepel a forgószárnyú repülőgépek biztonsági berendezéseinek vezérlőrendszere és módszere, valamint egy rendszer és módszer a városi repülőgépe zajcsökkentésére, amelyek célja az alapvető UAM-technológiák biztosítása.

A zajszűrő technológia elengedhetetlen az UAM repülőgépek számára, mivel a helikopterekkel ellentétben ezek a közlekedési eszközök a városok központi területein működnek. A Hyundai Mobis szabadalmaztatott zajszűrő technológiája méri a légcsavar forgási sebességét és helyzetét és azzal ellentétes fázisú hanghullámokat bocsát ki a zaj kioltására. Ez a módszer hasonlít ahhoz, ahogy a globális autógyártók mérik az út és a gumiabroncsok közötti súrlódás okozta zajt és fázison kívüli hanghullámokat bocsátanak ki annak csökkentése érdekében.

A legújabb szabadalomban szereplő biztonsági berendezések vezérlőrendszere olyan technológiát tartalmaz, amely lehetővé teszi a repülőgép számára, hogy önállóan felmérje a repülés közbeni balesetveszélyt és automatikusan aktiválja a biztonsági berendezéseket a fedélzeti érzékelők segítségével.

A globális tanácsadó cégek, például a Morgan Stanley jelentései szerint a globális UAM-piac értéke 2030-ra várhatóan 15,1 milliárd dollárra, 2040-re pedig 1,47 billió dollárra emelkedik. Az olyan vállalatok, mint az egyesült államokbeli Joby Aviation jelenleg a globális UAM piac számára tömegtermelési rendszerek létrehozásának küszöbén állnak.

A Hyundai Mobis által szabadalmaztatott technológiák várhatóan a Supernal által jelenleg fejlesztés alatt álló UAM repülőgépeken is alkalmazhatók lesznek. A Hyundai egyesült államokbeli leányvállalata az év elején a 2024-es Las Vegas-i CES kiállításon mutatta be új UAM repülőgépének formatervét és életnagyságú modelljét. A Hyundai azt tervezi, hogy a Supernal repülőgépeit használja majd a koreai UAM kereskedelmi forgalomba hozatali projektjében, amely a koreai Földügyi-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium, a KARI és a koreai konglomerátumok által alkotott hat konzorciummal együttműködésben valósul meg és 2028-ra tervezik a kereskedelmi forgalomba hozatalt.

Forrás: pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését